اکبر یادگاری در گالری آتبین همزمان با حراج تهران

نمایشگاه نقاشی اکبر یادگاری

تروما از کلن به گالری آتبین می‌آید در دوقدمی حراج تهران 

اکبر یادگاری گالری آتبین تروما از کلن

به گزارش روابط عمومی گروه هنربانی آوام و سایت تندیس، تروما از کلن اولین نمایشگاه داخلی نقاشی اکبر یادگاری هنرمندی بینارشته‌ای و صاحب نام ایرانی ساکن آلمان است که در تاریخ جمعه ۲۲ دی ماه ۱۳۹۶ همزمان با حراج تهران در گالری معتبر و قدیمی آتبین به نمایش گذاشته می‌شود.

آثار یادگاری دارای لحنی فرمال و فیگوراتیو می‌باشد همچنین مهاجرت یادگاری به آلمان همزمان با نهضت دوباره شکوفایی نقاشی در جهان هنر بوده است. این همزمانی در طی دهه ۸۰ تا امروز از یادگاری هنرمند منحصر به فرد ساخته است. او که از پیشکسوتان تئاتر و ادبیات نمایشی است پس از سال‌ها  زندگی و کار در آلمان و برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی متعدد در  سایر کشورها، اولین نمایشگاه انفرادی نقاشی خود را در ایران برگزار خواهد نمود.

یادگاری در این نمایشگاه گزیده‌ای از جدیدترین آثار سی سال نقاشی خود را عرضه خواهد کرد که در آن ردپای مهاجرت، مفاهیم ایرانی در ادغام با فرهنگ بصری آلمان معاصر و تئاتر دیده می‌شود.

هنربان: جاوید رمضانی

اکبر یادگاری گالری آتبین تروما از کلن

اکبر یادگاری در استیتمنت نمایشگاه خود اینچنین می‌نگارد: «من از معنائی که به چیزی داده‌اند دوری می‌کنم تا با فهم خودم آن چیز را ببینم و به تصویر بکشم و چون با شناخت تازه معلوم نمی‌شود تصویر از کجا می‌آید و به چه چیزی ختم می‌شود برای پیدا کردن مفهوم واقعی آن چیز گفتگویم با کار آغاز می‌شود و تا جائی پیش می‌رود که نمی‌دانم من کار را دگرگون می‌کنم یا کار مرا دگرگون می‌کند. در چنین لحظات ریتم کار کردنم چنان سریع می‌شود که انرژی و توان بسیار بالائی را به‌کار می‌برم. رنگ‌های خالص را کنار هم قرار می‌دهم و از ابزارهای متفاوت از قلم مو تا دستمال کاغذی استفاده می‌کنم. آبستره برای من تهی کردن هر پدیده‌ای از معناهای تحمیلی به آن و رها کردنش برای بیان معناهای تازه‌اش می‌باشد.»

این نمایشگاه  متفاوت و منحصر به فرد را به تمام علاقه‌مندان حوزه تجسمی پیشنهاد می‌کنیم.

اکبر یادگاری تروما از کلن گالری آتبین

لازم به ذکر است نمایشگاه در تاریخ جمعه ۲۲ دی ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ گشایش می‌یابد و تا تاریخ ۳ بهمن ماه در گالری آتبین برقرار است.  علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند روزانه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ به گالری آتبین به نشانی خیابان ولی عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ مراجعه کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با تلفن ۸۸۵۴۵۹۷۰ تماس فرمایید. 

اکبر یادگاری گالری آتبین تروما از کلن

گفتگو با اکبر یادگاری را اینجا بخوانید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
اکبر یادگاری

اکبر یادگاری، از لحظه‌‌های تئاتر تا ماندگاری نقاشانه

گفتگو با اکبر یادگاری از لحظه‌‌های تئاتر تا ماندگاری نقاشانه تهیه و تنظیم: دینا صنیعی اکبر یادگاری متولد ۱۳۳۰، نقاش، نویسنده، بازیگر و شاعر است. او پس از سال‌ها زندگی و کار در آلمان، و برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی متعدد در آلمان و سایر کشورها،  ۲۲ دی ماه اولین نمایشگاه انفرادی نقاشی خود را در ایران با هنربانی جاوید رمضانی در گالری آتبین برگزار خواهد نمود. یادگاری در این نمایشگاه گزیده‌ای از جدیدترین آثار سی سال نقاشی خود را عرضه خواهد […]

0 comments

برخی از بازتاب‌های رسانه‌ای این نمایشگاه را اینجا ببینید:

هنر آنلاین: “تروما از کلن” به گالری آتبین می‌آید

ایسنا: «تروما از کلن» حاصل ۳۰ سال نقاشی

گالری اینفو: گفتگو با اکبر یادگاری

ایران آرت: از کلن تا تهران با نقاشی‌های اکبر یادگاری

تیوال: اولین نمایشگاه داخلی نقاشی اکبر یادگاری هنرمندی بینارشته‌ای و صاحب نام ایرانی

گالری آنلاین: اکبر یادگاری، از لحظه‌‌های تئاتر تا ماندگاری نقاشانه

قطره: «تروما از کلن» حاصل ۳۰ سال نقاشی

 

 

نویسنده