خانه | پژوهش | چالش فضا در چیدمان | تام ساچس Tom Sachs

معرفی هنرمندان چیدمان

چالش فضا در چیدمان | تام ساچس Tom Sachs

چالش فضا در چیدمان | تام ساچس Tom Sachs

معرفی هنرمندان چیدمان

سایت تندیس ترجمه دینا صنیعی

چالش فضا در چیدمان | تام ساچس Tom Sachs

تام ساچس هنرمندی است که کار خود را از معماری شروع کرد او سال‌ها در استودیوهای معماران معروف از جمله فرانک گهری (Frank Gehry) به کارآموزی پرداخته است و از این روی معمولا آثارهنری خود را به صورت کاملا استادانه بازسازی و نوآفرینی می‌کند. تمام قطعات هنری او به طور منحصر به فرد و با مهندسی دقیق طراحی می‌شود.
او هنرش را با کار کردن بر روی اشیاء کاربردی شروع کرد. اسلحه‌های دست ساز و لوازم تکنولوژی اداری ویا وسایل منزل. البته اولین آثارش شامل مبلمان اداری می‌شد که به وسیله نوار‌چسب و روبان و لوله‌های داکت ساخته شده و به یکدیگر متصل شده بود. ساچس در کارش از مدیایی مانند کابل‌های سیم‌کشی، ماسوره، پاکت سیگار و مقواهای نازک استفاده می‌کند و معمولا مایحتاج کارهای مهیج و بزرگ خود را از محل انبار تعمیرات هواپیماها تامین می‌کند و البته چنین برخوردی ازکسی که سال‌ها دستیاراستادیوی فرانک گهری بوده، دور از انتظار نیست.چالش فضا در چیدمان | تام ساچس Tom Sachs
او حتی بنای لوکوربزیه را به وسیله فوم وچسب در سال در ۱۹۵۲ ابعاد بزرگ بازآفرینی کرد. همچنین سفینه فضایی ازجنس تخته سه لا جهت پروژه‌ای برای برنامه‌ای فضایی ناسا را در داخل پارک آرموری شهر نیویورک با ابعاد کاملا واقعی و با رویکرد سفربه مریخ ساخت. او ایده کارهای عظیم خود را از کارهای اولیه خودش گرفته بود که ورژن‌های متنوع از قطعات هنری بود.
اما اینها هیچ گاه برای اوراضی کننده نبود او حس جرقه‌ای سرگردان در فضا را داشت که می‌خواست تبدیل به شعله شود!چالش فضا در چیدمان | تام ساچس Tom Sachs
در اواخر دهه نود شروع به ساخت مجموعه آثار بینارشته‌ای بوسیله توپ و بوم و وصله پینه کردن و البته چیدمان‌های بزرگ به همراه سیستم‌های صوتی عظیم کرد، که تاثیر بسیار زیادی داشت. او ورژن‌های جدید و مضحک از سمبل‌های کلاسیک خلق می‌کند مثلا ساخت آرم مگ دونالد با تخته سه لا و چسب که به صورت دم دستی به راحتی و صراحت آنها را با هم ترکیب می‌کند.
همچنین معمولا با استفاده از مواد نا همگن و آیکون‌های طراحی مدرن و مهندسی تاسیساتی استادانه درست می‌کند مانند لوازم فضانوردی ناسا و یا ساخت یک درخت تزیینی بنسای از فوم و گوش پاکن البته در ابعاد واقعی و یا حتی ماکت عروسک باربی از چوب که در همه این آثار تفکر سیاسی و طنزآمیز را به طرزی ماهرانه درهم آمیخته است.چالش فضا در چیدمان | تام ساچس Tom Sachs
ساچس شاید یکی ازپیگیرترین علاقمندان در بررسی تاریخ زیبایی‌شناسی وهمچنین میراث برنامه‌های فضایی بخصوص ماموریت آپولو ماه است. ساخت ماهواره‌ها و کشتی‌های فضایی با مقیاس اصلی که اغلب به شکل مضحک و نادرست ترکیب شده و کارایی آنها بطریقی درحافظه فرهنگی آثاراو ریشه دوانده بود. در نهایت تمامی طرح‌های او مفهومی است که به یک اثرهنری سنجاق شده است!
در اینجا یک سوال مطرح است! چگونه ساچس می‌تواند موضوعاتی مانند فرهنگ سرمایه‌داری و یا سیاست رابه وسیله اشیایی مانند میله‌های فلزی و شمشیر و چسب، دیگربار بررسی و پردازش کند و نتیجه آن دگرگونی و تبدیل کردن یک آیتم به یک اثرهنری شود! بدون شک او یکی ازهنرمندانی است که سیاست را با تاریخ درآمیخت. او خواستار آن است که درخواست مخاطبان خود را بطور اثرگذار توسط رسانه‌ها منتشر کند که البته کارهای او معمولا بطور بسیار گسترده به نمایش گذاشته و دیده می‌شود.چالش فضا در چیدمان | تام ساچس Tom Sachs

