نقاشي هاي Zsolt Bodoni در گالري گرين

| گالري Green Art Gallery
| نمايشگاه انفرادي نقاشی
| هنرمند: زولت بدوني (Zsolt Bodoni)
| عنوان: مسیر درخشان (The shining path)
| گشايش: 22 دي (12 ژانویه) – ۷ الي 9 عصر
| پايان: 17 اسفند (8 مارچ 2015)

مسیر درخشان دومین نمایشگاه انفرادی اين هنرمند مجاری است که در گالری هنري green  برگزار می‌شود. Zsolt Bodoni در وصف نقاشی های سایز بزرگش و اغلب یادبود وار خود می گوید: “ملغمه ای است از تاریخ و فرهنگ شرق و غرب اروپا که به هم آمیخته است. طراحی هایی که برآمده از تاریخ است، شامل ادبیات، تاریخ هنر و موسیقی است. اساس نقاشی های او بر یک منش باستان شناسانه، بازگشت به لایه های تاریخ و الهام گرفته از تصاویر و مستندات مختلف استوار است.  با مخدوش کردن فایل اصلی اتفاقی که در جریان بوده او علاقه مند به بازیابی فهم ما از واقعیات گذشته و حال است.”
Zsolt Bodoni در خلق سری آثار جدید خود، موفق بوده است. جایی که رنگ های آنی روشنی را در مقایسه با آثار قبلی او می بینیم. او کاملا در خلق واقعیت آلترناتیوی در خلال ترکیب بندی‌های پویای خود که علاقه اش را به اکسپرسیونیسم و فووییسم نشان می دهد كه همراه  با دانش گروتسکی نيز هست.
Zsolt Bodoni هنرمندي 40 ساله متولد رومانی است، که تحصیلات فاین آرت خود را در رومانی گذرانده است و اولین نمایشگاه انفرادی‌اش را در همین گالری، در سال 2013 و با عنوان “شاه سربازانش را به ما می دهد” برگزار کرده است. و سپس همين مجموعه آثار را در گالری‌های دیگری در كشورهاي آمریکا، لندن، میلان نيز به نمايش گذاشته است. به علاوه در نمایشگاه های مطرح گروهی متعددی از سال 2009 تا کنون شامل گالری ملی مجارستان، گالری SI2 لندن، بینال پراگ و … شرکت کرده است.

ترجمه و تلخيص: زينب ثقفي
منبع: www.gagallery.com

[foogallery id=”4783″]

نویسنده