هم‌اندیشی مصورسازی روایت‌های مذهبی در کتاب‌های چاپ سنگی

هم‌اندیشی مصورسازی روایت‌های مذهبی در کتاب‌های چاپ سنگی
چهارشنبه ۲۶ مهر از ساعت ۱۵ تا ۱۸

 توسط معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر

مصورسازی کتاب
به گزارش سایت تندیس به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، با توجه به اهمیت و تأثیرگذاری روایت­‌های تصویری کتاب‌های چاپ­سنگی بر فرهنگ بصری حاکم بر دورۀ قاجار و ارزش‌­های هنری و ادبی این کتاب­‌ها، معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر «هم­­‌اندیشی مصوّرسازی روایت­‌های مذهبی در کتاب‌های چاپ سنگی» را برگزار می­کند. در این هم­اندیشی، پژوهشگران و صاحب­نظران این حوزه سبک‌های روایتگری رخدادهای مذهبی، شیوه­های مصوّرسازی کتاب­های چاپ­سنگی و فرهنگ بصری حاکم بر روایت­­های مذهبی را بررسی می‌کنند.
مهدی حسینی «درآمدی به مصوّرسازی در کتاب­های چاپ­سنگی مذهبی»، محمد جعفری قنواتی «بررسی ادبی داستان‌های روضهالشهداء و طوفان­‌البکاء»، حسین مسرّت «بررسی دو نسخۀ مصوّر چاپ سنگی کتاب اسرارالشّهاده در کتابخانۀ وزیری یزد»، علی بوذری «شمایل امام حسین (ع) در تصاویر کتاب‌های چاپ سنگی دورۀ قاجار»، مسعود ناصری «وجوه مشترک نگاره‌­های چاپ­سنگی با مجالس تعزیه» و عباس حسینی «ذکر “مصیبت” در کتاب­های مصوّر چاپ­سنگی دورۀ قاجار» را بررسی می‌کنند.
این هم­اندیشی روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه سال ۱۳۹۶ از ساعت ۱۵ تا ۱۸، در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲، برگزار می‌شود. حضور برای عموم علاقه‌مندان در این هم‌­اندیشی آزاد است.

نویسنده