انسان، بیگانه از طبیعت نمایشگاه نقاشی محجوب ظهوریان پردل

گروه هنربانی آوام از شما دعوت می‌کند:
نمایشگاه انفرادی نقاشی محجوب ظهوریان پردل 
عنوان: انسان، بیگانه از طبیعت

گالری ثالث

گشایش: ۱۷ فروردین

خاتمه: ۲۲ فروردین

تمام سود حاصل از فروش آثار صرف عقیم‌سازی و درمان سگ‌های بی‌سرپرست می‌شود.

بازدید افتتاحیه: ۱۶ تا ۲۲

بازدید روزانه: ۱۰ صبح تا ۲۱ شب

نشانی: کریمخان بین ایرانشهر و ماهشهر،شماره ۱۴۸

نمایشگاه نقاشی محجوب ظهوریان پردل

بیانیه:

انسان، طبیعت و حیوانات حول یک دایره‌اند با محوریت عشق و بر این باورم که دست‌درازی انسان به چرخۀ طبیت و گسستن این زنجیره آسیب‌های جبران‌ناپذیری به طبیعت می‌زند که پیامدهای ناگوار آن گریبانمان را می‌گیرد.
در طول سال‌ها ارتباط عمیق و عاشقانه‌ای که در حمایت از حیوانات داشته‌ام، گاه دلشکسته از بی‌مهری انسان‌ها، کوشیده‌ام مجموعه‌ای را با این درونمایه گرد آورم. با استفاده از خطوط پر استرس و آشفته در طراحی انسان‌ها، در برابر تصاویر زیبا با پرداخت و ساخت بهتر در تصویر حیوانات، و با تضاد رنگ‌های خاکستری‌شده و سطوح رنگی و تخت و فضای تیره و روشن، این دوگانگی حسی (عشق و نفرت) را بیان کرده‌ام. هنر را ابزاری تأثیرگذار برای بیان احساسم می‌دانم و یقین دارم با نفوذی که هنر بر مخاطب فهیم خود دارد، کمک می‌کند تا راهی سبز برای سازش با طبیعت و حیوانات بیابیم. لزوم توجه به حقوق حیوانات، ایجاد بستری برای آشتی میان انسان و طبیعت و مهربانی با حیوانات، جهان را جایی امن و دوست‌داشتنی برای ما و مخلوقات خدا خواهد کرد و این آرزوی قلبی من است.

لینک گفتگو با هنرمند را اینجا بخوانید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
محجوب ظهوریان پردل گالری ثالث

محجوب ظهوریان پردل: در نقاشی‌هایم انسان، در بند و حیوان ناظر بر آن است

محجوب ظهوریان پردل: در نقاشی‌هایم انسان، در بند و حیوان ناظر بر آن است گفتگو با محجوب ظهوریان پردل به بهانه نمایشگاه نقاشی «انسان بیگانه از طبیعت» در گالری ثالث گروه هنربانی آوام  سایت تندیس مریم روشن‌فکر اندکی پس از پایان تعطیلات نوروزی و در اولین جمعه فعال سال ۹۷ نمایشگاهی از آثار نقاشی خانم محجوب ظهوریان پردل در گالری ثالث بر روی دیوار خواهد رفت. عنوان این نمایشگاه «انسان بیگانه از طبیعت» است که با رویکردی انتقادی به بررسی رابطه میان انسان […]

0 comments

 

نویسنده