کریستیز در سایه ساتبیز

کریستیز در سایه ساتبیز
 نتایج حراج کریستیز از فروش ۲۵ اکتبر آثار مدرن و معاصر خاورمیانه

هرچند پاییز فصل رونق بازار هنر است، اما در اوج فعالیت حراج‌خانه‌های بزرگ، امشب شاهد تعداد فزاینده آثار فروخته نشده در حراج مدرن و معاصر خاورمیانه حراج‌خانه کریستیز بودیم.

حراج کریستیز که در عصر روز ۲۵ اکتبر ۲۰۱۷ در شعبه لندن این حراج‌خانه برگزار گردید، در مجموع ۱۴ اثر از هنرمندان ایرانی را برای فروش ارائه داد. که این تعداد حدود یک چهارم از کل آثار ارائه شده برای فروش امشب را شامل می‌شود.

هرچند محدوده قیمت پیشنهادی برای آثار ارائه شده در دو حراجی کریستیز و ساتبیز که به فاصله دو روز برگزار گردید تا حد قابل توجهی مشابه می‌باشد، اما به همین نسبت تعداد آثار فروخته نشده نیز در حراجی کریستیز قابل توجه است و بیش از یک سوم کل آثار ارائه شده را شامل می‌شود.

آثار فرامرز پیلارام، حسین زنده‌رودی، بهمن محصص و یکی از آثار فرهاد مشیری در این حراجی به فروش نرفت.

این درحالی است که اثر منیر فرمانفرماییان، کوروش شیشه‌گران، نصرالله افجه‌ای و یکی از آثار پرویز تناولی از مجموعه مجسمه‌های هیچ با قیمتی بالاتر از سقف رقم برآورد به فروش رسیدند.

کل رقم فروش این حراج مبلغ: ۵،۲۳۵،۱۲۵ پوند انگلیس بوده است که ۸۶۱۲۵۰ پوند آن سهم مربوط به فروش آثار ایرانی در این حراج می‌باشد.

سیاهه قیمت فروخته شده آثار به شرح زیر است(کلیه قیمت‌ها به پوند):

منوچهر یکتایی ۹۳۷۵۰ حراج کریستیز
سهراب سپهری ۸۷۵۰۰ حراج کریستیز
پرویز تناولی ۲۰۰۰۰۰ حراج کریستیز
علی بنی صدر ۱۵۰۰۰۰ حراج کریستیز
نصر الله افجه‌ای  ۶۲۵۰۰ حراج کریستیز
کوروش شیشه‌گران  ۳۲۵۰۰ حراج کریستیز
رضا درخشانی  ۶۲۵۰۰ حراج کریستیز
فرهاد مشیری  ۱۷۵۰۰۰ حراج کریستیز
منیر فرمانفرماییان  ۱۱۲۵۰۰ حراج کریستیز
پرویز تناولی  ۳۵۰۰۰ حراج کریستیز

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
هنر خاورمیانه و جهان اسلام در حراج کریستی

هنر خاورمیانه و جهان اسلام در حراج کریستی

هنر خاورمیانه و جهان اسلام در حراج کریستی | حراج آثار مدرن و معاصر سایت تندیس: مریم روشن فکر حراج‌خانه کریستیز در پاییز امسال مجموعه‌ای از حراج‌های هنر منطقه خاور میانه و جهان اسلام را در برنامه خود گذاشته‌است. ۲۵ اکتبر نیز حراج آثار مدرن و معاصر خاور میانه قرار است در  ساختمان سنت جیمز خیابان کینگ لندن برگزار شود. این حراج زیر مجموعه بخش  هنر بعد از جنگ و معاصر است. در این حراج آثاری از بزرگان دوران مدرن ایران […]

0 comments

نویسنده