ژیلا مختاری، دیوانگی منهای یک ثانیه

گروه هنربانی آوام و سایت تندیس:
اولین نمایشگاه انفرادی عکس‌های ژیلا مختاری
عنوان: دیوانگی منهای یک ثانیه
گالری شیرین

گشایش: جمعه ۲۹ دی ۹۶

ساعت ۱۶-۲۱

بازدید تا ۱۱ بهمن ۹۶

ساعت ۱۱ تا ۲۰

گالری روزهای دوشنبه تعطیل است.

نشانی گالری شیرین: خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، شماره پنج

ژیلا مختاری

ژیلا مختاری عکاسی و تاریخ هنر را در مرکز تخصصی هنر آموزش دیده و سپس عکاسی را در سن سباستین اسپانیا ادامه داد. او پیش از این نمایشگاه، در سومین فستیوال پرتره سازی شرکت داشته و ۳ نمایشگاه انفرادی را در اسپانیا در کارنامه خود به ثبت رسانده است. اینک اولین نمایشگاه انفرادی خود در ایران را در گالری شیرین  به روی دیوار خواهد برد.

دیوانگی:

بی‌خردی، بی‌عقلی، جنون، زوال عقل

باور دارم نخستین ردپای دیوانگی، در سطوح بسیار پایین‌تری از بی‌خردی و بی‌عقلیِ مطلق شکل گرفته و فرسنگ‌ها فرسنگ با جنون و زوالِ کاملِ عقل فاصله دارد. به گمانم فرد فردمان را در این چند فرسنگ پیش رو، مختصاتی هست، هرچند شناور: گاهی در مجاورت عقل، گاهی دیگر در دامن دیوانگی و گاه گاهی در میانه.

فکر می‌کنم ترسناک‌ترین نقطه‌ی این نمودار، دیوانگیِ مطلق که نه، شاید نقطه‌ای  در مجاورت آن باشد. نقطه‌ای درست یک دم قبل از جنون. آنجا که انگار چیزی در درونِ ما می‌شکند و فرو می‌ریزد. آوار می‌شود انگار به روی انسانیت و اخلاق و تمامِ ارزش‌های آموخته‌مان. همان لحظه‌ای که مرد اطو کشیده‌ای پشت یک چراغ قرمز طولانی از اتومبیل خود پیاده می‌شود و با قفل فرمانی که بدست دارد، شیشه‌ی اتومبیلِ جلویی را خرد می‌کند. درست همان دم که نوجوان سر به زیری مرتکب جنایت وحشتناکی می‌شود یا آن دم که در یک نزاع خانوادگی….

در مقابل اما، شرافتِ دیوانگانِ محض را می‌ستایم. آن‌ها که، برچسب خورده و طرد شده، گوشه نشینِ پستوی خانه‌ای یا آسایشگاهی می‌شوند: بدون آنکه حضورشان کسی را تهدید کند. آنها که با من و تو و آن دیگری، تنها یـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــک ثانیه فاصله دارند.

درباره هنرمند:
متولد تهران ۱۳۶۰

سوابق تحصیلی
مهندسی مواد- سرامیک، دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۳۸۵
عکاسی و تاریخ هنر- مرکز تخصصی هنر، تهران۱۳۹۱
عکاسی- سن سباستین اسپانیا ۱۳۹۲-۱۳۹۴
ویرایش عکس- مادرید اسپانیا ۱۳۹۴-۱۳۹۵

سوابق و فعالیت های هنری:
شرکت در سومین فستیوال سالانه پرتره سازی-گالری شیرین، ایران،۱۳۹۳
نمایشگاه انفرادی عکس- لازکااو،اسپانیا،۱۳۹۴
نمایشگاه انفرادی عکس-بئاسائین،اسپانیا،۱۳۹۴
نمایشگاه انفرادی عکس-سن سباستین،اسپانیا،۱۳۹۵

نمایشگاه جاری با همکاری گروه هنربانی آوام را اینجا ببینید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
اکبر یادگاری گالری آتبین

گشایش نمایشگاه اکبر یادگاری با استقبال هنرمندان عرصه تئاتر و تجسمی

گزارش تصویری نمایشگاه اکبر یادگاری در گالری آتبین گشایش نمایشگاه اکبر یادگاری با استقبال هنرمندان عرصه تئاتر و تجسمی عکس: برزین بهارلویی به گزارش روابط عمومی گروه آوام نمایشگاه نقاشی اکبر یادگاری با عنوان «تروما از کلن» با هنربانی جاوید رمضانی در گالری آتبین جمعه ۲۲ دی گشایش یافت. این نمایشگاه در حالی افتتاح شد که جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان تاتر و تجسمی نیز در آن حضور پیدا کردند. هنرمندانی همچون: قاسم قلی‌پور، علی محمد زارع، اکبر زنجانپور، مونا خوش […]

0 comments

 

 

نویسنده