نقاش‌های نسیم داوری با عنوان سر در گالری آران

نقاش‌های نسیم داوری با عنوان سر در گالری آران
گشایش ۱۲ آبان

نمایشگاه انفرادی نقاشی

عنوان: سر

هنرمند: نسیم داوری

گشایش: ۱۲ تا ۲۹ آبان

بازدید روزهای جمعه ۴ تا ۸
بازدید روزانه: ۱تا ۷

نگارخانه روزهای شنبه تعطیل است.

آدرس گالری: کریم خان خرمند شمالی کوچه دی پلاک ۱

تلفن: ۸۸۸۲۹۰۸۷

بیانیه:

لایه‌های رنگ در کنار دیگر آرام آرام جمع می‌شوند تا پرتره‌هایی با طراحی مستحکم و دفرماسیون سنجیده شکل بگیرند. پرتره‌های افرادی که اهالی سرزمین خاصی هستند، هریک به کار خود مشغول‌اند، مردمی که گاه آواز می‌خوانند و گاه فریاد می‌زنند، تو گوئی زندگی‌شان را برای بیننده بازگو می‌کنند. تشخیص جنسیت و حتی این که آیا جنسیتی دارند یا نه، سخت است.
نسیم داوری در نقاشی‌های خود همیشه از مرزهای خیال فراتر می‌رود و پا در جهان خود ساخته خویش می‌گذارد. جهانی که او خلق می‌کند جهان برابری‌های انسانی است که در آن موجودات در آن به یک اندازه رنج می‌برند و یا به یک اندازه خوشبخت‌اند. فرزند می‌زایند، شغلی دارند، بازیگوشی می‌کنند، فلسفه می‌بافند.
پرتره‌ها که در ادامه آثار قبلی هنرمند تلفیقی از انسان و حیوان و موجودات ناشناس هستند، از صورت ظاهری فراتر رفته و با بازی‌های بصری نقاش جنبه‌ها و حالات روان‌شناختی گوناگونی را نشان می‌دهند. این حالات را می‌توان به گونه‌های متفاوتی تأویل کرد: پیچیدگی روابط، سردرگمی، تشویش و آرامش.
آثار این نمایشگاه در چند دسته مختلف به خصوص از نظر تکنیکی دسته بندی می‌شوند، اما روح حاکم بر آنها یکی است. نقاشی‌های روی سینی‌ها انگار نشان دهنده تاریخ این قوم است و یادآور تاریخ زیسته آنها. نکته دیگر در مورد نقاشی‌های نسیم داوری استقلال او از فضای هنری پیرامون‌اش است. او هیچگاه از فضای هنری غالب تاثیر نمی‌گیرد و صرفاً با تکیه بر جوهره‌ی فردی‌اش کار می‌کند و این کلنجار مستمر بخشی از زندگی روزمره‌اش می‌شود و به همین دلیل است که آثار او از زندگی فردی او جدا نیستند.
آثار او هم عقلانی هستند و هم عقل گریز. عقلانی از جهت نوع اجرای دقیق رنگ و روغن و عقل گریز از آن جهت که تلقی فیلسوفانه‌ای از هنر ندارد و به دنبال گسستن غالب‌های ذهنی است. ارزش‌های معمول را به بازی می‌گیرد و حتی با نفی آنها منطق جدیدی وضع می‌کند.
این نمایشگاه که سومین نمایشگاه انفرادی اوست «سر» نام دارد. عنوان چند وجهی این نمایشگاه مخاطب را آزاد می‌گزارد تا از نقاشی‌ها تأویل‌های گوناگونی داشته باشند و حتی همزاد خود را در میان مردمان این سرزمین پیدا کنند.
مینا فشنگچینسیم داوری

خبرهای نمایشگاه های جاری را در لینک های زیر مشاهده کنید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
سعید رفیعی منفرد

سعید رفیعی منفرد نابودگی را در گالری ایوان به نمایش می‌گذارد

سعید رفیعی منفرد نابودگی را در گالری ایوان به نمایش می‌گذارد گشایش ۱۲ آبان هنرمند: سعید رفیعی منفرد مدیا: نقاشی عنوان: نابودگی گشایش: ۱۲ تا ۲۵ آبان ساعات بازدید در روز گشایش: ۱۶ تا ۲۱ (گالری روزهای شنبه تعطیل است.) ساعات بازدید روزانه: ۱۶ تا ۲۰ آدرس: الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن بست حمید پلاک ۱٫ تلفن: ۲۲۶۰۷۱۲۶ گزارش نمایشگاه های جاری را در لینک زیر دنبال کنید: نویسنده آوام View all posts

0 comments

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
کامبیز درم بخش

سورپرایز کامبیز درم بخش در میان مشاهیر هنر ایران

سورپرایز کامبیز درم بخش در میان مشاهیر هنر ایران گزارش تصویری نمایشگاه سورپرایز در گالری ویستا ساده و سرراست است. پر از ظرافت‌های شوخ طبعانه و معصومانه. او هنرمند کارتونیستی است که مرزهای این هنر را به سمت استقلال و نیز هنر معاصر گسترش داده است.آثار او مانند نقاشی‌های رنه ماگریت متین و متفکرانه است. خط‌های او پرقدرت و در عین حال حساس است به شکلی که آثارش سهل و ممتنع هستند. در این آثار همه چیز در نهایت است […]

0 comments

 

نویسنده