پنجشنبه , ۲۵ مهر ۱۳۹۸
خانه | پژوهش | الی دیویس | پیوند جنگل‌ با ناخودآگاه انسان

الی دیویس | پیوند جنگل‌ با ناخودآگاه انسان

الی دیویس | پیوند جنگل‌ با ناخودآگاه انسان
آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید

سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش

الی دیویس Ellie davies

امروزه، ارتباط ما با طبیعت شکننده و (متأسفانه) اغلب محدود است، در صورتی‌که رابطه‌ی انسان و درخت، و حضور درخت در همه‌ی سطوح ذهن و زیست آدمیزاد، جایگاهی کهن داشته است. حضور گیاه و به خصوص درخت، در اغلب افسانه‌های مربوط به آفرینش بسیار مشهود بوده است. از رابطه‌ی تماس آدم و حوا با «درخت ممنوعه» گرفته تا سهراب که آدرس «خانه‌ی دوست» را کودکی می‌دانست که از «کاج» بلند بالا رفته بود. بومیان قدیم نیز بر این اعتقاد بودند که درختان دارای روح بوده و قطع کردن یک درخت صنوبر به دردناکی کشتن یک جاندار است. در آداب و رسوم ما نیز درختانی مثل «سرو» جایگاه خاصی داشته و دراغلب اماکن مذهبی حضور پر رنگ داشته است. ما هنوز هم برای برآورده شدن آرزوهایمان به درختان دخیل می‌بندیم.Ellie davies 19 الی دیویس متولد ۱۹۷۶ ساکن دورسِت انگلستان است. در سال ۲۰۰۸ مدرک کارشناسی‌ارشد خود را در رشته ارتباطات از کالج انگلستان دریافت کرد. او هم‌اکنون در میان چوب‌ها و جنگل‌های جنوب انگلستان عکاسی می‌کند.

دیویس در گالری‌های مختلفی از جمله سوزان اسپیریتوس کالیفرنیا، اِی گالری پاریس و بروکسل، سوفی ماری در هلند، براسی در کیف و گالری کرین کالمن برایتون انگلستان اجرا داشته است.Ellie davies 2 عکس‌های او  جوایز مهم عکاسی نظیر مگنوم ۲۰۱۷ و نیز سیلست پرایز ۲۰۱۷ را دریافت کرده و در گالری فوتوگرافیز و بارگهاوس در اکتبر ۲۰۱۷ نمایش داده شده است.

در آپریل ۲۰۱۷ نمایشگاه انفرادی اخیر او با عنوان «در دل جنگل» در مرکز هنر و فرهنگ رُو ولی در ایرلند شمالی و نیز در تابستان ۲۰۱۶ در گالری کرین کالمن لندن برگذار شده است.Ellie davies 14 او درباره عکاسی خود این‌چنین بیان داشته که: «من ۸ سال گذشته را در جنگل‌های پاریس مشغول عکاسی بوده‌ام، و کارهایی انجام داده‌ام که ارتباط پیچیده منحصر به فرد خودم با چشم‌انداز پیرامونم را مشخص می‌کند. درک ما از چشم‌انداز می‌تواند به عنوان یک ساختار در نظر گرفته شود، ساختاری که در آن لایه‌هایی از معنا که منعکس‌کننده دلالت‌ها و اندیشه‌های فرهنگی ماست، واقعیات منظره را پوشانده و دنیای طبیعی را تبدیل به یک ایده‌آلیسم می‌کند.Ellie davies 17 جنگل‌های انگلستان طی هزاران سال توسط فرآیندهای انسانی شکل گرفته‌اند. این جنگل‌ها شامل زمین‌های جنگلی کهن، الوار و ذخایر حیات‌وحش و نیز مناطق حفاظت شده طبیعی هستند، و همین موضوع نشان‌دهنده همبستگی طبیعت، فرهنگ و فعالیت‌های انسانی است. جنگل‌ها نمادهای قدرتمندی در رسوم اجدادی، افسانه‌ها، سحر و جادوها داشته و به همان اندازه خطرناک و رازآلود هستند. در اغلب اوقات جنگل‌ها بیشتر با حالت‌های روانشناختی مرتبط با ناخودآگاه انسان پیوند خورده‌اند. Ellie davies 18 در پس این اتفاق، کارهای من با کمک مناظری که در آن زندگی و رشد می‌کنیم هویت را شکل می‌دهند. من از طریق مداخله‌های مختلفی که در شکل جنگل انجام می‌دهم بیننده را در فضایی بین واقعیت و خیال اسیر می‌کنم. جایی‌که بیننده برای پیداکردن راهی که آنها را به منظره پیوند دهد تشویق می‌شود. این امر تا جایی ‌پیش می‌رود که محصول آن، یک تجربه شخصی و مفید برای هر فرد خواهد بود.Ellie davies 12 در حین کار مداخلات کوچکی در صحنه انجام می‌دهم. اعمالی که باعث تعامل هرچه بهتر بیننده با منظره می‌شود، البته در این راه از استراتژی‌های مختلفی استفاده می‌کنم، استراتژی‌هایی نظیر ساخت و ساز، ساختن استخر‌هایی از نور، پخش کردن دود در فضا، و یا استفاده از مواد مصنوعی مثل رنگ و رنگدانه.Ellie davies 23 تصویر نهایی نقطه اوج این مداخلات هستند. جنگل به یک استودیو تبدیل شده و زمینه‌ای برای ساختن محتویات تصویر می‌شود. بنابراین هر قطعه در جای خودش رسم می‌شود، نور طلایی درختی که در تاریکی بیشه سوسو می‌کند، مسیر مارپیچی که در زیر بوته‌ها نقاشی شده، رشته‌هایی که مابین درختان بافته شده و درختانی که رنگ‌ها و عناصر را در فضا بازتاب می‌دهند.»

