نقاشی و چیدمان‌ هادی علیجانی در گالری پروژه‌های آران

نقاشی وچیدمان‌ هادی علیجانی در گالری پروژه‌های آران
گشایش ۱۰ آذر

مدیا: نقاشی و چیدمان

عنوان: Match Point 

گالری پروژه‌های آران

افتتاحیه: ۱۰ آذر

بازدید: روزهای جمعه  ساعت ۴ تا ۸ و روزهای دیگر هفته ساعت ۱تا ۷٫
نگارخانه روزهای شنبه تعطیل است.

آدرس: زیر پل حافظ خیابان نوفل شاتو کوچه لولاگر پ ۵٫

تلفن: ۶۶۷۰۲۲۳۳

امتیاز آخر یک وضعیت است، درباره افرادی که در وضعیت خاصی گرفتار شده اند و مجبور به زندگی با امیال فروخورده خود هستند: عروسی که گریان به جایگاه خود پا می گذارد، خانم و آقای سلیمی که در زمان منجمد شده اند، زوجی که در رویاروئی با آینده و در برابر شمع های روشن و واقعیتها و محدودیت های زندگی قرار گفته اند. عکس العمل به دنیایی به ظاهر بدون معنا: عروسکهایی که کنترل میشوند و یا تحت تاثیر نیروهای نامرئی بیرونی هستند، تئاتر آبسورد واقعی. هنرمند آئینه ای را در برابر مردمان خودپسند جهانش قرار می‌دهد تا دنیای ناشادشان را به تصویر کشد، غالباً در میانه لحظات عادی زندگی شان، عاجز از یافتن راه حل‌های آسان برای بودنشان.
ملقمه ی از خیالبافی و خاطره: مردی که خواب زن بودن می بیند، مردی که خود را تنها در آئینه می بیند، اسب سفیدی که پدر است. در این دنیای منحصر به فرد هیچ چیز آنطور که باید باشد نیست و همه چیز همان اندازه که هنرمند میخواسته بی منطق است. دنیائی که هادی علیجانی به تصویر می کشد نه قابل باور است و نه نیازی به توضیح دارد. جهانی که تا ابد باقی است و همیشه در انتظار امتیاز آخری است که مسابقه را به نفع بازیکن تمام کند. بازی شانس وجستجو برای راه حل های آسان و توهمات آرام بخش. در پس زمینه ها که از ورای پنجره ها یا طاق های تئاتری دیده میشوند، جهانی ناآرام در تلاطم است، تنها کوه دماوند است که به نظر استوار و پایدار است.تمامی موجودات و مناظر در گردبادی از بی ثباتی شناور هستند و علیرغم این غوغا، سکنه درگیر وضعیت شخصی خود هستند، فردیت و بودن شان. دژدیسی و تغییر فرم بدن انسان از جمله مشخصات آثار هنرمند هستند و همین طور مخلوقاتی که کاملاً زاییده تخیل او می‌باشند. پوشش های گیاهی و جانوران عجیب و غریب نیز به اندازه زندگی انسان ها متفاوت هستند.
هادی علیجانی شیفته نقاشی ایرانی است. تامل و تعمق دقیق وی و تمرکز بی نظیرش سرچشمه تصاویر چشمگیر و دلالت های مفهومی است که پدید می آورد: رنگهای روشن و خالص، اشیاء و عناصر تخت شده، لایه های قصه و تمثیل، و از همه مهمتر وعده امید.
نازیلا نوع بشریهادی علیجانی

خبر دیگر نمایشگاه ها را در لینک زیر مشاهده کنید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
نمایشگاه چاپ دستی چاپگران جوان

نمایشگاه چاپ دستی چاپگران جوان در گالری لاله

نمایشگاه گروهی چاپ دستی  چاپگران جوان در نگارخانه لاله گزارش تصویری نمایشگاه با همراهی الهه مقدمی و فرشته متقی گرداوری آثار به کوشش احمدرضا ثقفی هنرمندان: محبوبه اسفندیاری، احمدرضا ثقفی، هدیه جعفری، فرزانه رادمهر، ناهید رضی پور، فاطمه سالمی، شادی سعیدی، مهدیه عزیزی راد، الهام عظیمی، کژال فخری،سارا کاوه، ملاحت کبیرنیا،آدنا میرزاخانیان، سعیده میقانی، سپیده مینایی، سارا نیک پور و آنالی وکیلی نمایشگاه چاپگران جوان  تا ۲۴ آذر ادامه دارد بازدید روزانه: از ساعت ۹تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹ و […]

0 comments

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
محدوده امن حامد صحیحی

محدوده امن حامد صحیحی در کدام لغت‌نامه جای می‌گیرد

محدوده امن حامد صحیحی در کدام لغت‌نامه جای می‌گیرد گزارش تصویری نمایشگاه محدوده امن در گالری طراحان آزاد در بیانیه نمایشگاه محدوده امن آمده است: بعضی وقت‌ها با یک کلمه یا یک جمله به آسانی می‌توانی بگویی که چه حسی داری. یا حداقل کمی از آن توصیف کلامی راضی باشی. گاهی ترجمه‌ی چیزی که در درونت می‌گذرد سخت می‌شود. بعضی وقت‌ها چشم‌هایت به منظره‌ای می‌افتند و در یک آن حس غریبی در تو زنده می‌شود. حسی که به کلام نمی‌آید. […]

0 comments

نویسنده