«سکوت» کورش گلناری در گالری ۱x۱ دبی

«سکوت» کورش گلناری در گالری ۱x۱ دبی

«سکوت» کورش گلناری در گالری ۱x۱ دبی

سایت تندیس بهراد شریفی: گالری ۱x1 دبی جدیدترین نمایشگاه مجسمه و چیدمان کورش گلناری را به همت ویدا حیدری از ۲۲ اردیبهشت ماه به نمایش میگذارد. این مجموعه با عنوان سکوت اولین نمایشگاه او در این گالری است. که شامل مجموعه ای از مجسمه و بافته‌های پارچه‌ای را به همراه یکسری از آثار نمادین او از سال های گذشته را در معرض دید علاقه مندان می‌گذارد.
کورش گلناری در فرم جدید کاری خود کاراکترهای زنانه‌ای را از تاریخ انتخاب کرده و با صورت های گنگی که اشاره به سکوت تاریخی زنان در این منطقه دارد اشاره می‌کند. تاریخی که با دید مردان معرفی شده و تاثیر زنان بر جامعه کمتر شناخته شده‌است. او سعی می‌کند صورت مجسمه‌هایش را به شبیه سازی مدل نزدیک کند تا آن‌ها یکبار دیگر دیده شوند.
کورش گلناری فارغ التحصیل مجسمه ‌سازی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و فارغ التحصیل پژوهش هنر و استاد دانشگاه تهران است. همچمیم او عضو هئیت داوران فستیوال‌ها و بینیال‌های مختلف در ایران بوده و دبیر هفتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران بوده و فعالیت‌هایش در زمینه‌های مجسمه سازی، نقاشی، اینستالیشن، ویدئو و هنرهای محیطی است و آثارش در مجموعه‌‌های ملی و بین‌المللی دیده می‌شود.

نویسنده