پورتفولیو مواجهه بی‌واسطه با آثار هنرمندان

پورتفولیو ۲
گزارش تصویری نمایشگاه گروهی عکس در گالری محسن

این هفته در گالری محسن شاهد عکس‌های شش هنرمند با عنوان «پورتفلیو» هستیم. آثاری که ثمره‌ی تجربه ورزی، جدیت و تلاش این هنرمندان است. هدف گالری محسن از برگزاری این نمایشگاه فراهم آوردن بستری جدید برای ارایه آثار در قالب یک مجموعه و جلب نظر مخاطبان به اهمیت جمع‌آوری آثار هنری و نیز مواجهه‌ی نزدیک و بی‌واسطه آن ها با آثار هر هنرمند است.پورتفولیوهنرمندان این مجموعه عبارتند از: مهرداد افسری،گوهردشتی، علی ورامیار، مهدی وثوق‌نیا، شهرام توکلی و بهنام صدیقی.

در بیانیه نمایشگاه مهرداد افسری با عنوان «سال‌های دور» نوشته است: این تصاویر از کنون دورند، سکوت خیرگی و بازگشت به نگریستن‌اند. جستجویی در سکون، فارغ از تمامی رانه‌هایی که از بیرون به آن‌ها تحمیل می‌شود، قائم بر خود و آنچه نشان می‌دهند.پورتفولیو
گوهر دشتی در بیانیه خود با عنوان «بی وطن» نوشته است: فجایع جنگ، کشتار، سرکوب، بیماری و مرگ در هر گوشه‌ای از دنیا باعث اختلالات فراگیر انسانی است که پایانی برایشان قابل تصور نیست. وقتی مصیبت، انسان‌ها را مجبور به کوچ اجباری می‌کند، کجا با آغوش باز پذیرایشان خواهد بود؟ آنها در انتظار بهتر زیستن، در برزخی همیشگی دست و پا می‌زنند. فضای غریب و بی‌شناسنامه‌ای که متعلق به آنها نیست. شاید تنها در این هنگام است که طبیعت می‌تواند مامنی باشد برای آوارگان رانده شده و آسمان سقف می‌شود و کوه دیوار خانه؛ چرا که طبیعت پناهگاهی ابدی و ازلی و تنها مکان امیدبخشی است که انسان‌ها را در خود جا می‌دهد.پورتفولیو

مهدی وثوق نیا در بیانیه خود با عنوان «انزلی» نوشته است: آنجا انزلی است: شهری بندری در کناره‌ی دریای خزر، شهری که دیدنش باعث شد خودم را در آن بیابم بی آنکه با آن نسبتی داشته باشم. شهری که در پرسه زنی‌های پی درپی‌ام در روزها و فصل‌ها آن را تنها دیدم؛ در باران‌ها، آدم‌ها و سکوت بی‌امانش، پس از متمرکز شدن در این جغرافیا در دیدار با برخی از اشیا و وسایل موجود در شهر، رو در رو شدم با گفت‌وگویی غیرمعمول، رودر رو شدم با پوسیدگی، رطوبت و تنهای خاکستری، دانستم بدنه‌ی این شهر، معماری، ساختمان‌ها، نیمکت‌ها، کوچه‌ها، خیابان‌ها، مغازه‌ها و پلاژها بیش از کلام آدم‌هایش سخنگوی چیزی است که انزلی نام دارد و پل فلزی، پل غازیان، تالاب، بلوار، اسکله، قلم گوده، میان پشته در فصل‌های غیرتوریستی، برایم هایکوهای تصویری هستند. مجموعه‌ی «انزلی» در ادامه‌ی عکاسی از شهرها، مکان‌ها و چشم‌اندازهایی از کشورم ایران است که نگاه مرا در سال‌های اخیر به خود مشغول داشته است. این مجموعه حدود ۲ سال (۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲) در طی سفرهای دو یا سه روزہ عکاسی شده است.

نمایشگاه تا ۱۰ آبان ادامه دارد.

آدرس گالری: بزرگراه مدرس شمال، خیابان ظفر شرقی، خیابان نوربخش، بلوار مینا، پلاک ۴۲

بازدید روزانه: ۱۶ تا ۲۰

گالری روزهای پنجشنبه تعطیل است.پورتفولیو

گزارش تصویری نمایشگاه‌های دیگر را در لینک زیر مشاهده کنید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments

نویسنده