تفنگ‌های صلح هنرمندان معاصر دنیا

لندن، انگلیس:
آثار خارق‌العاده‌ای از 14 تن از هنرمندان هنرمندان معاصر دنیا طی حراج آثار هنر معاصر در گالری بونامز، روز ۲۸ ژانویه فروخته خواهد شد. سال گذشته از 14 هنرمند شناخته شده دعوت شد تا با پروژه‌ی هنری جدیدی همکاری کنند که هدف آن افزایش آگاهی عمومی در مورد سازمان «یک روز برای صلح» است. «یک روز برای صلح» سازمانی غیرانتفاعی است که در راستای به رسمیت شناخته‌شدن همه‌ی جوانب روز جهانی صلح، ۲۱ سپتامبر، فعالیت می‌کند.
موضوع پروژه‌ی پیشنهادی به هنرمندان، خلق اثری هنری با یک تفنگ ام-۱۶ از رده خارج بود. این پروژه منجر به خلق آثار شگفت‌انگیزی از هنرمندانی مانند جیک و دینوس چپمن، پُلی مورگان و برندگان جایزه‌ی ترنر، داگلاس گوردن و جرمی دِلِر، شد. یکی از آثار ارائه‌شده در حراجی، کاری از هنرمند مشهور، پیتر دویگ، است که پیشتر در نوامبر سال گذشته یکی از نقاشی‌های او به نام «اتاق‌هایی برای اجاره» به قیمت ۱۱.۹ میلیون پوند به فروش رفته بود. اثری که دویگ برای نمایشگاه «یک روز برای صلح» ارائه کرده، با نام «ام-۱۶ شیر در ماسه»(۲۰۱۴) مطالعه‌ای برای یک نقاشی بزرگ به همین نام است. در این نقاشی یک شیر در مقابل پرچم اتیوپی روی قنداق تفنگ ام-۱۶ نقش بسته است. ارزش این اثر بین پنج تا هفت هزار پوند تخمین زده می‌شود.
کیوریتوری این پروژه را هنرمند پیشروی معاصر، جیک چپمن، بر عهده داشته است و تفنگ‌های دوباره طراحی شده، در موسسه‌ی هنر معاصر لندن، در طول هفته‌ی فریز در اکتبر ۲۰۱۴ به نمایش گذاشته شده بودند. پروژه‌ی «یک روز برای صلح» توسط هنرپیشه و فیلم‌ساز، جِرمی گیلی، بنیان گذاشته شده است. او در مورد این نمایشگاه می‌گوید: «از هنرمندانی که در این نمایشگاه شرکت کردند و چنین آثار خلاقانه و به یاد‌ماندنی‌ای را خلق کردند، بسیار متشکرم. همکاری آن‌ها با این پروژه منجر به جمع‌آوری کمک‌های مالی برای این موسسه خواهد شد و از آن مهم‌تر کمک خواهد کرد تا آگاهی عمومی در مورد روز صلح در کل دنیا افزایش یابد.»

منبع: (+)

[foogallery id=”5833″]

 

نویسنده