چهل سیاه‌مشق نویافته از محمدحسین شیرازی در گالری دال، رویدادی کم‌نظیر در هنر خوشنویسی

چهل سیاه‌مشق نویافته از محمدحسین شیرازی در گالری دال، رویدادی کم‌نظیر در هنر خوشنویسی

گزارش تصویری گشایش نمایشگاه ه چهل سیاه‌مشق نویافته از محمد حسین شیرازی


نمایشگاه چهل اثر نویافته از محمدد حسین شیرازی کاتب السلطان در گالری دال با حضور جمع کثیری از هنرمندان و سرشناسان حوزه خوشنویسی  جمعه ۱۴ اردیبهشت گشایش یافت. در میان میتوان به استاد امیر احمد فلسفی، دکتر حمید رضا قلیج خانی ، استاد بنی رضی، محمد حسن حامدی، استاد صداقت جباری، استاد علی شیرازی، جاوید رمضانی، مریم سالور، نظری نوری، رضا رینه‌ای و استاد الهه خاتمی و هنرمندان و علاقه مندان این حوزه اشاره کرد.

چهل سیاه‌مشق نویافته محمدحسین شیرازی

در این مراسم از کتاب “خیال خط” چهل سیاه مشق نو یافته از محمدحسین شیرازی (کاتب السلطان) از کتابخانه شخصی علیخان ظهیر الدوله به قلم محمدحسین شیرازی (کاتب السلطان) و به اهتمام علیرضا کیا کاظمی بامقدمه ای از دکتر حمید رضا قلیج خانی توسط نشر پیکره به چاپ رسیده است رونمایی شد. همچنین فیلم مستندی از محمدحسین شیرازی در روز افتتاحیه به نمایش درآمد.

گالری دال که به طور اختصاصی در حوزه خوشنویسی کار میکند در این نمایشگاه چهل اثر نفیس را از محمدحسین شیرازی خوشنویس کمتر شناخته شده قاجار رونمایی کرده است. علیرضا کیا کاظمی در گفتگو با خبرنگار اختصاصی سایت تندیس عنوان کرد: استقبال بسیار خوبی را در این نمایشگاه شاهد بودیم و با توجه به اینکه در این حوزه عموما این قبیل رویدادها از سمت سیستم دولتی اتفاق می افتد و تا به حال در سیستم خصوصی شاهد این گونه رویدادی نیودیم خوشبختانه موفق به برگزاری این رویداد کم نظیر در هنر خوشنویسی شدیم.

او همچنین افزود: از سال ۸۲ در این حوزه فعالیت جدی در ارائه آثار نفیس را با نمایش آثار میرزاغلامرضا در موزه میرعماد آغاز کردیم و همیشه علاقه‌مند به فعالیت تخصصی در این زمینه بوده‌ایم.

خیال خط نشرپیکرهسیاه مشقهای محمدحسین شیرازی

به طور کلی در برگزاری این رویدادها رویکرد پژوهشی مد نظر هست و هدف اصلی ارائه در جهت فروش آثار نبود. و در درجه اول تمرکز گالری دال در راستای فعالیت فرهنگی است که علاقه مندان بتوانند در راستای ارتقای حظ بصری بهره ببرند. دیدن خط خوب هم حال ما را خوب میکند و هم شیوه خط را و بخشی از مشق خوشنویسی مشق نظری است که این امر با نگاه کردن به خط خوب اتفاق می‌افتد و ما بیشتر به دبنال وجه فرهنگی آن بودیم و همچنین یادی از این بزرگ‌مرد خطه خوشنویسی کرده باشیم.

لازم به ذکر است نمایشگاه تا تاریخ ۲۶ اردیبهشت در گالری دال ادامه دارد.

شنبه ها نگارخانه تعطیل است

زمان بازدید روزانه  ۱۶ تا ۲۰

نشانی: خیابان ولیعصر بالاتر از چهارراه پارک وی روبروی لوکس طلایی کوچه میرشریفی پلاک ۹ واحد ۲

نویسنده