خانه هنر وارطان با «خانه اول» گشایش یافت

خانه هنر وارطان با «خانه اول» گشایش یافت

خانه هنر وارطان در شهر کتاب وارطان در خانه ای قدیمی که مرمت شده است جمعه گذشته با نمایشگاه گروهی هنرمندان جوان نقاشی و حجم با عنوان «خانه اول» افتتاح شد. این خانه از معدود آثار باقی مانده‌ وارطان هوانسیان، از آغازگران معماری مدرن ایران است که حوض‌خانه‌ آن به گالری هنرهای تجسمی تبدیل شده است و مدیریت این گالری را وحید حسین پور بر عهده دارد.

خانه هنر وارطان خانه اول

مهدی فیروزان، مدیرعامل شهر کتاب، می‌گوید: شهر کتاب که امروز به عنوان یک نهاد فرهنگی شهری و یک بنگاه مستقل فرهنگی شناخته می‌شود در نظر دارد از آغاز سال ۱۳۹۷ و پس از برنامه‌ریزی دو ساله، به طور گسترده‌تری وارد فعالیت‌های هنری شود. افتتاح نمایشگاه خانه‌ اول آغاز راهی است که شهر کتاب برای پیمودن انتخاب کرده است.

رویکرد شهر کتاب همواره همکاری با جوانان و حمایت از آن‌ها و کمک به رشد و شکوفایی استعدادهای درخشان و معرفی آن‌ها به جهان است.

خانه هنر وارطان خانه اولهنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه :

مرتضی پورحسینی، محمد پیریایی، وحید چمانی، مهرداد ختایی، سلمان خوشرو، مرتضی خسروی، مهدی شاهزاده، محسن فولادپور، مسعود کشمیری، مریم کوهستانی، ایمان ملکی و داوود موسوی

خانه هنر وارطان خانه اولدر بیانیه این نمایشگاه آمده است:

گفتگو جزء جدایی ناپذیر ذات انسانی و گویی گمشده انسان معاصر است. مجرایی فراتر از جابجایی اطلاعات و بستری مناسب برای فهم متقابل، و در این میان «خانه»، خاستگاه گفتگو در دنیای امروز است و هنر زبان گفت و شنود است در «خانه اول»

نمایشگاه تا ۲۰ فروردین ماه ادامه دارد.

نشانی : شهر کتاب وارطان، واقع در میدان فلسطین، طالقانی غربی، ضلع جنوبی طالقانی شماره ۵۱۴

خانه هنر وارطان خانه اول

گزارش تصویری نمایشگاه‌های  دیگر را اینجا ببینید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
نقاشی ایرانی در آثار مصطفی ندرلو

وجوه معرفتی نقاشی ایرانی در آثار مصطفی ندرلو

وجوه معرفتی نقاشی ایرانی در آثار مصطفی ندرلو نگاهی به نمایشگاه نقاشی مصطفی ندرلو درگالری هفت ثمر گشایش: ۴ اسفند خاتمه: ۹ اسفند گالری هفت‌ثمر نشانی: خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره ۸ مصطفی ندرلو استاد یار ، عضو هیئت علمی  دانشگاه هنر و همچنین مدیر گروه کارشناسی ارشد تصویر سازی  دانشگاه هنـــر  و متولد ۱۳۳۸  در تهران است. وی لیسانس نقاشی  دانشگاه هنــر و فوق لیسانس گرافیک دیزایــن  دانشگاه مرکزی انگلستـان UCE 1372 و  دکتــری پژوهش هنــر نیز […]

0 comments

 

نویسنده