کتاب هنرمندان (۱۳۹۶) در گالری آران

نمایشگاه سالانه کتاب هنرمندان (۱۳۹۶) به همراه نمایش مجموعه شخصی فریدون آو در  گالری آران برگزار خواهد شد.

عنوان:

نمایشگاه سالانه کتاب هنرمندان (۱۳۹۶)

هنرمندان: 

فریدون آو ، علا ابتکار، هما امامی، سعید روانبخش، بکتاش سارنگ جوانبخت، حامد جابرها، سینا سیفی، رضا عابدینی، مریم فرشاد، فوآد فراهانی، امیرعلی قاسمی، المیرا میرمیران، بهزاد متبحری، معصومه مهتدی.

استیتمت(بیانیه) نمایشگاه:

کتاب هنرمندان به عنوان یک فرم هنری پویا، در راستای انتقال مفاهیم و ایده‌ها، قالب‌های رادیکال متنوعی را تجربه کرده است. این مفهومی از هنر است که در ساختاری غیر دیواری و خود-انتشاریِ هنرمندانه توسعه یافته و از نسخه‌های دست‌ساز و چاپی تا الکترونیک را شامل می‌شود.

به‌موازات کتاب هنرمندان و با پیشرفت رسانه‌ها از یک سو، و سست شدن مرزهای هنر/هنرمندان از سوی دیگر، یا به تعبیر دیک هیگینز۲ سقوط بین رسانه‌ها -اینترمدیا- مفهوم انتشار بیش از پیش برجسته‌ شد. اینک کتاب هنرمندان به پشتوانه‌‌ی مفهومی کلان‌تر «نشریات هنرمندان» اشکال بیانی متنوعی را در سیستمی آزاد محقق می‌سازد.

با توجه به ظرفیت و گستره‌ی وسیع این ژانر از هنر، در کنار فعالیت‌های پژوهشی و آرشیوی، کتاب‌های هنرمندان فرصت ارائه‌ای متمرکز و هدفمند را لازم دارند، تا امکان نمایش/گزارش/ بررسی تخصصی‌تری را در اختیار داشته باشند. نمایشگاه تخصصی کتاب‌ هنرمندان موقعیتی است برای نمایش تولیدات هنرمندان فعال در این حوزه، و همچنین دعوتی است از سایر هنرمندان.

نمایشگاه «کتاب خانه است» (پروژه‌های آران، شهریور ۱۳۹۵)، قدمی کوچک در این مسیر بود که اقبال و موفقیتش گواه بر پتانسیل نهفته در این زمینه دارد. بی‌شک این حاصل تلاشی جمعی بود که با حمایت گالری آران صورت پذیرفت. اما رمز بقای آن در استمرار جریان است.

سلسله نمایشگاه‌های کتاب هنرمندان، در اقدامی برنامه‌ریزی‌شده قصد نمایش  این آثار را دارد: چه آثار جدید و چه آثاری که در نمایشگاه‌هایی متفرقه ارائه شده‌اند. این‌چنین ضمن معرفی جامع کتاب‌های هنرمندان، این آثار فرصت بررسی دقیق و تخصصی‌تری را خواهند یافت. همچنین نمایشگاه انگیزه‌ای جدی برای اقدامات پژوهشی و دانشگاهی را مهیا می‌سازد. با توجه به تجربه‌ی مطلوب نمایشگاه پیشین، امید است با همراهی و حمایت هنرمندان این فرصت مجدد محقق شود.

گشایش: ۳۱ شهریور 

خاتمه:  ۱۷ مهر

بازدید افتتاحیه:  ۴ تا ۸

بازدید روزانه:  ۱ تا ۷ عصر

نگارخانه روزهای جمعه تعطیل است.

آدرس: کریم خان خردمند شمالی کوچه دی پلاک ۱۲

تلفن: ۸۸۸۲۹۰۸۷

 

کتاب هنرمندان

نویسنده