کابوس های شیرین حمید جبلی به نمایش درآمد

کابوس های شیرین حمید جبلی به نمایش درآمد
گزارش تصویری نمایشگاه نقاشی حمید جبلی در گالری آتبینحمید جبلی

نمایشگاهی از نقاشی‌های حمید جبلی با عنوان «کابوس‌های شیرین» سوم آذرماه در گالری آتبین برپا شد. در این نمایشگاه شاهد ۴۰ نقاشی‌ در قطع‌ کوچک هستیم که ما را دعوت به جهان فانتزی جبلی می‌کند. تصاویری مانند غول ها و مجودات تغییرشکل یافته که همچون عنوان نمایشگاه ما را با دنیای خیال انگیزی مواجه می‌کند. در اغلب کارها در میان این موجودات فانتزی پرتره‌های انسان‌هایی را شاهد هستیم. حمید جبلیانسان‌هایی که گویا تحت سلطه این موجودات قرار گرفته‌اند و استفاده از رنگ‌های پر کنتراست در نقاشی ها این رابطه را میان موجودات و پرتره ها تشدید کرده است. به گفته‌ی کیان وطن این آثار طی دوسال کار شده است و قرار است در نمایشگاه‌های آتی کارهای مجسمه و دیگر آثار وی به نمایش دربیاید. در بیانیه به قلم کیان وطن آمده است:

از روزی که دوست شدیم حمید جبلی عکاس، مجسمه ساز و نقاش را متفاوت تر از جبلی فیلم جاده‌های سرد، جبلی فیلم ای ایران، جبلی فیلم دلشدگان، جبلی فیلم مادر و جبلی کلاه قرمزی دیدم.
عکاسی می‌کند، مجسمه می‌سازد و نقاشی می‌کشد، ایده دارد، کتاب می‌خواند و دوربینش همیشه همراهش است.
«کابوس های شیرین» قدم اولی بود که سال ها پیش باید اتفاق می‌افتاد، اما خوشحالم که شرایطی مهیا شد تا کسانی غیر از من هم با چهره‌ای دیگر از این هنرمند خاطره ساز آشنا شوند و از دیدن نقاشی‌هایش لذت ببرند.

حمید جبلی

نمایشگاه تا ۲۱ آذر ادامه دارد.

آدرس گالری: خیابان ولی عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲.حمید جبلی

گزارش تصویری نمایشگاه‌های دیگر را در لینک زیر دنبال کنید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
مژده اتراک دوپامین

مژده اتراک در دوپامین، بازی بزرگ زندگی

نمایشگاه انفرادی نقاشی مژده اتراک عنوان: دوپامین گالری والی نمایشگاه تا ١٠ آذر ماه ادامه دارد. بازدید روزانه: ۱۶ تا ۲۰ آدرس: میدان ونک، خیابان خدامى،پلاک٧٢ گالرى روزهاى شنبه تعطیل است. بیانیه: در تلاش براى معنا دار کردن زندگى‌ام به لذت پناه میبرم آیا زندگى سراسر لذت نیست ؟ از لذت هاى ساده جسمانى تا لذت هاى روحى و معنوى؟ آیا زندگى یک بازى بزرگ نیست؟ یک لذت تام ؟ من زندگى را دایره میبینم، دایره ایى گردان و روح […]

0 comments

نویسنده