نمایشگاه گروهی نقاشی در گالري پنجره

نمایشگاه گروهی نقاشی «امروز اول» با نمایش آثار 38 هنرمند در گالري پنجره گشایش می‌یابد.
نمایشگاه گروهی 38 هنرمند نقاش با نمایشگاه‌گردانی یوسف عبدی‌نژاد، جمعه این هفته در گالري پنجره برگزار می‌شود و تنوع تکنیک و نگاه هنرمندانه از ویژگی‌های این نمایشگاه است.
عبدی‌نژاد درباره‌ی این نمایشگاه، اظهار کرد:‌ هنرمندان این نمایشگاه از شهرهای مختلف ایران از شمال تا جنوب و شرق تا غرب انتخاب شده‌اند. «امروز اول» اولین منتخب از آثاری است که در اغلب آن‌ها خالق اثر علاوه بر سعی مجدانه بر آوانگارد بودن، نیم‌نگاهی به گذشته تاریخ هنر دارد.
وی درباره‌ی ویژگی آثار این نمایشگاه، گفت: بارزترین ویژگی بیشتر آثار ارائه‌شده در این نمایشگاه، گوناگونی جهان‌های سبکی و در عین حال، استیلای عمومی وضعیت «اکسپرسیو پیشاجنگی» در آن‌هاست. فارغ از شیوه‌های بیان هنری که به‌نظر می‌رسد با جایگاه جغرافیای تاریخی و سیاسی ایران امروز و رخدادهای داخلی و پیرامونی آن در ارتباط باشد.
در بخشی از نوشتاری برای این نمایشگاه، به قلم عبدی‌نژاد آمده است: «در بطن هنری که ادعای آوانگارد بودن را دارد، امری در حال وقوع است. قسمتی از هنر نقاشی ایران در حال واکاوی تاریخ هنر است و آن را در سبک‌ها و اجراهای خود بازمی‌خواند، گویی هنرمند به گذشته می‌نگرد تا از نو مکاشفه و خلق کند. اضطراب و ناامنی برخاسته از مواجهه با تاریخ و فرانمایی احساس و تفکر هنرمند در اثر، به‌واسطه وضع موجود دنیای پیرامونی و درونی او، خواسته یا ناخواسته در آثار تبلور می‌یابد. جمعی آن را حیرانی می‌نامند و عده‌ای ایستایی و گروهی حرکت رو به جلو.»
این نمایشگاه از 24 تا 29 بهمن‌ماه در گالري پنجره برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند ساعت 16 تا 20 هر روز از این نمایشگاه واقع در ظفر، خیابان فرید افشار، انتهای کوچه بابک شرقی، بن‌بست بابک، شماره ۲۹، طبقه دوم، دیدن کنند.

نویسنده