فراخوان پانزدهمین تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر

فراخوان پانزدهمین تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر

فراخوان تصویر سال

تصویر سال در پانزدهمین دوره‌ی «جشن تصویرسال» و «جشنواره فیلم تصویر» از اول تا بیستم اسفندماه ۱۳۹۶ همچون دوره‌های گذشته در رشته‌های عکاسی، گرافیک و کاریکاتور و فیلم با دراختیار داشتن کلیه‌ی نگارخانه‌ها و تالارهای نمایش خانه‌ هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

امسال در کنار نمایشگاه سالانه در رشته‌های عکاسی، گرافیک و کاریکاتور دو بخش ویژه مسابقه و نمایشگاه «یزد؛ شهر جهانی» و «ایران ساخت» در کنار مسابقه عکس «ایران ما» و «عکس‌های موبایلی» در نظر گرفته شده است.

جایزه ویژه جوانان زیر ۲۵ سال (جایزه محسن رسول‌اف)

در پانزدهمین دوره‌ی جشن تصویرسال در ادامه رویکرد ویژه به‌جوانان، جایزه جوانان زیر ۲۵ سال به‌یاد و نام محسن رسول‌اف – هنرمند جوانی که شهریورماه سال ۱۳۸۷ در سانحه سقوط هواپیما درگذشت –

در رشته‌های عکاسی، گرافیک، کاریکاتور و فیلم، ازطریق آرای هیات داوری خاص هر رشته اهدا خواهد شد.

در این بخش به‌منظور شناسایی و تشویق استعدادهای جوان کشور، برای هر یک از بخش‌های عکاسی (خبری، مستنداجتماعی، ورزشی، هنر و هنرمندان، نگاهی دیگر) و دو رشته کاریکاتور و پوستر و نیز جشنواره فیلم تصویر ( فیلم های زیر ۱۵ دقیقه و بالای ۱۵ دقیقه) یک تندیس ویژه، دو دیپلم افتخار و جوایز نقدی در نظر گرفته شده ‌است که همچون دوره‌های گذشته ازسوی ” بنیاد فرهنگی هنری محسن رسول‌اف” اهدا می‌شود.

بخش عکس

بخش عکس در رشته‌های مستنداجتماعی، خبری (شامل رویدادهای مهم ایران و جهان، انتخابات دوازدهم، زلزله کرمانشاه و…)، ورزشی، هنر و هنرمندان، نگاهی دیگر (خلاقه)، شامل آثاری است که در فاصله زمانی نیمه دوم سال ۱۳۹۵ و سال ۱۳۹۶ گرفته شده باشند.

بخش‌های ویژه‌ی «یزد؛ شهر جهانی» و «ایران ساخت» و دو بخش «عکس‌های موبایلی» و «ایران ما» محدودیت سنی و زمان عکس‌برداری ندارند.

بخش ویژه: مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر- یزد؛ شهر جهانی

«یزد؛ شهر جهانی» عنوان بخش ویژه‌ای است که با همراهی و مشارکت انجمن هنرهای تجسمی یزد در پانزدهمین دوره‌ی “جشن تصویرسال” و با همکاری خانه هنرمندان ایران برگزار می­شود.

در این بخش آثار عکاسی، پوستر با موضوعات متنوع مربوط به شهر یزد شامل آثار معماری و تاریخی، طبیعت و تفرج‌گاه‌ها، فضاهای فرهنگی، هنری، مذهبی، اقتصادی، ورزشی و تفریحی، صنایع‌دستی، کشاورزی، هتل‌ها، کارخانجات، چهره‌ها و زندگی خانوادگی و مفاخر فرهنگی، هنری، ادبی و علمی و … و پوسترهای مربوط به شهر یزد و مناسبت‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی فرهنگی، اقتصادی و… در شهر یزد پذیرفته خواهد شد و آثار برگزیده به‌­صورت نمایشگاهی مستقل همزمان با جشن‌های ثبت جهانی شهر یزد در محل انجمن هنرهای تجسمی یزد- اسفندماه ۱۳۹۶ ارائه خواهد شد.

تعداد آثار ارسالی برای این بخش، حداکثر ۱۰ اثر در رشته عکاسی و پنج اثر برای رشته‌ی گرافیک (پوستر) در نظر گرفته شده است.

