فرهاد مشیری در موزه اندی وارهول | به غرب برو

فرهاد مشیری در موزه اندی وارهول آثارش را با عنوان «به غرب برو» به نمایش می‌گذارد.
موزه اندی وارهول Andy Warhol، پیتسبورگ. 

سایت تندیس: ترجمه محمد عبقری

نمایشگاه تا ۱۴ ژانویه ۲۰۱۸ ادامه دارد.

فرهاد مشیری

گالری خط سوم دبی (الخط الثالث) این افتخار را دارد تا اعلان کند اولین نمایشگاه انفرادی فرهاد مشیری در آمریکا و در موزه اندی وارهول برگزار می‌شود. عنوان این نمایشگاه «به غرب برو (Go West)» است که شامل چندین اثر پاپ فرهاد مشیری در دهه‌های مختلف است، ویژگی آثار مشیری استفاده ماهرانه او از زبان در روش‌های گوناگون و به همراه مواد و مصالح گوناگون مختلف است.فرهاد مشیریعلاقه‌مندی مشیری به هنر عامیانه (pop art) و هنر کیچ( kitsch) در تمامی کارهایش دیده می‌شود. بسیاری از تصاویر او از کارتون‌ها، فیلم‌ها، کمیک استریپ‌ها، کتاب‌های کودکان و تبلیغات گرفته شده است؛ درحالی که اشعار کلاسیک، سریالی و آهنگ‌های عامیانه خطوط میان هنر و کلیشه را در این آثار از بین برده است. مشیری با انتخاب منبع الهامی نامشخص و مبهم که فرهنگ عامیانه مردم آمریکا و ایران را نشانه رفته است، نگاهی پیچیده را برای تعریف هویت فرهنگی‌مان پیش روی می‌گذارد.فرهاد مشیریهنرمند از پیش پاافتاده‌ترین وسایل همچون مروارید پلاستیکی، مهره‌های شیشه‌ای، رنگ اکریلیک، کریستال‌ها، چاقوها و یا قالیچه‌های ماشینی ایرانی برای ساخت آثاری پیچیده و دشوار استفاده کرده است. درحالی که آنها پاسخی به جامعه مدرن ایرانی است، اما می‌بینیم که به طرز عجیبی برای بیننده غربی آشنا به نظر می‌رسد.فرهاد مشیریترکیبی از جاسوئیچی، کوه‌ها و رودخانه‌ها، تجسمی کیچ است از کوه‌ها و رودخانه‌ها که در راستای نگارش کلمه رودخانه که حروفش به هم چسبیده است گذاشته شده است، که در اصل زمانی یک لایه کیک تازه با لبه‌های یخ زده و روکشی فوق العاده بوده است. مشیری، همچون یک شیرینی پز حرفه‌ای این کار را با لایه‌ای از اکرلیک روی بوم نقاشی اجرا کرده. با نگاهی دقیق‌تر متوجه رشته‌ای تسبیح مانند می‌شویم که تصاویر کارت پستالی را از هم جدا کرده، کارت پستال‌هایی که در آنها تصاویر عاشق و معشوق، حیوانات خانگی و ترکیب گل‌هایی زیبا دیده می‌شود.فرهاد مشیریاین نمایشگاه، مجموعه‌ای از نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی را در آمریکا به نمایش می‌گذارد که برای اولین بار در این کشور ارائه می‌شوند. Go West با تاکید بر تکنیک‌های هنری و دگردیسی‌های ظریف و هنرمندانه مشیری، پرده از سیر تکاملی او به عنوان نقاش و مجسمه ساز برمی‌دارد.
نمایشگاه توسط خوزه کارلوس دیاز، نمایشگاه‌دار اصلی Warhol’s برپا و برگذار شده است. فرهاد مشیریفرهاد مشیری

گزارش تصویری نمایشگاه های دیگر را در لینک زیر بخوانید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
شهرام کریمی

گزارش تصویری نمایشگاه شهرام کریمی در آلمان

آثار شهرام کریمی در ترویسدورف آلمان گزارش تصویری نمایشگاه شهرام کریمی در گالری Kunsthaus شهر ترویسدورف شهرام کریمی، نقاش، فیلمساز و طراح صحنه ایرانی است که سال‌هاست در برلین و نیویورک کار و زندگی می‌کند. امسال دو نمایشگاه مهم از هنر ایران را در گالری مانا در نیویورک هنربانی کرده است.شهرام کریمی متولد ۱۳۳۶ در شهر شیراز است. از ۱۳۵۰ نقاشی را به طور جدی در ایران آغاز کرده است. در ۱۹۸۸ به آلمان مهاجرت کرد. نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و […]

0 comments

نویسنده