گشایش نمایشگاه اکبر یادگاری با استقبال هنرمندان عرصه تئاتر و تجسمی

گزارش تصویری نمایشگاه اکبر یادگاری در گالری آتبین
گشایش نمایشگاه اکبر یادگاری با استقبال هنرمندان عرصه تئاتر و تجسمی

عکس: برزین بهارلویی


اکبر یادگاری گالری آتبین

به گزارش روابط عمومی گروه آوام نمایشگاه نقاشی اکبر یادگاری با عنوان «تروما از کلن» با هنربانی جاوید رمضانی در گالری آتبین جمعه ۲۲ دی گشایش یافت. این نمایشگاه در حالی افتتاح شد که جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان تاتر و تجسمی نیز در آن حضور پیدا کردند. هنرمندانی همچون: قاسم قلی‌پور، علی محمد زارع، اکبر زنجانپور، مونا خوش اقبال، رضا بابک، جمشید گرگین، سعید پور صمیمی، ایرج راد، بهمن عبدی، یاشار صلاحی، زروان روحبخشان، امیرعلی قاسمی، هرمز هدایت، مهوش برگی، مریم معترف،حسین کندری، شعله نبوی و ….

نوشته هنربان و بیانیه اکبر یادگاری را در این لینک می‌توانید بخوانید.

اکبر یادگاری گالری آتبین

رضا بابک پیشکسوت تئاتر و سینما درباره آثار یادگاری چنین عنوان کرد: من به عنوان یک مخاطب با کارها ارتباط خوبی برقرار کردم و از دیدن آنها لذت بردم. پرتره‌ مرد تنها و زن‌های بدون چهره، جسارت در انتخاب رنگ‌ها بسیار من را به خود جذب کردند. با اینکه در اکثر کارها یک تنهایی، غم و غربت احساس می‌شود، جسارت در رنگ‌ها همچون روزنه امید حسی از آرزو و امید را در دل انسان روشن می‌کند. در پرتره مردی که ویولنی در پشت دارد با چهره محزونی روبرو هستیم که من را به یاد هدایت و نویسندگان پوچ‌گرا چون کامو می‌اندازد. اما استفاده از خطوط صورتی در مقابل این انسان حسی از امید را در من بوجود آورد و در کل با دیدن کارها بسیار حالم خوب شد.
زروان روحبخشان هنربان و منتقد: یادگاری قلم نقاشانه ای دارد. ما در این نمایشگاه با یک مجموعه منسجم مواجه نیستیم. و با بخش‌هایی از ده سال فعالیت وی روبرو می شویم. بعضی از کارها مثل پرتره‌ها و کارهای اخیرش بسیار خاص هستند چراکه به نوعی رهایی در آنها به چشم می‌خورد. رها شدگی که فرم‌ها را نیز در بر گرفته‌اند. تا جایی که به سمت آبستره اکسپرسیونیسم فرم‌ها می‌رود. در تک پرتره‌ها ما خیلی راحت به فرم ها دست می‌یابیم در حالی که در کار آخر ایشان این دستیابی دشوار شده چراکه فرم‌ها از دست رفته و قابل شناسایی نیستند و همین امر به اثر غنای خاصی بخشیده است. در کارهای اولیه یادگاری کمی می‌توان ردپای تئاتر را مشاهده کرد. و البته ناگفته نماند که من به شخصه از این دید کارها را نگاه نکردم. اما وجود جزییاتی از صحنه پردازی و اکسسوار مخاطب را کمی به سمت تئاتر سوق می‌دهد که در کارهای اخیر و پرتره‌ها هنرمند از تئاتر گذر کرده است.

اکبر یادگاری گالری آتبینبهمن عبدی کاریکاتوریست و مدیر مجله کاریکاتور: این نمایشگاه اولین نمایشگاه اکبر یادگاری در ایران است. قبلا ما یادگاری را در تئاتر و نوشته هایش می‌شناختیم. من در بدو ورود به نمایشگاه شوکه شدم. آشنایی ایشان به رنگ بسیار من را تحت تأثیر قرار داد. بازی با رنگها بسیار محصور کننده بود. کارهای یادگاری چون از حس درونی اش نشأت گرفته بسیار به دل می‌نشیند.

یادگاری در این نمایشگاه گزیده‌ای از جدیدترین آثار سی سال نقاشی خود را عرضه کرده است؛ که در آن ردپای مهاجرت، مفاهیم ایرانی در ادغام با فرهنگ بصری آلمان معاصر و تئاتر دیده می‌شود.

اکبر یادگاری گالری آتبین

این نمایشگاه تا تاریخ ۳ بهمن ماه در گالری آتبین برقرار است. علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند روزانه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ به گالری آتبین به نشانی خیابان ولی عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ مراجعه کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با تلفن ۸۸۵۴۵۹۷۰ تماس فرمایید.

 

نویسنده