از میان آثار انتخاب‌شده توسط هیات داوران برای نمایشگاه تعداد هفت اثر در بخش عکاسی و سه اثر در بخش گرافیک (پوستر) به‌عنوان آثار برگزیده اعلام و به هر یک مبلغ یک میلیون تومان جایزه نقدی همراه با دیپلم افتخار اهدا خواهد شد.

مبلغ ورودیه‌ی برای بخش عکس «یزد؛ شهر جهانی» ۱۵ هزار تومان است که پس از پرداخت اینترنتی وجه می‌توان آثار مورد نظر خود را آپلود کرد.

مبلغ ورودیه‌ی برای بخش پوستر «یزد؛ شهر جهانی» ۱۵ هزار تومان است که پس از پرداخت اینترنتی وجه می‌توان آثار مورد نظر خود را آپلود کرد.

ارسال آثار در این بخش شرط سنی ندارد.

بخش ویژه

مسابقه و نمایشگاه عکس ایران ساخت

این بخش ویژه عکاسی با رویکرد «فناوری ایرانی در خدمت کسب و کار ایرانی» با همراهی «دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت» و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان برگزار می­شود.

در این بخش همه عکس‌هایی که از کسب‌وکار ایرانی و تولیدکنندگان در عرصه‌های صنعتی، کشاورزی و دامداری، علمی، فرهنگی، هنری، معماری و… کشورمان که نمایان‌گر تلاش برای رسیدن به خودکفایی ملی در جهان امروز باشد، داوری و ارائه خواهند شد.

از میان آثار دریافتی، عکس‌های برگزیده به‌صورت نمایشگاهی مستقل هم‌زمان با جشن تصویر سال، به نمایش گذاشته می‌شوند.

با رای هیات داوران، یک تندیس زرین، دیپلم افتخار و جایزه‌ی نقدی (چهار میلیون تومان) به یک عکاس برگزیده و نیز دیپلم افتخار و جایزه نقدی (یک میلیون تومان) برای سه عکس منتخب دیگر اعطا می‌شود.

تعداد عکس‌های ارسالی در بخش مسابقه «ایران ساخت» حداکثر ۱۰ تک عکس در نظرگرفته شده است.

ارایه آثار این بخش نیز می‌بایست همراه با ثبت‌نام متقاضی در سایت به‌صورت آپلود در سایت تصویر حجمی معادل حداکثر ۱۰۰ کیلوبایت و نیز ارسال سی‌دی در اندازه ۳۰ در ۴۵ سانتی‌متر با ۳۰۰ دی‌پی‌آی صورت گیرد.

ارسال عکس در ابعاد اعلام شده روی سی دی الزامی است.

شرکت در این بخش برای عموم آزاد است و شرط سنی ندارد.

مبلغ ورودیه‌ی بخش ویژه عکس «ایران ساخت» ۱۵ هزار تومان است که پس از پرداخت اینترنتی وجه می‌توان آثار مورد نظر خود را آپلود کرد.

به روال سه‌سال گذشته بخش مسابقه عکس «ایران ما» و مسابقه و نمایشگاه عکس‌های موبایلی نیز برگزار می­شود:

مسابقه عکس ایران ما

طبیعت، ویژگی‌های اقلیمی و جاذبه‌های گردشگری ایران

مردم‌نگاری اقوام و خانواده‌ی ایرانی

میراث فرهنگی و بناهای تاریخی و مذهبی ایران

آیین‌های، مراسم و رویدادهای ملی و مذهبی ایران

رخدادها و چهره‌های شاخص فرهنگی، هنری ایران

رخدادهای مهم سیاسی، ورزشی، علمی و صنعتی ایران

عکس‌های قدیمی از آلبوم‌های خانوادگی

تعداد عکس‌های ارسالی در بخش مسابقه «ایران ما» حداکثر ۱۰ تک‌عکس درنظرگرفته شده است.

ارایه آثار این بخش نیز می‌بایست همراه با ثبت‌نام متقاضی در سایت به‌صورت آپلود در سایت تصویر حجمی معادل حداکثر ۱۰۰ کیلوبایت و نیز ارسال سی‌دی در اندازه ۳۰ در ۴۵ سانتی‌متر با ۳۰۰ دی پی آی صورت گیرد.

ارسال عکس در ابعاد اعلام شده روی سی دی الزامی است.

