تونی کرگ مجسمه‌های عظیم خود را به موزه هنرهای معاصر می‌‌آورد

تونی کرگ مجسمه‌های عظیم خود را به موزه هنرهای معاصر می‌‌آورد

مجسمه های عظیم تونی کرگ مجسمه ساز انگلیسی- آلمانی  با عنوان “ریشه‌ها و سنگ‌ها” در موزه هنرهای معاصر تهران از سه شنبه ۲ آبان به نمایش درمی‌آیند.

تونی کرگ

مجسمه‌های تونی کرگ، محصول ساختارهای درونی و هندسی‌ای هستند که منجر به ساخت احجامی می‌شود که ما می‌توانیم آن‌ها را باز‌شناسیم و با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم. مجسمه‌های چندشکل کرگ، جنبه‌هایی از رابطه‌ی میان نیروی دورنی مواد و واکنش ذهنی ما به اشکال بنیادین را نمایان می‌کنند. از نظر هنرمند این رابطه، جوهره‌ی مجسمه‌سازی، و همچنین جوهره‌ی همه تجربیات ما در جهان است. کار کرگ سرشار از جنبش، رشد، پویایی و حسی از شگفتی نسبت به امکانات ظاهرا نامحدود اشکال تندیس‌گون است. کرگ نه تنها طبیعت و نیروهای انرژی که در جهان یافت می‌شوند را مورد توجه قرار می‌دهد، بلکه به واقعیت بسط یافته‌ای اشاره دارد که ما بواسطه‌ی تکنولوژی و چشم‌اندازهای چندگانه‌ای که شتاب زندگی مدرن فراهم می‌کند، تجربه‌‌شان می‌کنیم. تونی کرگعلی محمد زارع سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران خبر داد مجسمه های تونی کرگ که عموما آثاری بزرگ و سنگین است با کامیون به ایران منتقل می شوند و حدود ۸۰ اثر از وی در موزه هنرهای معاصر تهران و سپس بخشی از این آثار به ترتیب در موزه هنرهای معاصر اصفهان و موزه هنرهای معاصر کرمان به نمایش در می آید.

این نمایشگاه با حمایت اسپانسر خصوصی برگزار می شود و انتخاب نمایشگاه آثار تونی کرگ ماحصل اطلاعات و شناخت مدیر مرکز هنرهای تجسمی و به انتخاب وی صورت گرفته است.

این نمایشگاه با حضور تونی کرگ تا ۲ بهمن ماه در موزه هنرهای معاصر برقرار است.

با تونی کرگ بیشتر آشنا شوید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments

دنیاگردی | تونی کرگ|برندان لیچ|نِت ییادوم بواچی

مجسمه‌های جدید تونی کرگ در گالری لیسن میلان میلان، ایتالیا: اولین نمایشگاه تونی کرگ در گالری لیسِن میلان شامل چندین مجسمه‌ی جدید برنزی، چوبی و سنگی، به همراه کارهای روی کاغذ هنرمند است. مجسمه‌های عمودی حاضر در گالری، محصول ساختارهای درونی و هندسی‌ای هستند که منجر به ساخت احجامی می‌شود که ما می‌توانیم آن‌ها را باز‌شناسیم و با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم. مجسمه‌های چندشکل کرگ، جنبه‌هایی از رابطه‌ی میان نیروی دورنی مواد و واکنش ذهنی ما به اشکال بنیادین را […]

0 comments

 

نویسنده