مراسم جایزه هنر ویستا در موزه هنرهای معاصر

مراسم جایزه هنر ویستا در موزه هنرهای معاصر

مراسم جایزه هنر ویستا در موزه هنرهای معاصر

مراسم جایزه هنر ویستا و نشان ویستا در تاریخ ۵ شنبه ۲۱ دی ماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ پنج شنبه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود و به یکی از ۹ ایده برتر که این هفته در گالری ویستا به نمایش درآمد جایزه ۳۰ میلیون تومانی اهدا میشود.

هنرمندان شرکت کننده در این رویداد مجید تبریزی، آشنا مصطفوی، معصومه مهتدی، مرجان مدنی رزاقی، عماد الدین انوشیروانی، مریم فرشاد، پیام مفیدی، و نیز طرح مشترک عقیل مردانی و عماد مردانی و همچنین ایده مشترک چهار هنرمند پیام قلیچی ، نازگل نیری ، صنم سایه افکن وعماد مردانی تعلق دارند.

لازم به ذکر است این نمایشگاه تا ۲۵ دی ماه در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ دایر خواهد بود.

همچنین در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

در هنر امروز ایران فارغ از جنبه های اقتصادی که هنرمندان را درگیر مناسبات بازار هنر می کند، روایت های نوآورانه ای را نیز دارد که ممکن است در شکل‌های شناخته شده قرار نیگیرد. گالری ویستا با طرح این جایزه بر اندیشه ورزی و نوآوری در عرصه ی فرهنگ بصری معاصر تاکید کرده و بر سان است تا نمونه ای باشد برای حمایت بختشر خصوصی فارع سودآوری. این مسابقه می تواند بر نگرایش ها و بحث های نظری دامن زده و هنرمندان را برای طرح های خلاقانه و پیشرو تشویق نماید.
اهمیت جنبه های فکری و دریافت زمینه مند هنر معاصر، در کنار خصلت های مواد و درک فضای قرار گیری اثر، از جنبه هایی است که جایزیزه ویستا بر آن تاکید نموده است در این دوره طرح و آثار هنرمندان از قوام و فهم بیشتری نسبت به دوره ی قبلی خبر می دهد. توجه به دست مایه های بومی و منطقه ای ۹ اتوبیوگرافی شخصی، خصلت توجه شده در بسیاری از طرح ها است. حضور هنرمندان شناخته شده نویدی برای پیشرفت کیفی بود و همین مسئله هنرمندان حاضر که بیشتر در حوزه ی چیدمان و حجم، طرح های خود را به نمایش می گذارند، جوان اما با دانش و شناخت قابل قبول در عرصه ی هنر معاصر به حساب می آیند. اطمینان دارم این رویداد می تواند از خاستگاه های خلاقانه ی هنر ایران استقبال نماید و ظرفیتی باشد برای دیدار و فهم هنر پیشرو و متفکرانه و چه حسنی که ویستا به معنای اندیشه و اندیشه ورزی است.

مراسم جایزه هنر ویستا در موزه هنرهای معاصر

 

نویسنده