ابراهیم فرجی هنرمند معاصری که بر آموزش هنرجویان تأکید می‌ورزید

ابراهیم فرجی هنرمندی که بر آموزش هنرجویان تأکید می‌ورزید
گزارش تصویری از آثار مرحوم ابراهیم فرجی در گالری هور

ابراهیم فرجیاستاد مرحوم ابراهیم فرجی از نقاشان پیشرو معاصر و همچنین از مدرسین با سابقه هنر به شمار می‌رود. وی از دانشکده هنرهای دراماتیک با گرایش سینماتوگرافی فارغ‌التحصیل شد. نقاشی را با شرکت در کلاس‌های جنبی دانشکده فرا گرفت و اولین نمایشگاه انفرادی را در همان دانشکده (سال ۱۳۴۴) تجربه کرد. پس از آن در نمایشگاه‌های گروهی گالری‌های تخت جمشید، نیازی، شیخ و… شرکت کرد. در سال ۱۳۵۰ در گالری سیحون نمایشگاه انفرادی گذاشت که این سال اوج کارهای هنری وی بوده است. ابراهیم فرجیدو سال پس از آن در گالری سولیوان نیز نمایشگاهی را دایر کرد. نقاشی‌های فرجی با فروتنی در دهه ۸۰ کنار دیگر نقاشی‌ها در دو نمایشگاه گالری نیازی قرار گرفتند. آزمون‌های متعدد سبکی در نقاشی‌های فرجی ظاهر می‌شوند. پرداخت‌ها به حداقل می‌رسند و ضرب قلم‌ها با شتاب در کنار رنگ‌ها تمایل‌های پست امپرسیونیستی را به جریان می‌اندازد. آخرین نمایشگاه پیش از انقلاب او در سال ۵۶ برپا شد که بعد از آن ایشان عازم فرانسه شد. یکی از سبک‌های نقاشی استاد فرجی، اثرپذیری از طبیعت و پرتره نگاری بوده و در برخی از آثار صورت خود را به همراه نقاشانی معروف مثل ونگوگ، میکل‌آنژ و سالوادوردالی تصویر می‌کند.ابراهیم فرجیاستفاده از رنگ‌ها و بیان مقصود خود از زبان رنگ‌ها از ویژگی‌های کاری اوست. استاد ابراهیم فرجی در زمره‌ی هنرمندان نکته سنجی بود که با تلاش‌های بی‌وقفه و نکته سنجی‌های هنری و معنوی خود در خاطر هنرمندان معاصر ایران ماندگار شده‌ است. ایشان بالاخص ماندگاری خود را از طریق سال‌ها تعلیم وآموزش هنر به جوانان و هنرجویان مستعد تثبیت نموده است.
این هفته در گالری هور شاهد به نمایش درآمدن آثار استاد مرحوم ابراهیم فرجی هستیم. هنرمندی که در سطور فوق نگاهی اجمالی به مسیر کاری و سبک وی داشتیم.

نمایشگاه تا ۲۸ مهر ادامه دارد.

ساعات بازدید روزانه: ۱۵ تا ۲۰

گالری شنبه‌ها تعطیل است.

آدرس: خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲

ابراهیم فرجی

گزارش گالری‌های جاری را در لینک زیر مشاهده کنید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
نمایشگاه من ۶ همفشردگی

گزارش تصویری نمایشگاه من ۶ با عنوان همفشردگی

گزارش تصویری نمایشگاه من ۶ با عنوان همفشردگی در گالری چهار روز گذشته شاهد برپایی نمایشگاه گروهی من ۶ در گالری ۴ بودیم. این نمایشگاه که شامل مدیاهای متفاوتی همچون عکس، نقاشی، مجسمه، چیدمان و چاپ بود حول مفهوم همفشردگی به هنربانی جاوید رمضانی سامان یافته بود، با استقبال شایان توجهی مواجه گردید.هنرمندان این نمایشگاه عبارتند از: سحر افتخارزاده، سارا بافتی زاده، نیلوفر تقی‌پور، زینب ثقفی، مسعود جزنی، سارا حسینی، هانیه دربندی، محدثه شادمهر،  مریم صفرزاده، دینا صنیعی، مانی کومار، امیر کوشامنش،حامد نورایی، علی نورپور، مهدی نعمتی، علی یحیایی. این […]

0 comments

نویسنده