“به میهمانی زندگی خوش آمدید”در گالري والي

[one_third]هنرآنلاين:[/one_third]

 

نمایشگاهی از آثار زهرا شفیع با عنوان ˝به میهمانی زندگی خوش آمدید˝ از جمعه ۱۰ بهمن در گالري والي برپا می‌‎شود.
زهرا شفیع، هنرمند نقاش درباره نمایشگاه جدید خود که از ۱۰ بهمن ماه در گالری والی برگزار خواهد شد گفت: نمایشگاه جدید من “به میهمانی زندگی خوش آمدید” نام دارد، در این نمایشگاه ۲۶ اثر کوچک در ابعاد ۳۳ در ۴۲ سانتی‎م‌تر با تکنیک اکرلیک روی کاغذ طبیعی و یک اثر بزرگ در ابعاد ۱۴۵ در ۱۵۰ با تکنیک اکرلیک و رنگ روغن روی بوم به نمایش در خواهد آمد.
او افزود: “به میهمانی زندگی خوش آمدید” هم به دلیل استفاده از کاغذ طبیعی و متریال‌های دم دستی و هم به لحاظ انتخاب سایز کوچک تجربه‎ای جدید و جذاب برای من بود. کار کردن در این ابعاد موجب شد تا تلاش کنم‌‌ همان فضا و پالت رنگی کارهای بزرگم را در اندازه‌ای بسیار کوچک‌تر تجربه کنم و این برایم بسیار قابل توجه بود.
شفیع در خصوص فضای این مجموعه از آثارش نیز بیان کرد: حال و هوای این آثار در نخستین قدم از جشن تولدهایی که در دوران کودکی ما برگزار می‌‎شد گرفته شده است. به همین دلیل‌گاه پاسپارتو بعضی از کار‌ها را با کاغذ کادو ساخته‎ام.
این هنرمند نقاش که در مجموعه‌های قبلی خود نگاه اجتماعی محسوسی ارائه کرده است درباره این موضوع گفت: در این مجموعه نیز این نگاه اجتماعی وجود دارد. ظاهر این کار‌ها رنگا‎رنگ و پر از جعبه‌های کادوست اما دغدغه اولیه من درباره کسانی بودکه از آنچه در زندگی همانند هدیه‎ای به آن‌ها داده شده است لذت نبرده و همواره به دنبال خواسته‎های تازه‌اند. گویی همه چیز برای آن‌ها همانند کادویی است که پس از باز شدن دیگر جذابیتی ندارد. در حقیقت این ولع سیری ناپذیر که موجب شده است ما آدم‎های خوشحالی نباشیم موضوع اصلی مجموعه جدید من است.
وی افزود: تنها کار بزرگ نمایشگاه که “آخرین هدیه” نام دارد در حقیقت نمادی از مرگ است؛ آخرین هدیه‎ای که همه ما مجبور به باز کردن آن هستیم و پس از آن زرق و برق‌ها را جا خواهیم گذاشت.
نمایشگاه قبلی شفیع با عنوان “آشپزخانه داران؛ زنانی ازجنس غریزه” سال ۹۱ و در گالری شیری برپا شده است.
نمایشگاه” به میهمانی زندگی خوش آمدید “از ۱۰ تا ۲۱ بهمن در گالري والي برپاست و علاقه‎مندان به بازدید از آن می‌‎توانند به نشانی میدان ونک، خیابان خدامی پلاک ۷۲ مراجعه کنند.

نویسنده