سمپوزيوم مجسمه سازي کیش با جايزه ۷هزار دلاري

مجتبی موسوی با بیان اینکه مناطق آزاد یکی از مناطق حساس تجاری است که نباید از فعالیت‌های فرهنگی غافل باشد، گفت: مناطق آزاد کیش در کنار توسعه اقتصادی و تجاری توجه ویژه‌ای به موضوعات فرهنگی و هنری داشته و با این نگاه اقدام به برگزاری نخستین سمپوزیوم بین‌المللی این منطقه کرده است.
او با بیان اینکه در کنار مسائل اقتصادی نباید از گسترش و توسعه مسائل فرهنگی غافل بود، افزود: برنامه ریزی برای برگزاری سمپوزيوم مجسمه سازي کیش با این نگاه به مشاوران زبده این بخش سپرده شد و در نهایت تصمیم گرفته شد با برگزاری اولین دوره حضور آثار در فضاهای شهری شهر افزایش یابد.
مجتبی موسوی با تاکید بر اینکه فضای جزیره کیش مانند بقیه شهرها نبوده و نیازمند اقدامات زیربنایی در این زمینه است، ادامه داد: برگزاری سمپوزیوم در ابعاد بین المللی در این منطقه میتواند تاثیرات خوبی داشته باشد.
او با اشاره به حضور شورای سیاستگذاری نخستین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی کیش متشکل از افراد کارکشته این حوزه، گفت: بهبود بهی زادی، مرتضی کاظمی، سعید شهلاپور، حمید شانس، علی شهداد، سهند حسامیان، فرزاد همدانچی، محمد سلطانی و خود من هستند که تلاش کرده تا برنامه ریزی خوبی در این زمینه انجام دهد.
موسوی با اشاره به فضای باز جزیره و آب و هوای ویژه آن در مورد برنامه ریزی های صورت گرفته در این زمینه گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته اولین دوره این سمپوزیوم با متریال سنگ تراورتن و با حضور 12 هنرمند خارجی و 5 هنرمند داخلی برگزار خواهد شد.

سه اثر برگزیده به ترتیب 7هزار، 5 هزار و سه هزار دلار و دیپلم افتخار به عنوان جایزه تعلق خواهد گرفت و سه هزار دلار به عنوان ورودیه پرداخت می شود.

به گفته دبیر نخستین سمپوزيوم مجسمه سازي کیش طبق برنامه ریزی های صورت گرفته از 33 هنرمند خارجی برای حضور در جشنواره دعوت شد که پس از بررسی آثار رسیده آنها از سوی شورای سیاستگذاری در نهایت 10 هنرمند برای بخش خارجی و دو هنرمند به عنوان رزرو انتخاب شد.
او با اشاره به اینکه در نهایت شورای سیاستگذاری به این جمع بندی رسید که تمام 12 هنرمند خارجی در بخش بین المللی حاضر باشند، گفت: طبق فراخوان منتشر شده 77 هنرمند با 93 اثر در بخش داخلی ثبت نام کردند که با بررسی آثار در نهایت 5 شرکت کنند به بخش داخلی راه پیدا کردند.
موسوی با بیان اینکه نخستین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی کیش 19 بهمن ماه افتتاح شده و تا 10 اسفند ماه ادامه دارد، افزود: در کنار هر هنرمند یک دستیار حضور دارد که دستیارها نیز از هنرمندانی که در بخش داخلی ثبت نام کردند، انتخاب شده است.
به گفته دبیر نخستین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی کیش یک هنرمند خانم در بخش داخلی و 3 هنرمند در بخش خانم در بخش خارجی در این دوره شرکت کردند.
او با اشاره به برگزاری نمایشگاهی در بخش جنبی سمپوزیوم، گفت:  در این نمایشگاه 42 اثر حضور دارند که آثار راه یافته به بخش نمایشگاهی از هنرمندانی است که در این دوره از سمپوزیوم ثبت نام کردند، انتخاب شده است.
موسوی به برگزاری احتمالی نمایشگاه عکس و فیلم در کنار سایر فعالیت های سمپوزویم اشاره کرد و افزود: با توجه به حضور آقای سیاه قلم در شورای سیاستگذاری و تخصص او در این زمینه به دنبال برگزاری نمایشگاه عکس و فیلم از مرجان های جزیره هستیم.
او در مورد جانمایی و نصب آثار در جزیره کیش، گفت: طبق نیاز سنجی صورت گرفته از سوی مدیران مناطق آزاد کیش در نهایت آثار در جزیره کیش جانمایی خواهد شد که یا به صورت پراکنده در شهر قرار میگیرد و یا در سایتی که به این کار اختصاص پیدا خواهد کرد، جانمایی می شود.
به گفته موسوی در نهایت به سه اثر برگزیده به ترتیب 7هزار، 5 هزار و سه هزار دلار و دیپلم افتخار به عنوان جایزه تعلق خواهد گرفت و سه هزار دلار به عنوان ورودیه پرداخت می شود.

نویسنده