نهمین حراج هنر مدرن و کلاسیک ایران | بازی بزرگان در روزهای پرخطر و پرخبر

نهمین حراج هنر مدرن و کلاسیک ایران، فردا  جمعه ۸ تیر در هتل پارسیان آزادی برگزار می‌شود
بازی بزرگان در روزهای پرخطر و پرخبر

سایت تندیس: حافظ روحانی


 نهمین حراج هنر مدرن و کلاسیک ایران
نهمین حراج هنر مدرن و کلاسیک ایران، به روال چند سال گذشته، فردا در هتل پارسیان آزادی برگزار می‌شود؛ کم‌و‌بیش با حضور همان هنرمندان برجسته‌ که هر ساله جزء نام‌های اصلی و مهم حراج هستند، بی‌تغییر محسوس در نام‌ها و حتی آثار.
به واقع برگزارکنندگان نهمین دوره‌ی حراج هنر مدرن و کلاسیک تهران بیش از آن‌که در شرایط پرخطر و پرخبر اقتصادی در پی خطر کردن بوده باشند، کوشیده‌اند تا به سراغ آثار برجسته از نام‌ها بزرگ بگردند، این تلاش را می‌توان در کیفیت بسیاری از آثار هم مشاهده کرد. به واقع نهمین دوره‌ی حراج تهران با ارائه‌ی آثار آشنا و برجسته از هنرمندان آشنا، به احتمال زیاد حراج پرسر و صدایی خواهد بود.
به واقع به جز چند نام جدید که در بخش کلاسیک به چشم می‌خورند، سایر هنرمندان حاضر در حراج نهم، از چهره‌هایی هستند که پیش‌تر محبوبیت‌شان برای حراج‌گزاران به اثبات رسیده است. از جمله نام‌هایی که برای نخستین بار شاهد حضور آثارشان در نهمین دوره‌ی حراج تهران هستیم، می‌توانیم به یرواند نهاپتیان، سمبات درکیورقیان، از مشهورترین نام‌ها در بین آبرنگ‌کاران اصفهان و محمود زنگنه، هنرمندی خودآموخته و دوستعلی معیر الممالک، از هنرمدان دوره‌ی قاجار اشاره کرد که برای نخستین بار نام‌شان در حراج به چشم می‌خورد. در بخش مدرن شاهد حضور چهره‌ای جدید نیستیم. به واقع نهمین دوره‌ی حراج کم‌ترین تغییر را در نام‌های برجسته داشته و در عین‌حال آثاری شناخته‌شده از مشهورترین دوره‌های کاری‌شان در حراج ارائه شده است. تنها تغییر را شاید بتوان در اثری از علی‌اکبر صادقی دید، از دوره‌ای از کارهای این هنرمند برجسته که پیش‌تر در حراج ارائه نشده بود.
با این‌حال نکته‌ی مهم ارائه‌ی مجدد بسیاری از آثار است که پیش‌تر در حراجی‌های مختلف منطقه‌ای (از جمله حراج تهران) عرضه شده و به فروش رسیده بودند، به عنوان مثال می‌توان به اثر کمال‌الملک اشاره کرد که پیش‌تر در خرداد ۱۳۹۴ در حراج تهران ارائه شده و به فروش رسیده بود. از این حیث حراج نهم را باید واجد آثاری باکیفیت از نام‌های تثبیت‌شده خواند و این شاید به معنی یک حراج موفق و البته کم‌خطر باشد.
نهمین دوره‌ی حراج آثار مدرن و کلاسیک ایران، فردا، جمع، هشتم تیر ماه در هتل پارسیان آزادی برگزار می‌شود.

کاتالوگ حراج را اینجا ببینید.

نویسنده