ابراهیم حقیقی نمایشگاه عکس و سریگرافی در گالری گلستان

ابراهیم حقیقی
نمایشگاه عکس و سریگرافی 
گالری گلستان

عنوان:خانه ابری

گشایش: ۲۴ آذر

بازدید: ۴ تا ۸

نشانی گالری گلستان: دروس، خیابان شهیدکماسایی، پلاک ٣۴

ابراهیم حقیقی

ابراهیم حقیقی درباره این نمایشگاه به خبرنگار شرق گفت: این نمایشگاه به همراه شعرهای نیما یوشیج که در حقیقت حال‌وهوای شعرها را رعایت کرده‌ام، برگزار می‌شود. این نمایشگاه ٣٠ قطعه اثر شامل ٢٣ عکس و هفت قطعه با چاپ سیلک‌اسکرین یا سریگرافی است. به نظر این گرافیست، کل نمایشگاه فضای شعرهای نیماست که آن هفت اثر سریگرافی دربرگیرنده عکس‌هایی با چاپ دستی و با تیراژ بسیار پایین خواهد بود که هرکدام به شکل مستقل امضا و عرضه خواهد شد. حقیقی درباره تجربه قبلی‌ خود که با روش خط‌نگاره‌ها عرضه شده است، گفت: من از چند سال پیش به شیوه خط‌نگاره‌ها، آثاری را به همراه شعر شاعران ایران عرضه کرده‌ام. این‌بار نیز نیما یکی از این شاعران است که مناسب دیدم برخی از عکس‌هایم که متناسب با حال‌وهوای برخی از اشعار او هستند، در کنار هم در نمایشگاهی عرضه شوند. او افزود: پیش از این خط‌نگاره‌هایم با شعر شاعرانی مانند مولانا، حافظ و خیام عرضه شده و این‌بار سراغ شاعران معاصر آمده‌ام. حقیقی درباره انتخاب نیما برای چنین منظوری، معتقد است: او شاعر بسیار بزرگی است که شاید دلیلی بهتر از این نمی‌توان برای چنین منظوری در نظر گرفت؛ اما او را خیلی دوست دارم و فرقی نمی‌کند پدر یا پسر شعر نو ما باشد؛ نیما طوری شعر گفته که وقتی الان هم می‌خوانیم، مثل این است که همین دیروز شعر را گفته باشد. بنابراین حالا که دوست دارم درباره شاعران معاصر کار کنم، بهتر دیدم با نیما کار کنم و اگر زنده باشم به شاعران دیگر هم خواهم پرداخت. ابراهیم حقیقی ٣٠ سال تجربه عکاسی دارد و نزدیک به هزار عکس برگزیده در آرشیوش دارد که این تطبیق شعرها و عکس بر اساس این تجربیات ٣٠ساله انجام می‌شود. به مناسبت هشتصدمین سالگرد تولد مولانا، خط‌نگاره‌های ابراهیم حقیقی از اشعار او با عنوان نقش ماه در آب، در سال ٨۶ در گالری دی تهران نمایش داده شد. همچنین در سال ٨٧ نمایشگاه خط‌نگاره‌هایش را بر اساس اشعار حافظ برگزار کرد که در همین گالری دی بود. ابراهیم حقیقی آثار خط‌نگاره خود را با عنوان «من و ماتیس و خیام» در سال ٩٢ در گالری گلستان به نمایش گذاشت. او در این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار خط‌نگاره‌اش را بر اساس اشعار خیام و با بهره‌‌گیری از نقاشی‌های قیچی‌بریده هانری ماتیس (نقاش معروف فرانسوی در قرن ١٩ میلادی) در کنار نقاشی‌های خود روی دیوار برد.

گشایش نمایشگاه های دیگر را اینجا دنبال کنید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
خاطره های قومی ناصر پلنگی و بهنودجواهر پور

خاطره‌های قومی ناصر پلنگی و بهنود جواهرپور

خاطره‌های قومی ناصر پلنگی و بهنود جواهرپور هنرهاى زیبا و طراحى لباس گالری آریانا عنوان: خاطره‌های قومی هنرمندان: ناصر پلنگی و بهنود جواهرپور گشایش: ۲۴ آذر خاتمه: ۳ دی بازدیدافتتاحیه: ۱۶ الی ۲۱ بازدید روزانه: ۱۱ الی ۸ گالری روزهای شنبه تعطیل میباشد. نشانی: الهیه (فرشته) / خیابان مریم شرقی/ فیاضی / نرسیده به چناران/ پلاک ٩ ٠٢١٢٢۶٠١٢١۶ بیانیه‌: حافظه چون نسیمی ما را به گذشته می‌برد؛ اما این وجود آشکار، گاهی موجب می‌شود پیوندمان را به آنچه واقعی بوده یا هست […]

0 comments

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
بهار صمدی و نوید سلاجقه

بهار صمدی و نوید سلاجقه با چیدمان توده در حرکت

بهار صمدی و نوید سلاجقه چیدمان توده در حرکت را به گالری پروژه‌های آران می آورند هنرمندان: بهار صمدی و نوید سلاجقه عنوان: توده در حرکت مدیا: نقاشی و چیدمان استودیو ۵۱ گشایش: ۲۴ آذر پایان: ۱۷ دی ساعات بازدید: جمعه ۴ تا ۸ و روزهای دیگر ۱ تا ۷ نگارخانه روزهای شنبه تعطیل می‌باشد آدرس گالری: زیر پل حافظ خیابان نوفل شاتو کوچه لولاگر پلاک ۵ تلفن: ۶۶۷۰۲۲۳۳ بیانیه: توده در حرکت حاصل فعالیّت‌های مشترکِ اخیرمان در استودیو ۵۱ است، […]

0 comments

نویسنده