پدیده واقعی فروش در هشتمین حراج تهران

پدیده واقعی فروش در هشتمین حراج تهران

هانیبال الخاص با جهشی بیش از دوبرابر قیمت پایه

نگاهی به حراج هنر معاصر ایران ۲۲ دی ۹۶

سایت تندیس: مریم روشن فکر


هشتمین حراج تهران

حراج دی ماه امسال عنوان « هنرهای معاصر» را با خود به همراه داشت این حراج، حراجی ّبود که حدود ۱۴% آثار شرکت داده شده در آن را هنرمندان زیر ۴۰ سال تشکیل می‌دادند.

هنرمندانی که در مجموع می‌توان گفت در فروش نیز با نرخی بالاتر از برآورد یا بر رقمی سقف برآورد شده آثارشان به فروش رسید.

هشتمین حراج تهراناز جمله این هنرمندان می‌توان به امین منتظری متولد ۱۳۷۱ اشاره کرد که اثرش با سقف برآوردی ۶۰ میلیون تومان به رقم غیر منتظره ۱۸۵ میلیون به فروش رسیده‌است. و این شگفتی در برخی هنرمندان دیگر نیز تا حدی تکرار شده است، بهرنگ صمدزادگان، امیرنصر کم‌گویان بهنوش فروتن، شهریار احمدی نیز  توانستند آثارشان را با رقمی بالاتر از برآورد به فروش برسانند.

اما پدیده واقعی فروش را می‌توان تابلویی از هانیبال الخاص دانست که با سقف برآوردی ۸۰ میلیون با رقم ۱۴۰ میلیون تومان به فروش رسید. همچنین اثر سعید صادقی، ژیلا کامیاب، واحد خاکدان و کوروش شیشه‌گران نیز با رقم قابل توجهی بالاتر از سقف برآورد به فروش رسیدند.هشتمین حراج تهران هانیبال الخاص

در واقع هماهنگی رقم برآورد و فروش برخی از اساتید  حکایت از تثبیت قیمت آثار آنان دارد.

شایان ذکر است که رکورد دار فروش حراج ۲۲ دی ماه منیر فرمانفرمائیان به قیمت ۱ میلیارد و سیصد میلیون تومان بود. ایرن اثر بدون عنوان با تکنیک آیینه کاری و گچ روی چوب به ابعاد ۱۰۰*۲۲۵ سانتی متر بود که البته به سقف قیمت برآورد به مبلغ ۱ میلیارد و ششصد میلیون تومان نرسید.

در این حراج آثار حجم و عکس و همچنین نقاشی دیجیتال نیز در کنار نقاشی و نقاشیخط حضور داشتند. از جمله آثاری از مرحوم بهمن جلالی و صادق تیر افکن ، همچنین امیر موبد و محمد حسین عماد و سعید شهلاپور.هشتمین حراج تهران

رقم کل فروش این دوره حراج تهران چهارده‌میلیارد و نهصد و پنجاه و دومیلیون تومان بود که برای فروش آثار نقاشی، نقاشیخط و حجم پرداخت شد و در کنار حضور پر شمار هنرمندان جوان، آثار ستارگان عرصه هنرهای تجسمی  نام‌هایی چون، مسعود قندریز، منوچهر یکتایی، ناصر اویسی، فرهاد مشیری، ژازه تباتبایی، منیر فرمانفرماییان و …نیز در این حراج به چشم می‌خورد.

هشتمین حراج تهران

در همین رابطه اینجا بخوانید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
هشتمین حراج تهران

نگاهی به  آثار میلیاردی هشتمین حراج تهران کامی، مشیری فرمانفرمائیان

نگاهی به  آثار میلیاردی هشتمین حراج تهران | کامی، مشیری فرمانفرمائیان فروش کل آثار در هشتمین حراج تهران | هنر معاصر ایران عکس جنگ بیشترین چالش و رشد قیمت اثر سعید صادقی هشتمین حراج تهران با ارائه ۱۲۰ اثر ۲۲ دی ماه ۱۳۹۶ در هتل پارسیان آزادی برگزار شد. برای نخستین بار یک زن عنوان گران‌قیمت‌ترین هنرمند را از آن خود کرد، و سه اثر معاصر مرز میلیارد را پشت سر گذاشتند، منیر فرمانفرماییان با فروش اثر آیینه‌کاری سه لته‌ای  […]

0 comments

نویسنده