راحله فیلسوفی همزمان در گالری ابد و مرکز فرهنگی هنری هالیوود

راحله فیلسوفی همزمان در گالری ابد و مرکز فرهنگی هنری هالیوود
نمایشگاه چیدمان راحله فیلسوفی 
عنوان: کران توهم – Imagined Boundaries

مکان: گالری ابد در تهران و مرکز فرهنگی هنری هالیوود در فلوریدای امریکا

?۱۴ تا ۲۱ مهر?

راحله فیلسوفی گالری ابد کران توهمبیانیه: 

این چیدمان یادبودی برای گفت‌وگوی مذهبی و بینافرهنگی‌ست که توسط انجمن صفاخانه‌ی اصفهان در سال ۱۹۰۲ در ایران ارائه شده بود. در این چیدمان از ویدیو و فضاهایی در جعبه‌های چوبی با ابعاد و اشکال مختلف، برای یکی کردن تجربه‌ی دیداری مخاطبان در دو محل برگزاری کاملاً متفاوت استفاده شده است؛ گالری ابد در ایران و مرکز فرهنگی-هنری هالیوود در فلوریدای امریکا. ترتب این چیدمان مخاطب را به کنکاش ایده‌ی تخیل و واقعیت در سه وجه مختلف فرامی‌خواند.

چه چیزی واقعی و چه چیزی غیرواقعی است؟ آنچه را که می‌دانیم، چگونه می‌دانیم؟ برای اجتماعاتی که جامعه‌ی ما در آن سازماندهی می‌شود، سیستم یک استعاره است؛ هزارتویی از فضاهای بسته که مردمان فرهنگ‌های مختلف برای تعامل و ارتباط با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. از جوامع مجازی گرفته تا توده-های نسبتاً فیزیکی و فرهنگی، جامعه‌ی ما مملو از مرزها و موانع در فضا و درک برای کسانی است که برای مدت زمان مدیدی اینجا بوده‌اند و نیز برای آنهایی که به تازگی به اینجا آمدند. این چیدمان سردرگمی‌هایی را که ممکن است تحت این شرایط افزایش یابند، پیش روی ما قرار می‌دهد. چشم‌اندازی از موجودیت انسان که در آن هویت، مفهوم خود و سوءتفاهم دیگری، همه و همه بخشی از تجربه‌ی روزانه‌ی یک فرد است. هر جعبه محدوده‌ای از کنترل و تسلیم شدن است که با آنچه مخاطب در ابتدا می‌بیند و آنچه که می‌تواند از طریق ویدیو در درون خود کشف کند در تضاد است.

درباره راحله فیلسوفی:

راحله فیلسوفی متولد ۱۳۵۴ خورشیدی (۱۹۷۵ میلادی – تهران، ایران) هنرمند بینارشته ای است آثارش بازتابی از شرایط اجتماعی و سیاسی روز است و با تلفیق از هنرهای سنتی و تکنولوژی انجام می گرد. او در سال ۲۰۰۳ به آمریکا مهاجرت کرد. آثار او در نمایشگاه های انفرادی وگروهی متعددی در آمریکا و اخیرا در ایران به نمایش گذاشته شده است.
از مهمترین آنها می توان به نمایشگاه های زیر اشاره کرد:
• انفرادی در Palm Beach Cultural Council, 2016
• Bailey Contemporary Art 2017
• نمایشگاه گروهی موزه Cornel و موزه Boca Raton در فلوریدا
او برنده دو جایزه معتبر Dave Bown در نیویورک ۲۰۱۶ وCultural Consortium در فلوریدا ۲۰۱۷ شده است. فیلسوفی کارشناسی ارشد خود را در رشته سرامیک از دانشگاه آتلانیک از فلوریدا در سال ۲۰۱۴ دریافت کرده است. او بین تکزاس و فلوریدا زندگی و کار می کند.

 

 

نویسنده