خانه | نگارخانه‌ها | مجسمه های نخستین در پروژه های آران | یادبود سحابی، شروه و علی مددی

هنرچوب | نمایشگاه گروهی آثار ساخته شده با چوب و یا بر روی چوب

مجسمه های نخستین در پروژه های آران | یادبود سحابی، شروه و علی مددی

مجسمه های نخستین در پروژه های آران

با یاد و به احترام هنرمندان ماندگار
عربعلی شروه (۱۳۹۰ – ۱۳۱۸)- محمدعلی مددی (۱۳۷۷ – ۱۳۲۱)- مهدی سحابی (۱۳۲۲-۱۳۸۸)

هنرچوب | نمایشگاه گروهی آثار ساخته شده با چوب و یا بر روی چوب

نام گالری: پروژه های آران
عنوان: نخستین

هنرمندان :

محسن وزیری مقدم- بهروز امیری راد- منصور طبیب زاده– مجید کامرانی- فرهاد اهرارنیا- هومن سلیمی-شقایق عربی- بهداد لاهوتی- مهدی رنگچی -شهریار قرایی- یاشار آذر امدادیان- محمد مروستی

گردآورنده اکرم احمدی توانا ، بر اساس پروژه تعریف شده گالری آران

گشایش: ۱۰ شهریور ۱۳۹۶

اختتامیه: ۷ مهرماه ۱۳۹۶

بازدیدافتتاحیه: :  ۴ تا ۸
بازدید روزانه: روزهای جمعه ۴ تا ۸ و روزهای دیگر ۱تا ۷ میباشد
نگارخانه روزهای شنبه تعطیل میباشد

آدرس گالری: زیر پل حافظ خیابان نوفل شاتو کوچه لولاگر پ ۵

تلفن: ۶۶۷۰۲۲۳۳

مجسمه های نخستین پروژه های آرانبیانیه:
درختان که برای ادامه چرخه زندگی در کره زمین ضروری هستند، جایگاه خاصی در اداراک جمعی انسان دارند: ریشه در خاک، قد کشیده به عرش آسمان، قوت گرفته از عناصر، درختان استعاره ای هستند برای معنای انسان بودن. هر درخت شخصیت خاصی دارد و در قدرت و ستبری ذرات آن است که گفتمانی میان هنرمند و رسانه شکل می گیرد.
چوب تاریخی قطعی دارد؛ روایت جنگل های باشکوه و سرسبز، جانداران و گیاهان، فصلها،و زمان که در حلقه های آن ثبت شده است. جذابیت آغازین طبیعت و اشتیاق وافر انسان به آن، احتمالا” دلیل جذابیت و اداراک خاصی است که آثار هنری ساخته شده با چوب در انسان بر می انگیزند: درک روایت چوب- ذات اصلی ماده – و ارتباط ذاتی بین زمین و آب و خلوص طبیعت.
این نمایشگاه کنکاشی است بر فرم و مفاهیم آثار سه نسل از هنرمندانی که استفاده ویژه ای از چوب در آثار هنری خود داشته اند.بعضی از آثار بر مشخصات طبیعی چوب تاکید دارند و برخی دیگر بر خلاف ذرات ماده حرکت می کنند. همزمان بازی حجم و پهنه وسیع و شاخص حساسیتهای هنرمندانه و غنای سمبولیک درختان، گواهی بر ارتباط عاطفی بین هنرمند و اثر هنری هستند.
هدف همچنین تجلیل از هنرمندان معاصر ایرانی است که قصه گوئی و گفتمان شخصی خود را در آثارشان پی میگیرند. ارجاع به تاریخ غنی ایران بصورت تمثیلی و درون مایه های هنرهای پارسی در بسیاری از این آثار حاضر هستند. با بهره گیری از ابزارهای مختلف این هنرمندان مرزهای کلی ماده را به نهایت خود می رسانند و همزمان مشخصه های چوب نظیر دانه چوب، رنگ و بافت و شالوده را ملاحظه می کنند؛ نهایتا” گفتگوئی شکل می گیرد که با انرژی زمین و خورشید احاطه شده، و در بافت چوب حک می شود،خلوصی که به غایت جذاب، لازمان و نخستین است.

 

 

 

نوشته‌های پیشنهادی

آرت فر منآرت

حضور پررنگ هنرمندان ایرانی در آرت فر منآرت

آرت فر منآرت  MENART از  19 تا 22 مه 2022 در پاریس برگزار خواهد شد. ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.