فاطمه بهمن سیاهمرد واماندگی میان زمین و آسمان را به نمایش می‌گذارد

واماندگی میان زمین و آسمان در آثار فاطمه بهمن سیاهمرد
گزارش تصویری نمایشگاه جغرافیای تعلیق در گالری آران

فاطمه بهمن سیاهمرداین هفته در گالری آران نمایشگاهی با عنوان «جغرافیای تعلیق» دایر شده است. هنرمند این نمایشگاه که به گفته خود اولین نمایشگاه انفرادی‌اش است فاطمه بهمن سیاهمرد می‌باشد.

فاطمه بهمن سیاهمرد متولد ۱۳۶۰ و فوق دیپلم گرافیک مطبوعات است. وی تاکنون در نمایشگاه‌های گروهی بسیاری شرکت کرده است. در این نمایشگاه مخاطب با طراحی‌ها و حجم‌ها و چیدمان‌هایی مواجه می‌شود که طبق بیانیه هنرمند سفری است انتزاعی. وی در این مجموعه آثار سعی کرده تا ماجراجویی‌های شازده کوچولو را با بیانی شخصی ارایه دهد.فاطمه بهمن سیاهمردطبق بیانیه وی که به قلم نازیلا نوع بشری نوشته شده است:

میان واماندگی بین زمین و آسمان، در جایی که جاذبه در آن حاکم است، درست در میانه‌ی سیاره زمین، جایی که هیچ چیز در آن قطعی نیست، پناهگاهی وجود دارد که در آن همه چیز معلق است، مثبت و منفی با احتساب اعشار. عناصری که در وضعیت بی‌ثباتی با ریسمان‌های متعدد به هم متصل هستند؛ مغلمه‌ی از اوج‌ها و افول‌ها، و مفاهیمی که فارغ از واقعیت جهان از ورای زمان و فضا حرکت می‌کنند؛ هراس، ایمنی و شگفتی کشف همه در این جغرافیای سیال و مدور در جنبش و سیر هستند.فاطمه بهمن سیاهمرددر اولین نمایشگاه انفرادی خود فاطمه بهمن سیاهمردی جهان شازده کوچولو و شرح ماجراجویی‌های او را در قالبی انتزاعی ارائه می‌کند. روایت شازده کوچولو که یک روز چهل و سه بار غروب آفتاب را تماشا کرده بود و همزمان در یک لحظه با آفتاب به دنیا آمده بود، و در پی یافتن دنیاهای دیگر از سیاره خود و گل سرخ اش جدا شد. قصه تنهایی و شوق برای یافتن همدلان و همراهان در فرم‌ها و فضاهای مثبت و منفی ساخته این هنرمند چیره دست در ابعادی چشم انگیز ظاهر می‌شوند. خطوط ناقل روایت‌های اگزیستانسیالیستی هستند و در هندسه‌ی پیچیده، بیننده را به دیدار با پادشاهی که بر همه چیز سلطنت می‌کرد، و خودپسند تنها و می‌خواره سرشکسته و تاجر جدی که سیاره می‌شمرد، و فانوس بانی که دربند سیاره‌ای بود که دقیقه‌ای یک دور می‌چرخید، و جغرافی‌دانی که سیاره خود را نمی‌شناخت، می‌برند.فاطمه بهمن سیاهمرددر این بازخوانی یکی از محبوب‌ترین آثار ادبیات جهان، و در نقاشی‌ها تنها با مداد و مقوا، فاطمه بهمن شور و شعف ذاتی خود را به نمایش می‌گذارد. نگاه او دقیق و موشکافانه است و در خلل و فرج حجم‌هایش امیدها و بیم‌هایش به نمایش درمی‌آیند. در جنجالی تماشایی که در آن آغاز و پایانی در میان نیست، برش‌هایی از لحظات زیسته شکل می‌گیرند که نشانگر ذهن کاوشگر و ذهنیت خیال پرداز هنرمند هستند. جهانی که در آن نهایتا همه چیز به تعادل می‌رسد. در سیالیت خطوط و پهنه طنازانه این مجموعه آثار شاهد بلوغ هنرمندی هستیم که روش و برزش خاص خود را دارد و آنچه که ذهن خلاق و کاوشگرش تنیده است را به نمایش گذاشته.
آنتوان دوسنت اگزوپری نوشت: اگر آدم تو دل شب سرگردان شده باشه، جغرافی خیلی به دردش می‌خوره.فاطمه بهمن سیاهمرد

ساعات بازدید روزانه: ۱۳ تا ۱۹

آدرس: خیابان کریم خان، خردمند شمالی کوچه دی پلاک ۱۲

گالری روزهای جمعه تعطیل است.فاطمه بهمن سیاهمرد

گزارش تصویری نمایشگاه‌های جاری را در لینک های زیر دنبال کنید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
پورتفولیو

پورتفولیو مواجهه بی‌واسطه با آثار هنرمندان

پورتفولیو ۲ گزارش تصویری نمایشگاه گروهی عکس در گالری محسن این هفته در گالری محسن شاهد عکس‌های شش هنرمند با عنوان «پورتفلیو» هستیم. آثاری که ثمره‌ی تجربه ورزی، جدیت و تلاش این هنرمندان است. هدف گالری محسن از برگزاری این نمایشگاه فراهم آوردن بستری جدید برای ارایه آثار در قالب یک مجموعه و جلب نظر مخاطبان به اهمیت جمع‌آوری آثار هنری و نیز مواجهه‌ی نزدیک و بی‌واسطه آن ها با آثار هر هنرمند است.هنرمندان این مجموعه عبارتند از: مهرداد افسری،گوهردشتی، […]

0 comments

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
نمایشگاه من ۶ همفشردگی

گزارش تصویری نمایشگاه من ۶ با عنوان همفشردگی

گزارش تصویری نمایشگاه من ۶ با عنوان همفشردگی در گالری چهار روز گذشته شاهد برپایی نمایشگاه گروهی من ۶ در گالری ۴ بودیم. این نمایشگاه که شامل مدیاهای متفاوتی همچون عکس، نقاشی، مجسمه، چیدمان و چاپ بود حول مفهوم همفشردگی به هنربانی جاوید رمضانی سامان یافته بود، با استقبال شایان توجهی مواجه گردید.هنرمندان این نمایشگاه عبارتند از: سحر افتخارزاده، سارا بافتی زاده، نیلوفر تقی‌پور، زینب ثقفی، مسعود جزنی، سارا حسینی، هانیه دربندی، محدثه شادمهر،  مریم صفرزاده، دینا صنیعی، مانی کومار، امیر کوشامنش،حامد نورایی، علی نورپور، مهدی نعمتی، علی یحیایی. این […]

0 comments

نویسنده