حسین والا منش با چیدمان های بومی در پروژه‌های آران

حسین والا منش با چیدمان های بومی در پروژه‌های آران

گشایش ۵ آبان

عنوان نمایشگاه: از کجا آمده‌ام؟

هنرمند: حسین والا منش

افتتاحیه: ۵ آبان

اختتامیه: ۲۲ آبان

بازدید روزانه: روزهای جمعه ۴ تا ۸ و روزهای دیگر ۱ تا ۷ می‌باشد.

نگارخانه روزهای شنبه تعطیل است.

آدرس گالری: زیر پل حافظ خیابان نوفل شاتو کوچه لولاگر پ ۵٫

تلفن: ۶۶۷۰۲۲۳۳

برای اولین نمایشگاه انفرادی خود در زادگاهش، حسین والامنش مجموعه ای از آثارش را که نمایانگر زوایا و لایه‌های مختلف برزش ایشان است را انتخاب نموده‌اند. فرم‌های هندسی خالص که با عناصر طبیعتی چون آتش، خاک و چوب بسیار نزدیک هستند در کنار آثاری که ریشه در هنرهای پارسی دارند، بینشی از ذهن جستجوگر این هنرمند را به مخاطب منتقل می‌کنند. ویژگی‌هایی فضاهایی که آثار این هنرمند در اختیار خود می‌گیرند در کارهای کوچکتر مشهود می‌باشد. در آثار شهری هنرمند، در خیلی از نمونه‌ها، دروازه‌ای بین دنیای شهری و طبیعت ساخته می‌شود و در این آثار توجه و دقت هنرمند در جاگذاری آثار و رابطه با محیط پیرامونی، مشهود می‌باشد. برای نمایشگاه در پیش رو هنرمند با همین رویکرد و دقت و با توجه به فضای گالری به انتخاب آثار پرداخته‌اند.
هنر حسین والامنش ریشه در خاک دارد و در عین حال با پرده‌ای از ارجاعات ظریف و طنازانه به آنچه که در«ورا» هست اشاره می‌کنند؛ فضایی سبک بال در هنر ایشان جاری است و همزمان خرد و اندیشه در بخش بخش تصاویر و کلمات ملموس است. درگیری و تعهد ایشان با طبیعت و جهان به سادگی مشهود است و انسانیتی را نمایان می‌کند که برای مخاطبان به غایت جذاب است. بسیاری از آثار ریشه در شعر غنی ایران زمین، هم در معنای ادبی و هم در فرم دارند. لایه‌های مختلف آثار نشان از تاریخ زندگی شخصی و اجتماعی هنرمندی که از دو فرهنگ کاملاً متفاوت بهره برده دارد.
در عین این که هر اثر به تنهائی بر قدرت خود تاکید می کند، در عین حال مجموعه آثار به دنبال هم و نظیر خط هیروگلیف جملات کاملتری را می سازند. نوشته هائی که از نظر بصری جذاب هستند و عناصر و مفاهیمی واقعی و یا خیالی را القا میکنند؛ نمایشی از پیوستگی و اتصال که بخش مهمی از جهان بینی هنرمند و شیفتگی ایشان به اصل و هسته همه چیز است. تاثیر هنر بومیان استرالیا، بخصوص سادگی که این بومیان در هنر خود به کار می‌گیرند، در آثار هنرمند مشهود است، علی الخصوص در آثاری که جنبه آیینی دارند و یا به شدت ساده می‌شوند.

اشتیاق حسین والامنش به طبیعت و جهان و دلبستگی ایشان به هنر کاملا واضح است و پس از سالها فرصتی فراهم شده که مخاطبان ایرانی به تماشای سبک بالی و قدرت روحی این هنرمند جهانی، بنشینند.
حسین والامنش می گوید: هنر من عناصر مختلف نظیر زیبایی شناسی، محتوا و فرم را از هم جدا نمی‌کند. دری باز می‌شود و اجمالا واقعیت را می‌توان حسن نمود و متوجه خاصیت فناپذیر طبیعت شد.

نازیلا نوع بشری

حسین والا منش

خبر گشایش دیگر نمایشگاه ها را در لینک های زیر مشاهده کنید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
نمایشگاه کامبیز درم بخش

نمایشگاه کامبیز درم بخش با عنوان سورپرایز در گالری ویستا

نمایشگاه کامبیز درم بخش با عنوان سورپرایز در گالری ویستا گشایش ۵ آبان هنرمند: کامبیز درم بخش مدیا: نقاشی، طراحی، چیدمان، ویدیو آرت، گرافیک و مجسمه اختتامیه: ۱۵ آبان بازدید روزانه: ۱۶ تا ۲۰ گالری شنبه‌ها تعطیل است آدرس: خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، شماره ۱٫ تلفن: ۸۸۵۱۳۹۳۳ نمایشگاه‌های جاری را در لینک زیر دنبال کنید: نویسنده آوام View all posts

0 comments

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
محمد علی بنی‌ اسدی

نقاشی های محمد علی بنی‌ اسدی در گالری ساربان

نقاشی های محمد علی بنی‌ اسدی در گالری ساربان هنربان: امیر سقراطی عنوان: رنگ-رخ‌سار گشایش ۵ آبان هنرمند: محمد علی بنی‌ اسدی مدیا: نقاشی بازدید روزانه: ساعت ۱۶ تا ۲۰ گالری سه شنبه ها تعطیل است. اختتامیه: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ آدرس: سهروردی شمالی، هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ تلفن: ۰۲۱۸۸۵۰۴۲۲۶ نمایشگاه های جاری را در لینک زیر دنبال کنید: نویسنده آوام View all posts

0 comments

 

نویسنده