سلف پرتره هنرمندان ایرانی در نیویورک

[one_third] طاووس:

نمایش سلف پرتره هاي هنرمندان ایرانی و بزرگان هنر معاصر جهان در نیویورک.
“سلف پرتره هنرمندان در غیابشان” نام نمایشگاهی از آثار بزرگترین هنرمندان تجسمی معاصر و همچنین هنرمندان ایرانی است که از روز 9 بهمن (5 ژانویه) در موزه آکادمی ملی نیویورک آغاز به کار می کند.
“سلف پرتره هنرمندان در غیابشان” آثاری از شیرین نشاط، گوهر دشتی، شادی قدیریان، فریدون غفاری، امیرعلی قاسمی، غزاله هدایت و رعنا جوادی را در کنار آثار هنرمندان بین المللی بزرگی چون “اندی وارهول”، “مارسل دوشان”، جف کونز، رابرت راشنبرگ، الن جینزبرگ و …. به نمایش می گذارد.
این نمایشگاه که با نمایشگاه گردانی “فیلیپو فوساتی”، “مائوریتزیو پلگرین” و “داینا تامسون” برگزار می شود، تحقیقی در رابطه هنرمندان با تصویر خود و همچنین تاثیر تکنیک های نوین در نمایاندن و معرفی “خود” هنرمند در طول زمان است. نخستین قدم های این نمایشگاه با مجموعه گسترده و برجسته آکادمی و تاریخ آن آغاز شده است. مجموعه ای که شامل آثاری از “آشر بی. دوران”، “جان سینگر سارجنت”، “توماس ایکینز”، “سسیلیا بو”، “ویل بارنت”، “جورج گروس”، اندرو وایت”، وین تیبو”، “جیکوب لاورنس” و بسیاری دیگر است و همچنین آثاری که برای نمایش در این نمایشگاه قرض گرفته شده اند: آثار “مارسل دوشان”، پیرو مانزونی، کارول راما”، مرت اوپنهایم”، “ویویان مایر”، “شیرین نشاط” و بسیاری دیگر.
مراسم افتتاحیه نمایشگاه “سلف پرتره هنرمندان در غیابشان” در روز چهارشنبه 8 بهمن (28 ژانویه) برگزار شده و نمایشگاه از 9 بهمن (29 ژانویه) تا سوم ماه می 2015 در در موزه آکادمی ملی نیویورک برپا خواهد بود.

نویسنده