در عین حال دیویس در مجموعه «In Half Light»، جنگل‌ها را با تالاب و رودخانه‌ به هم متصل، و فضا را با یک افق کاذب نشان می‌دهد. افقی که مانند یک حصار، ما را از فضای گرگ و میش جنگل جدا می‌سازد. تنها با این نقطه‌ی‌دید (که البته فاصله زیادی با آنچه ما آن را زمین در نظر می‌گیریم دارد) بیننده را مجبور به بودن در مکانی می‌کند که هیچ تجربه حضوری در آن نداشته است. در غیاب چشم‌انداز و جدایی فیزیکی از آن، تجربه غوطه‌ور شدن در آب‌های عمیق و تاریک را به بیننده انتقال می‌دهد.

نمایشگاه‌های انفرادی هنرمند به شرح زیر است:

۱- نمایشگاه انفرادی در موسسه فرهنگی و هنری روئه ولی – ایرلند شمالی – ۲۰۱۷

۲- در دل جنگل – گالری کرین کالمن – لندن – ۲۰۱۶

۳- ستاره‌ها گالری سوفی ماری – هلند – ۲۰۱۵

۴- در دل جنگل – گالری ریچارد یانگ – لندن ۲۰۱۲

۵- با من بیا – گالری پرینت هاوس – لندن – ۲۰۱۱

۶- منظره جدید – گالری Lbi – لندن – ۲۰۱۱

۷- نمایشگاه انفرادی در گالری بیکس ایمجین – لندن – ۲۰۱۱

۸- منظره جدید – مجموعه‌های بروسی – کیف، اکراین ۲۰۱۱

و نمایشگاههای گروهی مختلف از سال ۲۰۰۸ تاکنون

Ellie davies 30

پرونده قبلی آشنایی با عکاسان معاصر را در لینک زیر مشاهده کنید:
Brian Taylor 16

برایان تیلور | رهایی از رئالیسم با چاپ آلترناتیو

برایان تیلور | رهایی از رئالیسم با چاپ آلترناتیو آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش برایان تیلور Brian Taylor زمانی که انسان به سوی ثبت واقعی‌ترِ آنچه که می‌دید پیش می‌رفت. چاپ عکس مسیر خود را طی کرد و به بالاترین نقطه خود رسید. حال که انسان توانست …

۰ comments
2e1c7110 9783 4512 b8ba f75f178d88be

پائو بوسکاتو استاد موقعیت های طنز در عکاسی خیابانی

پائو بوسکاتو  استاد موقعیت های طنز در عکاسی خیابانی آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید | قسمت دوم سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش پائو بوسکاتو  Pau Buscató عکاسی خیابانی شاخه‌ای از عکاسی مستند بوده که انسان را به عنوان موضوع اصلی عکس مورد توجه قرار می‌دهد. ثبت لحظات حضور انسان در محیط، …

۰ comments
2010 Deictor 02 690x1031

هیرویوکی ماسویاما عکاسی که در زمان سفر می‌کند

هیرویوکی ماسویاما عکاسی که در زمان سفر می‌کند آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش هیرویوکی ماسویاما hiroyuki masuyama علاقه هیرویوکی ماسویاما به سفر در زمان باعث شده تا او با دوربین خود دست به نقاشی بزند. او با استفاده از دوربین و به‌کارگیری ابزار دیجیتال سعی بر بازنمایی …

۰ comments
lisa kereszi 16

عکاسان معاصر و بازنمایی تجربه زیست | لیزا کرسی عکاس نازیباهای زیبا

عکاسان معاصر و بازنمایی تجربه زیست | لیزا کرسی عکاس نازیباهای زیبا آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش لیزا کِرِسی lisa kereszi تأثیرات محیط بر زندگی عکاسان بزرگ در دوران کودکی تأثیر به سزایی در آثار آنها داشته است. این تأثیر در مورد لیزا کرسی نیز به …

۰ comments

نوشته‌های پیشنهادی

پرونده رسانه‌ی نابکار

عکس به مثابه زندان | پرونده رسانه‌ی نابکار

پرونده رسانه‌ی نابکار: چرا منتقدان عکاسی از عکس‌ها بیزارند؟ قسمت سوم نویسنده: سوزی لینفیلد 1 (Susie Linfield) ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مزایای عضویت در خبرنامه آوام‌مگ را میدانید؟
دریافت بهترین مطالب وب سایت آوام مگ
ما هم از اسپم متنفریم و مطمئن باشد مشخصات شما امن خواهد بود.