بازار داغ حراج‌های تهران و آغاز تیر آرت
 برگزاری آرت فر و حراج های متعدد در آستانه نهمین حراج تهران

حراج تهران تیر آرت

نهمین حراج تهران که به آثار کلاسیک و ندرن ایران میپردازد، در حالی آغاز خواهد شد که همزمان با آن نگارخانه بهنام دهش پور از چهارمین حراج آثار هنری خود خبر میدهد و همچنین از امروز آغاز به کار آرت فر تیر را شاهد هستیم. در کنار این رویدها حراج دیگری با نام لحظه قطعی که به حراج عکس می پردازد از جمعه گذشته ۱ تیر با گالری نگر و عمارت روبرو آغاز به کار کرد.

نهمین حراج تهران از چهارشنبه و پنج شنبه آغاز خواهد شد و در روز جمعه ۸ تیر ما ۸۰ اثر چکش خواهد خورد.

در همین میان چهارمین حراج آثار هنری «نگارخانه بهنام ‌دهش‌پور» از تاریخ ۷ تیرماه تا ۵ مردادماه برگزار می‌شود. نفیسه امدادی مدیرنگارخانه با بیان این مطلب گفت: حراج سالیانه نگارخانه بهنام دهش پور با نمایش بیش از ۱۵۰ اثر (شامل نقاشی، مجسمه،عکس و نقاشیخط) در روزهای ۷ و ۸ تیرماه ساعت ۱۶ تا ۲۱ افتتاح می‌شود و تا ۵ مردادماه در محل گالری ادامه خواهد داشت.

مدیر نگارخانه بهنام با اشاره به استقبال بی نظیر هنردوستان و خیرین از سه دوره حراج سال‌های گذشته درمورد نحوه انتخاب کارها افزود: در حراج سالیانه سعی شده که تنوع محصولاتی که برای فروش گذاشته می‌شود بالا باشد. بنابراین بسیاری از آثار ازجمله تابلو‌های سبک رئال، سبک نقاشیخط، سبک مدرن، تابلوهای عکس و هم‌چنین نقاشی برروی تخم شترمرغ در این حراج به نمایش گذاشته می‌شود که هر فردی با هر سلیقه‌ای می‌تواند اثر مورد نظر خود را در بین آن‌ها پیدا کند.چهارمین حراج گالری بهنام دهش پور

آرت فر تیر نمایشگاهی با مشارکت ده گالری واقع در تهران، در آوا سنتر امروز ۳ تیر افتتاح شد. این رویداد با تمرکز بر هنرِ معاصر و پیشروی ایرانی می‌کوشد گالری‌ها، مجموعه‌داران، بازیگران و علاقه‌مندان عرصه هنر و مخاطبین عام را با هدف ایجاد فرصتی نو برای مواجهه با هنر معاصر ایران، گرد هم آورد.

در راستای نخستین قدم ها برای برگزاری آرت فر با وجود این‌که این رویداد در شکل فعلی خود محدود به تهران است، طراحی و اجرای آن به نحوی بوده که مطابق با استانداردهای بین‌المللی باشد. امید است تیرآرت در نسخه‌های بعدی خود بتواند تبدیل به رویدادی بزرگ‌تر با افق‌های گسترده‌تر شود.آرت فر تیر

تیرآرت توسط هرمز همتیان راه‌اندازی شده و توسط مریم مجد مدیریت می‌شود و توسط آواسنتر در فضای ۱۷۰۰مترمربعی طبقه هشتم این مجتمع در محله اقدسیه‌تهران برگزار می‌شود.

ده گالری تهرانی که در اوّلین نسخه تیرآرت شرکت می‌کنند عبارتند از: آب‌/انبار (۱۳۹۳، مؤسس و مدیر: سلمان متین‌فر)، اُ (۱۳۹۳، مؤسس و مدیر: ارکیده درودی)، اثر (۱۳۷۸، مؤسس: امید تهرانی، مدیران: امید تهرانی و مریم مجد)، اعتماد (۱۳۸۲، مؤسسان و مدیران: مینا و امیرحسین اعتماد)، اِی‌جی (۱۳۹۳، مؤسس و مدیر: سیمین‌دخت دهقانی)، خاک (۱۳۸۱، مؤسس و مدیر: ماندانا فرهمند پویا)، دستان (۱۳۹۱، مؤسس و مدیر: هرمز همتیان)، شیرین (۱۳۸۴، مؤسس و مدیر: شیرین پرتوی)، طراحان آزاد (۱۳۸۱، مؤسسان و مدیران: رزیتا شرف‌جهان و محسن نبی‌زاده)، و محسن (۱۳۸۸، مؤسس و مدیر: احسان رسول‌اف).

تیرآرت میزبان هفت نشست تخصصی درباره زوایای مختلف هنرهای تجسمی نیز خواهد بود که از پنجم تا نهم تیر ماه با موضوعات مختلف و با حضور کارشناسان داخلی و خارجی برگزار می شود.

نخستین نسخه تیرآرت با حمایت آواسنتر، اسنپ‌تریپ، ایده‌هاب، بنیاد پژمان، پیاده، تک‌-آن، حرفه:هنرمند، شرکت دایرکت، گروه رواق، و سفارت فرانسه در تهران برگزار خواهد شد.

این رویداد از سه شنبه تا شنبه، پنجم تا نهم تیرماه از ساعت دو تا هشت بعد از ظهر آماده دیدار مردم است.

نشانی آوا سنتر خیابان اقدسیه، نبش خیابان فیروز بخش، پلاک ۷۵، طبقه هفتم است.

 

نویسنده