آی وی وی هنرمند شاخص چینی در آرژانتین

 آی وی وی هنرمند شاخص چینی در آرژانتین
آی وی وی دوچرخه‌های خود را به بوئنوس ایرس می‌آورد

«در ماه اپریل ۲۰۱۸، شهر بوئنوس ایرس در آرژانتین میزبان نمایشگاهی از آثار برجسته  هنرمند مشهور چینی آی وی وی خواهد بود. در این رویداد آی وی وی یک اثر با استفاده از چندین دوچرخه در ورودی فدراسیون PROA ارائه خواهد داد.

دوچرخه‌های آی وی وی
استفاده از دوچرخه توسط آی وی وی در چیدمان هایش از سال ۲۰۰۸ شروع می‌شود و این تکرار در سال های بعدی رفته رفته بزرگتر و عظیم تر ارائه شده‌است.
این هنرمند اهل پکن، مجموعه ی «دوچرخه برای همیشه» را سال ۲۰۱۳ در دوسالانه ونیز اجرا کرد و از ۱۱۷۹ فریم دوچرخه از فولاد ضدزنگ در ساخت آن بهره برد. عنوان اثر هم اشاره داره به برند Forever bicycle که ازسال ۱۹۴۰ در شانگهای دوچرخه تولید می کند.

دوچرخه‌های آی وی وی
این هنرمند در تمام آثارش عناصر مورد استفاده خود را با دقت، وسواس و با توجه به زندگی روزمره مردم و وقایع روز انتخاب می‌کند.
ارتباط حس آزادی که دوچرخه در حال حرکت ایجاد می‌کند، دوچرخه به عنوان نمادی از حرکت و پویایی در جامعه مصرفی و ایجاد تغییر در ساختاری ساکن و ایستا، ساختارشکنی و تغییر ماهیت برای فاش کردن و ایجاد پرسش ، از جمله اهداف هنرمند در خلق این اثر با دوچرخه ها بوده است.[۱]» استفاده از دوچرخه برای او به  عنوان سمبلی از آزادی برای حرکت است.

دوچرخه‌های آی وی وی

این مجموعه درمکان‌های مختلفی چون Austin contemporary لندن، میدان ناتان فیلیپ  تورنتو، نشنال گالری ویکتوریا در استرالیا نمایش داده شده و اینک قرار است به شهر بوئنوس ایرس برود.

در این نمایشگاه همچنین آثار مهم دیگری از این هنرمند با درونمایه سیاسی قوی به نمایش در خواهند آمد، آثاری در رسانه‌های مختلفی چون ویدئو، چیدمان، عکس و … این مجموعه شامل برخی از شاخص‌ترین آثار او هستند که رویکردی چالش برانگیز در مقایسه رابطه او با سیاست‌های چین و کشورهای غربی دارد.

دوچرخه‌های آی وی وی

[۱] منبع: آنلاین آرت گالری

نویسنده