کلوپ ۲۹ پروژه هنری در ساختمان جدید گالری Ag

کلوپ ۲۹ پروژه هنری گالری Ag
هنرمندان:کلی لایکن، دریا آکای، وداد فامورزاده، سهراب‌ کاشانی، ناتالی پرشویتس و رضا حائری
کیوریتور: الهام پوریامهر

گشایش: ۳ خرداد ۱۳۹۷ – ساعت ۱۸:۰۰
پایان: ۳ تیر ۱۳۹۷ ۱۳۹۶
بازدید:
ساعات بازدید معمولی: ۱۲:۰۰ – ۲۰:۰۰
ساعات اجرای پرفورمنس ها: ۱۸:۰۰ ـ ۱۹:۳۰
برای شرکت در برنامه ها لطفا یک هفته قبل از افتتاحیه با گالری هماهنگ کنید

کلوپ ۲۹ پروژه هنری گالری Ag

استیتمنت:

«کلوپ ۲۹» پلتفرمی موقت است که به بازنگری فضاهای نمایشگاهی میپردازد. بخش اول این پروژه‌ی پژوهش محور با همکاری هنرمندان ایرانی و کانادایی اجرا می شود و شرایط متفاوتی را به منظور تجربه بینندگان و مشارکت کنندگان در فضای نمایشگاهی فراهم می کند. پروژه، شامل چیدمان و برنامه های پرفورماتیو و گفتمانی است.
«کلوپ ۲۹» روایت ها و آرشیو جمع آوری شده درباره «باشگاه رشت ۲۹» را بازخوانی می کند. این فضای هنری را که کامران دیبا (معمار)، پرویز تناولی (مجسمه ساز) و رکسانا صبا (موسیقیدان) در سال های ۱۳۴۹- ۱۳۴۶ در تهران برپا کردند، را می توان اولین فضای غیرانتفاعی هنری در ایران نامید. ایده اولیه این فضا فراهم کردن پاتوقی برای دورهم جمع شدن، خوردن و آشامیدن، مطالعه و تبادل دیدگاه‌های فرهنگی و هنری هنرمندان رشته های مختلف بوده است. این فضای منحصر به فرد دارای نمایشگاه دائمی و برنامه‌هایی چون شب شعر، بازی، نوازندگی، اجرای تئاتر و استودیو هنرمندان بوده است. اولین حراج آثار هنر ایران در این باشگاه برگزار شده است.
پروژه «کلوپ ۲۹» شامل چیدمان و برنامه های پرفورماتیو چون: «تقریب، رشت ۲۹»، «تاریخ باشگاه رشت ۲۹»، «سخنرانی پشت پرده»، «بچه ادیسه»، «دروازه»، «میان پرده هایی به یاد زاون هاکوپیان»، «انگشت و غذا و گلها»، «کارگاه وزنه برداری با سوپر سهراب»، «مصاحبه خوانی»، «ویدئو های بی صدا»، «گذر و درنگ: ملاقاتی دوباره با معماری ایران»، «شعرخوانی»، «خواندن مجله های دهه ۴۰ شمسی» و «کارگاه آموزشی» می باشد.
«کلوپ ۲۹» در تهران با حمایت اصلی «گالری ای.جی» و حمایت ها و همکاری های «موسسه غیرانتفاعی کاف» و «to elaborate; «discenter for curatorial projects»

کلوپ ۲۹ پروژه هنری گالری Ag کلوپ ۲۹ پروژه هنری گالری Ag

نویسنده