نگاهی به حراج تاریخ‌ساز ۱۵ نوامبر کریستیز

نگاهی به حراج تاریخ‌ساز ۱۵ نوامبر کریستیز
تابلوی سالواتوره موندی اثر داوینچی رکورد قیمت را شکست
تابلوی سالواتوره موندی(ناجی جهان) در حراج کریستیز تاریخ ساز شد.

شاهکار بازیافته استاد رنسانسی با رقم تاریخی ۴۵۰ میلیون و ۳۱۲ هزار و پانصد دلار در حراجی کریستیز نیویورک به فروش رسید.

و رکورد گران‌ترین اثر جهان را شکست.

حراج تاریخ‌ساز 15 نوامبر کریستیز

در شبی تاریخی در خانه حراج کریستیز نیویورک، اثر لئوناردو داوینجی به نام سالواتوره موندی، یا ناجی جهان که توسط یکی از مهم‌ترین نقاشان تاریخ کشیده شده با رقمی نزدیک به نیم میلیارد دلار در حالی به فروش رفت که رکورد گران‌ترین تابلو نقاشی فروخته شده در حراجی‌های جهان را از آن خود کرد.

این رقم نشانگر ارزش بالای آثار داوینچی است. زیرا کمتر از ۲۰ تابلو در جهان شناسایی شده که مستقیما توسط شخص داوینچی نقاشی شده است و تابلو سالواتوره موندی از جمله این ۲۰ تابلو است، همه آثار دیگر به غیر از تابلو اخیر در گنجینه موزه‌ها قرار دارند.

همین امر علاقه شدیدی را در بین خریداران ایجاد کرده و چنین رکوردی را موجب شده‌است. به نحوی که قریب به ۱۰۰۰ نفر از مجموعه‌داران، دلالان هنری، خبرنگاران، مشاورین و مخاطبین عادی در سالن حراج در راکفلر سنتر حضور  داشتند. در حالیکه چندین هزار نفر نیز به صورت آنلاین از طریق شبکه نمایش مستقیم جریان فروش را دنبال می‌کردند.

و از زمان اعلام خبر ارائه این اثر در کریستیز در دهم اکتبر امسال نزدیک به ۳۰ هزار نفر به نمایشگاه‌های کریستیز در هنگ کنگ، لندن، سان فرانسیسکو و نیویورک هجوم آورده‌اند، زیرا این نقاشی برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفته‌است.

اطلاعات بیشتر در باره تاریخچه این اثر:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
لئوناردو داوینچی

کشف اثری گمشده از لئوناردو داوینچی

کشف اثری گمشده از لئوناردو داوینچی ارائه اثر ناجی جهان اثر داوینچی به عنوان پیشنهاد ویژه در حراج کریستیز نیویورک سایت تندیس ترجمه مریم روشن فکر سال ۲۰۱۱ رونمایی از اثرداوینچی با عنوان «سالواتور موندی(ناجی جهان)» طوفانی را در دنیای هنر به وجود آورد. این اثر که در نشنال گالری لندن نمایش داده شد. توجه رسانه‌ها را به خود جلب نمود. به طور کلی آثار داوینچی معمولن بسیار ارزشمند هستند، زیرا تعدادشان کم است، کمتر از بیست تابلو توسط متخصصین […]

2 comments

این حراج که در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۷ و در شعبه نیویورک حراج‌خانه کریستیز برپا شد با رقم کلی ۷۸۸،۹۴۲،۲۵۰ دلار امریکا به کار خود پایان داد.

از دیگر آثار برجسته‌ای که در این حراجی عرضه شد و به فروش رسید، اثری از سای تومبلی  بود که با رقم ۴۶،۴۳۷،۵۰۰ دلار به فروش رفت

حراج تاریخ‌ساز 15 نوامبر کریستیز

و همچنین اثری متفاوت از اندی وارهول  با عنوان ۶۰ شام آخر، که با رقم ۶۰،۸۷۵،۰۰۰ دلار به فروش رسید.

حراج تاریخ‌ساز 15 نوامبر کریستیز

همچنین اثر مارک روتکو نیز  که با قیمت ۳۲،۳۷۵،۰۰۰ به فروش رفت از دیگر آثار برجسته ارائه شده در این حراجی بودند.

حراج تاریخ‌ساز 15 نوامبر کریستیز

نویسنده