مراسم تجلیل از پدر فرش ایران

مراسم تجلیل از استاد حسن حکمت نژاد  ساعت ۱۶ جمعه هفدهم بهمن ماه در موزه هنرهای زیبا واقع در مجموعه سعدآباد برگزار  می شود و طی آن استاد طراح و قالیباف دیار اصفهان مورد تقدیر قرار خواهد گرفت .
به گزارش روابط عمومی مجموعه سعدآباد، در این مراسم که با حمایت سازمان زیبا سازی شهر تهران و با حضور  اعضای شورای اسلامی شهر تهران، سرپرست و مسئولین مجموعه سعدآباد، افتخار آفرینان و فعالان حوزه صنعت-هنر فرش  در موزه هنرهای زیبا  برگزار می شود از پدر فرش ایران استاد حسن حکمت نژاد تجلیل خواهد شد.
بنا بر این گزارش در این مراسم احمد مسجد جامعی  عضو شورای اسلامی تهران ،دکتر یوسف منصور زاده سرپرست مجموعه سعدآباد و  محمد حسن حامدی مدیر مسئول نشریه تندیس به سخنرانی می پردازند.
وی استادی صاحب سبک است  استاد حسن حکمت نژاد معروف به مجنونی فرزند مرحوم استاد محمد کاظم قالیباف در ۱۳۰۳ ه.ش. در محله شهشهان اصفهان متولد شد . وی از طراحان و قالیبافان صاحب سبک ایران به شمار می رود. هنر قالیبافی میراثی از پدران اوست و صفت مجنونی به دلیل شیدایی است که در این حرفه از خود بروز دادند.
از ویژگیهای هنر این خاندان استفاده از رنگهای گیاهی با تنوع و تعدد بسیار زیاد, استفاده از نقوش سنتی و اصیل ایرانی و دقت در بافت ریز و ازدیاد گره در بافت می باشد. از جمله آثار وی , بافت قالیچه موسوم به ” ستا ره دنبا له دار ” است که دارای طرحی واحد اما رنگهای متنوع می باشد. برخی دیگر از آثار وی نیز به نامهای بازگشت (با الهام از هنر سوزن دوزی), اعجاز (قالی دو رو ) , شال کشمیر , هدهد, ستایش , همراه, سماع, شیرین و … می باشد.

نویسنده