بزرگان هنر ایران در گشایش گالری کاما شعبه لندن

بزرگان هنر ایران در گشایش گالری کاما شعبه لندن

 گالری کاما لندن cama gallery

گالری کاما شعبه لندن خود را در مراسمی که امشب ۲۹ نوامبر در هتل کافه رویال لندن برگزار می‌شود با آثاری از بزرگان هنر ایران افتتاح می‌کند.
کاما (CAMA: Contemporary and Modern Art) یک موسسه فرهنگی هنری است که شعباتی در اروپا دارد و گالری‌های آن در لندن و تهران قرار دارند. این موسسه در رویداد گشایش شعبه لندن خود، جمعی از بزرگترین هنرمندان ایران را به لندن می‌آورد تا کیفیت و پتانسیل هنر ایران را به دست‌اندرکاران هنر اروپا بشناساند. گالری کاما لندن cama gallery
از مهمترین هنرمندانی که آثارشان در این رویداد به تماشا گذاشته می‌شود می‌توان به: بهزاد شیشه گران, حسینعلی ذابحی, حسین محجوبی, فریدون امیدی, بیتا وکیلی, رضا حسینی, پرویز تناولی,نصرالله افجه‌ای, مسعود عربشاهی, منوچهر معتبر, علی نصیر, ابراهیم فرجی, جمشید سماواتیان, مریم سالور, طاها بهبهانی, سهراب سپهری, عبدالرضا دریابیگی, بهمن محصص,منوچهر یکتایی, منیر فرمانفرماییان, جعفر روح‌بخش, محمد احصایی, رضا مافی, پرویز کلانتری, علی ندایی, سیراک ملکونیان, منصور قندریز, ناصر اویسی, صادق تبریزی, نصرت الله مسلمیان اشاره کرد.گالری کاما لندن cama gallery
مونا خوش اقبال مدیر عامل گروه کاما از تلاش این گروه برای دعوت از مهم‌ترین هنربانان، مجموعه‌داران و سایر دست‌اندرکاران هنر در این رویداد می‌گوید و آن را آغازی می‌داند بر گسترش هرچه بیشتر روابط بین ایران و فضای بین‌المللی تا از طریق آن هنرمندان جوان و در حال شکوفایی ایرانی به بازارهای جهانی معرفی شوند.
در این مراسم ۳۰ اثر از هنرمندان نام‌برده ارائه خواهد شد تا از این طریق اهمیت و پویایی هنر مدرن و معاصر ایران به تصویر در آید و مسیر برای کار بیشتر بر روی هنرمندان معاصر و جوان فراهم آید.

این موسسه همچنین با جلب مشارکت نهادهای هنری مهم انگلستان برنامه‌های متعددی را برای عرضه مستقیم و خارج از حراجی‌ها برای آثار هنری فراهم نموده‌است. با توجه به اتفاقات رخ داده در بازار هنر ایران این موسسه نسبت به گواهی اصالت اثر اهمیت دو چندانی قائل است و سعی در ایجاد همکاری و بستر ایجاد فرهنگ اصالتِ اثر، جهت کسب گواهی اصالت سنجی علمی از مراکز داخلی و خارجی می‌باشد که انجام  تمام این پروژه‌ها منوط به دو سال کار مداوم و تولید زیرساخت‌های لازم بوده که با این رویداد کار خود را آغاز کرده‌است.

نویسنده