شرکت در این بخش برای عموم آزاد است و شرط سنی ندارد.

در این بخش از سوی هیات داوران به هفت اثر برگزیده، دیپلم افتخار و جایزه ارزنده اهدا می‌شود.

مبلغ ورودیه‌ی بخش ویژه عکس «ایران ما» ۱۵ هزار تومان است که پس از پرداخت اینترنتی وجه می‌توان آثار مورد نظر خود را آپلود کرد.

مسابقه‌ و نمایشگاه عکس‌های موبایلی

عکس‌های موبایلی با موضوع آزاد در نظر گرفته شده و شرط سنی ندارد.

تعداد عکس‌های ارسال شده در بخش مسابقه عکس‌های موبایلی حداکثر ۱۰ تک عکس در نظرگرفته شده است.

در این بخش از سوی هیات داوران به هفت اثر برگزیده، دیپلم افتخار و جایزه ارزنده اهدا می‌شود.

مبلغ ورودیه‌ی بخش ویژه عکس‌های موبایلی ۱۵ هزار تومان است که پس از پرداخت اینترنتی وجه می‌توان آثار مورد نظر خود را آپلود کرد.

بخش گرافیک و کاریکاتور

دو بخش گرافیک (پوستر) و کاریکاتور، همچون سال‌های گذشته با موضوع آزاد برگزار می‌شود. آثار بخش آزاد و جوانان زیر ۲۵ سال با نظر هیات داوری معرفی شده از سوی انجمن طراحان گرافیک ایران و گروه‌های آزاد کاریکاتور انتخاب و به‌نمایشگاه راه خواهند یافت.

ارایه‌ آثار در این بخش نیز می‌بایست همراه با ثبت‌نام متقاضی درسایت به‌صورت آپلود درسایت تصویر حجمی معادل حداکثر۱۰۰ کیلوبایت و نیز ارسال سی‌دی در اندازه ۳۰ در ۴۵ سانتی‌متر با ۳۰۰ دی پی آی صورت گیرد. تعداد آثار ارسالی برای هربخش حداکثر پنج اثر است.

مبلغ ورودیه برای شرکت‌کنندگان بخش گرافیک و کاریکاتور (آزاد و جوان) ۱۵ هزارتومان درنظر گرفته شده است که پس از پرداخت اینترنتی وجه می‌توان آثار مورد نظر خود را آپلود کنند.

جشنواره فیلم تصویر

به‌روال گذشته، جشنواره فیلم تصویر، همزمان با نمایشگاه تصویر سال درخانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. همه‌ی فیلم‌های غیرتجاری شامل فیلم‌های مستند، کوتاه داستانی، تجربی، انیمیشن، ویدئوآرت و موبایلی که از خلاقیت هنری برخوردار باشند، در دو بخش کمتر از ۱۵ دقیقه و بالاتر از ۱۵ دقیقه این جشنواره عرضه خواهند شد.

فیلم‌های منتخب در مدت برگزاری جشن تصویرسال، همه‌روزه در خانه‌ی هنرمندان ایران به ‌نمایش در می‌آیند.

شرایط فنی آثار:

تمامی آثار ارسالی باید در قالب DVD و به صورت دیتا(Data ) و با هریک از فرمت‌های

MOV (H.264) / MP4 (H.264)/ MPEG2

همراه با کدره‌گیری دریافت شده از طریق ثبت نام در سایت تصویر، به دبیرخانه جشنواره ارائه شوند.

فیلم‌هایی که به صورتVOB ارسال شوند، در جشنواره پذیرفته نخواهند شد.

تذکر مهم:

فیلم‌سازان فقط یک‌بار می‌توانند فیلم خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و فرصت اصلاح و ارسال مجدد وجود ندارد و با توجه به تک مرحله‌ای بودن دریافت آثار، در صورت راه‌یابی هر فیلم به جشنواره، فایل ارائه شده توسط فیلم‌ساز مستقیماً به نمایش درخواهد آمد، از این رو ضروریست فیلم‌سازان از ابتدا نسخه نهایی اثر را با کیفیت مناسب به دبیرخانه جشنواره ارائه دهند.

مبلغ ورودیه برای شرکت‌کنندگان بخش فیلم (آزاد و جوان) ۲۵ هزارتومان درنظر گرفته شده است که پس از پرداخت اینترنتی وجه می‌توان اطلاعات و عکس مربوط به فیلم را آپلود کرد.