نمایشگاه‌های انفرادی
بهشت / ژاپن توکیو گالری تومیو کویاما ۲۰۱۶
برنامه فضایی اروپا / سان فرانسیسکو کالیفرنیا مرکز هنری یربا بوئنا ۲۰۱۶
مراسم چای / موزه ناگچی نیویورک کوئینز ۲۰۱۶
ناگتس / گالری لورا رینولد استین ایالات متحده ۲۰۱۵
نقاشی‌های دست ساز امریکایی / گالری تادائوس پاریس ۲۰۱۴
ساتان سرامیک / سالن ۹۴ کوچه فری من نیویورک ۲۰۱۴
طراحی / تادائوس پاریس ۲۰۱۱
حیوانات / اسپرون وست واتر نیویورک ۲۰۰۸
برنامه فضاییی/ گالری گاگوزیان بورلی هیلز کالیفرنیا ۲۰۰۷
سفید / گالری تادائوس پاریس فرانسه ۲۰۰۱
بسوز عزیزم بسوز/ مونت بلانک گالری نیویورک ۱۹۹۹
سونی بیرونی / سانتافه گالری سانتافه ایالات متحده ۱۹۹۹
فرهنگ مصنوعی / گالری موریس هیلی نیویورک ۱۹۹۶
هنر مرا ببین / گالری فرهنگ نیویورک ۱۹۹۳

چالش فضا در چیدمان | تام ساچس Tom Sachsنمایشگاه‌های گروهی
موزه سنگ‌ها / موزه ناگتچی نیویورک ۲۰۱۵
بوستر صدای هنرماشین / موزه مارتا هرفورد المان ۲۰۱۳
معروفیت برندها وسمبل‌ها نشانه‌ها / توماس گالری المان ۲۰۱۳
درسهای نقاشی/ گالری کاردی میلان ایتالیا ۲۰۰۳
هنر بازی / گالری دالکی ا بوئینی میلان ایتالیا ۲۰۰۲
دسترسی محدود به پارکینگ / ال ای ایتز لس انجلس کالیفرنیا ۱۹۹۱چالش فضا در چیدمان | تام ساچس Tom Sachs

قسمت‌های بعد از پرونده چالش فضا در چیدمان را اینجا ببینید:

چالش فضا در چیدمان (تام ساچس) | قسمت اول

چالش فضا در چیدمان (کورنلیا پارکر) | قسمت دوم

چالش فضا در چیدمان (آنتونی گورملی) | قسمت سوم

چالش فضا در چیدمان (سارا سز) | قسمت چهارم

چالش فضا در چیدمان (اولافور الیاسون) | قسمت پنجم

چالش فضا در چیدمان (جودی پاف) | قسمت ششم

چالش فضا در چیدمان (دوهوسو) | قسمت هفتم

چالش فضا در چیدمان (بروس نومَن) | قسمت هشتم

چالش فضا در چیدمان (ناندر انستنبرگر) | قسمت نهم

چالش فضا در چیدمان (آنت مسجر) | قسمت دهم

چالش فضا در چیدمان (کریستو و ژان کلود) | قسمت یازدهم

چالش فضا در چیدمان (ریچارد سرا) | قسمت دوازدهم

چالش فضا در چیدمان (ریچل وایترید) | قسمت سیزدهم

چالش فضا در چیدمان (لی‌بال) | قسمت چهاردهم

چالش فضا در چیدمان (سریت ایوانز) | قسمت پانزدهم

چالش فضا در چیدمان (انریکه اولیویرا) | قسمت شانزدهم

چالش فضا در چیدمان (سو سانی پارک) | قسمت هفدهم

چالش فضا در چیدمان (جیمز تورل) | قسمت هجدهم

چالش فضا در چیدمان (جیمز تورل) | قسمت نوزدهم

چالش فضا در چیدمان (سیلدو میرلس) | قسمت بیستم

نوشته‌های پیشنهادی

کوبیسم پابلو پیکاسو

شیفتگی پیکاسو از هنر نوگرای اروپایی تا شکل گیری کوبیسم

کوبیسم و گرایش‌های پیرامون | خلاصه کتاب در جستجوی زبان نو قسمت سی و نهم: ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.