نمايش آثار Antoni Tàpies در نيويورك

| گالري Pace
| نمایشگاه انفرادي نقاشی، طراحی و مجسمه
| هنرمند: آنتونی تاپیس  1923 – 2012 Antoni Tàpies
| گشايش: 12 فوریه
| پايان: 21 مارچ  ۲۰۱5

این گالری مفتخر است اولین نمایشگاه آنتونی تاپیس را پس از زمان مرگش در سال 2012  در  نیویورک برگزار کند که شامل نقاشی‌ها، مجسمه و آثارش روی کاغذ می باشد. نزدیک به 7 دهه از فعالیت این هنرمند، او توانست یک جریان کاری  قدرتمند و منحصر به فردی را خلق کند که نقاشی و تاثیر ژانرهای مختلف هنری را بر روی آن  باز تعریف می کند. آثار حاضر بین سال های دهه 60 تا زمان حیات او را شامل می شود.
به دنبال جنگ داخلی اسپانیا  و جنگ جهانی دوم، تاپیس در جستجوی نوعی از نقاشی جدیدی بود که بعدها آن را گسترش دهد.  او اولین نفاشی اش را در دهه 50 با متریال‌هایی مانند  دانه های گرد سنگ مرمر و رزین شروع کرد. این نقاشی جایگاه تاپیس را به یکی از هنرمندان اوانگارد اروپایی و آغاز جستجوی مادام العمر او در متریال ها و فرم هایی شد که او را به یکی از  تاثیر گذارترین هنرمندان بعد از جنگ بدل ساخت. سمبل ها از میراث کاتالونیایی و مطالعه  معنوی سنتی شرق و غرب طراحی شده اند و در کارهای هنرمند تکرار می شود. دان کامرون به این نکته اشاره می کند که “تکثر به عنوان نوعی از دست نوشته ، راهی برای تاپیس برای  تولید یک هدف در فضایی که  به عمیقترین انگیزه بشر برای برقراری ارتباط  از طریق نشانه، نزدیک است.”
برای تاپیس این اهداف و بررسی او در متریال های سطح پایین، چیزی که باربارا رز به عنوان هم گوهری توصیف می کند، شکل می گیرد. در توصیف ابعاد آیینی اثار هنرمند،  او می نویسد “کنش اساسی برای تاپیس قابل توصیف یا نشان دادن نیست اما اهمیت آن در دگرسازی  به معنویت است” همچنین او به هدف هنر برای تاپیس نیزاشاره  می کند که این یک تغییر و ارتقاء  آگاهی است، که ما را در مقابل قدرتمندترین راه با واقعیت مواجه  می کند، نه به عنوان یک تصویر بلکه به عنوان چیزی  که در زمان و فضا وجود دارد.
تاپیس متولد 1923 در بارسلونا است و به عنوان هنرمند پیشگام  در جریانات اسپانیای بعد از جنگ شناخته شده است. او در نمایشگاه های متعدد گروهی پنهانی در سال های 1940تا اوایل دهه 1950  شرکت کرد که شامل تاثیر جریان Dau al set که متاثر از دادائیسم و سورئالیسم در بارسلونا بود. و یک دهه بعد او به گروه Zero پیوست و اولین نمایشگاه انفرادی خود را در 1950 برگزار کرد و به عنوان هدایت کننده در جریان Art Informel  (تاشیسم) وارد شد.

 منبع (+)

[foogallery id=”5728″]

نویسنده

  • زينب ثقفی

    مدیر محتوای سایت آوام - کارشناسی و کارشناسی ارشد عکاسی - متخصص عکاسی و چاپ آلترناتیو