«خط روی خط» در گالری ساربان

گالری ساربان از روز جمعه 10 بهمن ماه میزبان نمایشگاهی از تازه ترین آثار جواد صادقی خواهد بود

این نمایشگاه شامل 25 اثر از آخرین تجربه های این هنرمنداست که در ابعاد مختلف با تکنیک ترکیب مواد روی بوم خلق شده اند.کوچکترین اثر ارائه شده در این نمایشگاه 60*30 و بزرگترین آنها 150*115 سانتی متر می باشد.

جواد صادقی متولد 1348 است،وی خوشنویسی را از محضر اساتیدی چون:امیر حسین محمدی،علی علی و غلامحسین امیرخانی آموخته است و از سال 1368 تاکنون به تدریس خوشنویسی مشغول است و بیش از هفتاد فارغ التحصیل دوره ممتاز از هنرجویان وی می باشد.
او دانش آموخته دانشگاه سوره در رشته نقاشی است و شرکت در بیش از چهل نمایشگاه معتبر داخلی و خارجی بخشی از کارنامه هنری اوست.
اولین نمایشگاه انفرادی خود را سال 1385در گالری شیرین و دومین نمایشگاه انفرادی ، درشهر کی اف اوکراین در سال 2010 برگزار نمود و موفق به دریافت تقدیر نامه از آکادمی هنر کی اف شد.او همچنین در کشورهایی چون :چین، ایتالیا و قطر به برگزاری نمایشگاه پرداخته است.sareban-sadeghi

آشنایی با هنرمندان نقاش امروز و شرکت در سمپوزیوم های داخلی و خارجی نگاهی تازه و نو را در آثار صادقی پدید آورد،او به دنبال یک رفتار نقاشانه با حروف و کلمات است و معتقد است فضایی که امروز به نام نقاشیخط موسوم است نمی تواند نام کامل و درستی باشد زیرا خوشنویسی کلاسیک دارای تعریف و مشخصات معین و شناخته شده ای است.وقتی هنرمند از فضای کلاسیک رها می شود آثارش را باید در فضای نقاشی بررسی و مطالعه کرد و یک اثر نقاشی خوب اثری است که بتواند ارتباط صحیح بین عناصر بصری بوجود آورد.لذا فضای نقاشی حروف نگارینه باید این خصوصیت را داشته باشد.

جواد صادقی کتاب دشت بنفشه از اشعار فریدون مشیری در سال 1387 توسط نشر چشمه منتشر کرد.

از دیگر فعالیت های  وی می توان به :

دبیر و عضو شورای سیاست گذاری اولین اکسپوی هنری بنیاد فرهنگی هنری رودکی 1388

دبیر اجرایی اولین سمپوزیوم نقاشی از پرسپولیس تا خلیج فارس 1389

مشاور هنری چهاردهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان کشورهای اسلامی 1386

داور بخش خوشنویسی چهاردهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان کشورهای اسلامی 1386

دبیر اجرایی هشتمین دوسالانه ملی نقاشی ایران 1390

منتخب اولین جشنواره خوشنویسی کیش 1381

منتخب سه دوره جشنواره خوشنویسی میعاد

دبیر خوشنویسی اولین جشنواره هنری طواف

عضو شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره فضاسازی سوره های قرآن کریم

دبیر اجرایی اولین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر و … اشاره کرد.

نمایشگاه خط روی خط جمعه 10 بهمن ماه 1393 از ساعت 16 تا 20 افتتاح می شود و تا 20 بهمن همه روزه بجز سه شنبه ها از ساعت 16 تا 20 ادامه دارد.

علاقمندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی،خیابان صابونچی(مهناز)،کوچه مهماندوست،شماره8 مراجعه و یا با شماره 88504226 تماس حاصل نمایند.

 www.sareban.gallery

 

 

نویسنده