جشنواره جشنواره‌ها

بخش «جشنواره جشنواره‌ها» همچون گذشته با همراهی سازمان سینمایی کشور، فیلم‌های برنده‌ در جشنواره‌های فیلم برگزار شده در طول سال ۱۳۹۶ ایران به‌عنوان بخش جنبی جشنواره فیلم تصویر نمایش داده می‌شوند.

امسال نیز فیلم‌های برنده و برگزیده‌ی بخش هنر و تجربه جشنواره فیلم فجر، جشنواره سینما حقیقت، جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشن خانه سینما از اول تا بیستم اسفندماه ۱۳۹۶ در تالار ناصری خانه هنرمندان ایران به‌نمایش در می‌آید.

مهلت ارسال آثار

مهلت ارسال آثار از ۱ تا ۲۵ دیماه ۱۳۹۶ درنظر گرفته شده است.

هنرمندان علاقمند به شرکت در پانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر می‌بایست از طریق ثبت نام و آپلود در سایت تصویر به آدرس و همچنین ارسال سی‌دی یا دی‌وی‌دی آثار به‌ دبیرخانه تصویرسال واقع در تهران، میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، روبه‌روی ورزشگاه شیرودی، خیابان اردلان، پلاک ۲۴، طبقه چهارم، اقدام کنند.

شماره تماس دبیرخانه تصویر سال:

۸۸۸۲۴۱۰۳ – ۰۲۱

۸۸۸۲۴۳۷۳- ۰۲۱

توجه:

عنوان و شماره‌ی همه‌ی آثار ارایه شده درسی‌دی و دی وی دی ارسالی می‌بایست مطابق باعنوان و شماره‌های آپلود شده در سایت تصویر باشد.

یک‌بار پرداخت وجه در هر بخش (فیلم، عکس، پوستر و کاریکاتور) شامل کلیه رشته‌های آن بخش خواهد بود: برای مثال: در بخش عکاسی با یک بار پرداخت می‌توانید آثار خود را در تمامی رشته‌های پنج‌گانه آپلود کنید.

برای بخش‌ مسابقه ویژه “یزد؛ شهر جهانی”، “ایران ساخت” ، “ایران ما” و “عکس‌های موبایلی” می‌بایست به‌طور جداگانه نیز هزینه ورودیه پرداخت شود.

دبیرخانه جشنواره، هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب‌های ناشی از ارسال نامطلوب آثار از جانب شرکت‌کننده را نمی‌پذیرد.

نتایج بازبینی فقط از طریق زیر اعلام می‌شود:

سایت تصویرسال http://tassvir.com

کانال رسمی تصویر سال https://t.me/tassvir_image

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
مسعود زنده روح کرمانی

مسعود زنده روح کرمانی: فاصله صنعت و هنر باید کاهش یابد

مسعود زنده روح کرمانی: فاصله صنعت و هنر باید کاهش یابد جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما می تواند فاصله صنعت و هنر را کم کند. به گزارش روابط عمومی نخستین جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما، مسعود زنده روح کرمانی؛ داور بخش عکس این جشنواره گفت: جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما شروع یک حرکت است که می تواند توجه بخشی از جامعه را به موضوع خودرو معطوف کند اما ضرورت دارد بخش خودرو سازی به مرور فاصله صنعت و هنر را کم […]

0 comments

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
فراخوان جشنواره هنری

فراخوان جشنواره هنری حرکت | عکس پوستر کاریکاتور

فراخوان دومین جشنواره هنری ایران خودرو مهلت ارسال آثار ۱ بهمن موضوعات جشنواره عکس: عشق به خودرو خودرو ملی، زندگی ایرانی ایران خودرو در سراسر ایران موضوعات مسابقه پوستر: ایران خودرو، نگاه به آینده تولید و اشتغال، توسعه پایدار صنعت خودرو و تعاملات بین‌المللی موضوع مسابقه کاریکاتور: اخلاق در رانندگی در هر سه حوزه عکس، پوستر و کاریکاتور، ((بخش آزاد)) با محوریت خودروهای ایران خودرو نیز در نظر گرفته شده است. گاه شمار جشنواره: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره […]

0 comments

 

نویسنده