پروژه “هوم ری‎فرم” در گالری هوم

هنرآنلاین:
[one_third]

لاله شمس، مدیر گالری هوم درباره آخرین نمایشگاه این گالری در سال ۹۳ با عنوان “HOOM REFORM” که از روز نخست اسفند ماه در این گالری برپا خواهد گفت: پیش از این گالری هوم برای برگزاری نمایشگاه‎‌هایش در انتظار می‌‏ماند تا بتواند از میان هنرمندان جوان کسی را انتخاب کند یا هنرمندی خود برای برگزاری نمایشگاه به گالری مراجعه داشته باشد. این شیوه کار به نظر ما مناسب نبود به همین دلیل پس از استعدادیابی در هنرستان و همین طور دانشجویان سال‏های اول و دوم دانشگاه گروهی از هنرمندان جوان را شناسایی کردیم که در سال آینده به شکل مستمر و متمرکز با آن‌ها همکاری داشته باشیم.
وی افزود: ما جلسات مختلفی با این هنرمندان داشتیم و پس از رایزنی و صحبت راه‎هایی را انتخاب کردیم تا کار این هنرمندان هم به جهت شیوه اجرا و هم به لحاظ مواد و متریال حرفه‏‌ای‎‌تر شود. البته ما در فضای ذهنی این هنرمندان دخالت نمی‌‎‏کنیم و تنها با آن‌ها به تفاهم رسیدیم تا آثارشان استانداردهای لازم برای حضور در بازارهای هنری جهان راداشته باشد زیرا معمولا فضای آکادمیک روی این موضوع کار نمی‌کند و چنین مواردی را به هنرآموزان جوان خود یاد نمی‌‎دهد.
مدیر گالری لاله درباره نمایشگاه “HOOM REFORM” نیز توضیح داد: در این نمایشگاه نمونه‌هایی از فعالیت یک سال آینده گالری هوم به نمایش گذاشته خواهد شد. آثار ارائه شده در این نمایشگاه چکیده‌ای شایسته و ارزشمند از برنامه‌ریزی و همکاری مشترک هنرمندان گالری هوم در یکسال گذشته است که در سال ۱۳۹۴ به طور گسترده بسط می‌یابد.
شمس ادامه داد: همه این آثار در حیطه هنر معاصر هستند. ما در گالری هوم تصمیم گرفتیم از فضای آثار مدرنیستی خارج شویم و روی هنر معاصر کار کنیم. برای شکل‎گیری این نمایشگاه از اردیبهشت سال ۹۳ کار انتخاب هنرمندان را آغاز کردیم و اکنون چکیده‎ای از این تلاش تقریبا یک ساله‎ آماده نمایش است.
وی همچنین درباره سیاست‎های این گالری  گفت: کیفیت آثار هنرمندان برای ما در این گالری بسیار اهمیت دارد به همین دلیل ما بنا نداریم که آثار هنرمندان گالری هوم رابه هر قیمتی به بازار هنر بقبولانیم و تاکید اصلی ما تولید آثار هنری خوب از سوی هنرمندان جوان گالری است.
در نمایشگاه “HOOM REFORM” آثاری از افشین باقری، پریا کرمی، مجید احمدآبادی، میترا نابغی، سامره کاظمی، هاله پارسازادگان، رویا دیانتی، رویا عبدوسی، پوریا احمدیان، طوبی کهندانی، آرش ملایری، عذرا نادری و لاله شمس در معرض دید مخاطبان قرار خواهد گرفت.
این نمایشگاه از ۱ تا۲۴ اسفند ماه در گالری هوم به نشانی خیابان قائم مقام فراهانی، بالا‌تر از تقاطع شهید مطهری، کوچه چهارم، پلاک ۲ برپا خواهد بود.

نویسنده