«بازگشت به صحنه» اکبر یادگاری در گالری دانژه

«بازگشت به صحنه» اکبر یادگاری در گالری دانژه
هنرمند: اکبر یادگاری
هنربان: جاوید رمضانی

گشایش عمومی: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰:۳۰
مراسم ویژه پیش از گشایش: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۰ الی ۱۹:۰۰ با حضور برخی از بازیگران مطرح سینما و تأتر و هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی
بازدید: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ لغایت ۲۲ تیر همه روزه از ساعت ۹:۰۰-۱۲:۰۰ و ۱۸:۰۰- ۲۲:۰۰ (به استثنای شنبه ها)
آدرس: سمنان- بلوار قائم- گالری دانژه

اکبر یادگاری

تحصیلات یادگاری گرچه با مدیریت شروع شد اما به سرعت به تئاتر تغییر جهت داد و او در ایران (دانشگاه تهران، دانشکده هنرهای زیبا) و در آلمان (دانشگاه کلن) به تحصیل در این رشته پرداخت. تئاتر در خون یادگاری است؛ او دهها بازیگری، کارگردانی و نویسندگی موفق در اقصی نقاط جهان را در کارنامه پرافتخار خود دارد و دهها عنوان نمایشنامه را به چاپ رسانده است.

پرتره های یادگاری؛ گویی همه از صحنه های تئاتر آمده اند. پرتره های هنرمندی که به دو هنر مسلط است دو چندان احساسی هستند و هر کدام داستانی برای تعریف کردن دارند. داستانی که از دل آن بیرون زده اند.

اکبر یادگاری می گوید: «من از معنائی که به چیزی داده اند دوری می کنم تا با فهم خودم آن چیز را ببینم» و ادامه می دهد «برای پیدا کردن مفهوم تازه آن چیز گفتگویم با کار آغاز می شود و تا جائی پیش می رود که نمی دانم من کار را دگرگون می کنم یا کار مرا دگرگون می کند.»

«رنگ ها را کنار هم قرار می دهم و از ابزارهای متفاوت از قلم مو تا دست و دستمال استفاده می کنم» او در توضیح چرایی استفاده از سبک و سیاق خود می گوید «آبستره برای من تهی کردن هر پدیده ای از معناهای تحمیلی به آن و رها کردنش برای بیان معناهای تازه ای ست که در من جان می گیرد.»

 

اکبر یادگاری در سال ۵۶ به استخدام اداره فرهنگ استان سمنان درآمد و در سمنان سکنی گزید. شروع کار بازیگری و کارگردانی و نویسندگی تئاتر را از همین جا شروع کرد. او چند سال بعد سمنان را به مقصد تهران ترک گفت و در نهایت در سال ۶۵ از ایران مهاجرت کرد. شرکت در این نمایشگاه اولین بازگشت او به سمنان است. نام این نمایشگاه از این اتفاق خجسته الهام گرفته شده است.

لازم به ذکر است نمایشگاه تا ۲۲ تیر در گالری دانژه همه روزه از ساعت ۹:۰۰-۱۲:۰۰ و ۱۸:۰۰- ۲۲:۰۰ (به استثنای شنبه ها) به نشانی سمنان- بلوار قائم برقرار است.

کاتالوگ نمایشگاه را اینجا ببینید.

نمایشگاه پیشین اکبر یادگاری در گالری آتبین را اینجا ببینید:

 

نویسنده