هفته پژوهش و پژوهش هنر در فرهنگستان هنر چه خواهد گذشت

میهمانی اندیشه‌ها در هفته پژوهش
معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر برگزار می‌کند
هفته پژوهش و پژوهش هنر فرهنگستان هنر

معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر، گرامیداشت هفته پژوهش را با برگزاری مجموعه‌ هم‌اندیشی‌ها، در روزهای ۲۷ و ۲۸ آذر برگزار می‌‌کند.
به گزارش روابط عمومی فرهنگستان هنر، این مجموعه هم‌اندیشی‌ها با موضوع «روش‌های پژوهش هنر در ایران: ساختارگرایی در فقدان ایده‌­مندی و مسئله­ محوری» برگزار می‌شود که دبیر علمی آن اسماعیل پناهی است و هدف آن آسیب‌شناسی روش‌های پژوهشی است که در حوزه سینما، هنرهای نمایشی، معماری و شهرسازی، موسیقی و تجسمی صورت می‌گیرد.
«پژوهش‌­های هنر­، مسئله­ محوری و ایده­‌مندی»، «پژوهش­‌های هنر، صورت‌بندی­ ساختگی مفاهیم یا فهم پدیدارها و توسعه معرفت هنری»، «پژوهش­‌های هنر، مفهوم‌سازی­‌های غیرمفید یا حل مسائل بومی جامعه ایرانی»، «آسیب­‌شناسی روش‌شناختی مقالات علمی پژوهشی و علمی ترویجی هنر»، «بررسی روش­شناسانه پایان نامه­‌های کارشناسی ارشد و دکتری هنر»، «پژوهش­‌های هنری و رویکردها و روش­‌های میان­‌رشته­‌ای در ایران»، «جایگاه منابع غیرمکتوب در پژوهش‌های کاربردی هنر» و «پژوهش‌های هنر و تعامل با حوزه­‌های فرهنگی ـ اجتماعی، اقتصاد، دین و سیاست» از جمله محورهای این هم‌اندیشی به شمار می‌روند.
مجموعه هم‌اندیشی‌های هفته پژوهش روزهای ۲۷ و ۲۸ آذر ۱۳۹۶ از ساعت ۱۴ تا ۱۸:۳۰ در فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲ برگزار می‌شود.

نویسنده