گرامیداشت لیلیت تریان هنرمند پیشکسوت مجسمه سازی معاصر ایران

گرامیداشت لیلیت تریان هنرمند پیشکسوت مجسمه سازی معاصر ایران
گرامیداشت هنر لیلیت تریان

سه‌شنبه ۲۸آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰

گرامیداشت لیلیت تریان مجسمه سازی معاصر ایران

انجمن علمی فضای معماری نو ایران برگزار می کند؛ وابسته به انجمن علمی فضای معماری نو وابسته به موسسه معماری دکتر فلامکی در دنباله‌ی سلسله نشست های علمی خود، مراسم گرامیداشت هنر لیلیت تریان از هنرمندان پیشکسوت هنر مجسمه سازی معاصر ایران را برگزار می کند.
در این مراسم که بعدازظهر سه‌شنبه ۲۸آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰ برگزار خواهد شد، آقایان محمدحسن حامدی، عباس مشهدی‌زاد و محمدرضا اصلانی به ایراد سخن خواهند پرداخت و در دنباله فیلم «بانو» به کارگردانی محمد صفا که به زندگی و آثار این هنرمند فرهیخته اختصاص دارد، به نمایش درمی‌آید.
لیلیت تریان متولد ۱۳۰۹ تهران است که پس از تحصیلات ابتدایی و متوسطه، تحصیل در دانشکده هنرهای زیبا را ناتمام گذاشت و به مدرسه بوزار فرانسه رفت. وی در آنجا هنر مجسمه سازی را فراگرفت و در بازگشت به ایران در سال ۱۳۳۹شمسی به تدریس هنر در دانشکده هنرهای تزئینی اهتمام نمود که پاره‌ای از هنرمندان شاخص امروز ایران از شاگردان وی به شمار می‌آیند.
گفتنی است موسسه فضا در میدان هفت تیر، کوچه عبدالکریم شریعتی، شماره ۳۸ واقع شده است. حضور کلیه‌ی علاقمندان در مراسم آزاد است.

درباره این هنرمند بیشتر بدانید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments

آثار جديد لیلیت تریان به شیوه باتیک

لیلیت تریان بانوی مجسمه سازی ایران از آماده شدن مجموعه‌ای از آثارش به شیوه باتیک خبرداد. او در مورد آثار جديدش گفت: “سال‌ها است که در کنار مجسمه سازی، نقاشی به شیوه باتیک را هم دنبال می‌کنم و اکنون هم مجموعه تازه‌ای از این آثار را آماده نمایش دارم.” نویسنده آوام View all posts

0 comments

نویسنده