گشايش نمايشگاه اتو پینه 5 اسفند

هنرآنلاين:

[one_third]

چیدمان آثار اتو پینه در موزه هنرهای معاصر به پایان خود نزدیک می‌‏شود تا این نمایشگاه بزرگ در روز سه شنبه ۵ اسفند افتتاح شود.
بیش از یکصد اثر از اتو پینه، هنرمند فقید آلمانی آماده می‌‏شوند تا روی دیوار‌ها و در فضای گالری‌‏های موزه هنرهای معاصر قرار گیرند تا در روز افتتاحیه پذیرای میهمانان علاقه‌‏مند به هنرهای تجسمی باشند.
کار چیدمان این آثار تقریبا تمام شده است، بالون‏‌های ستاره‌‏ای در رمپ ورودی موزه، همانجا که پیش از این اثر حجمی الکساندر کالدر معلق بود، جای گرفته‌‏ و تا شیشه‏‌های نورگیر موزه بالا رفته‌‏اند اگرچه هنوز به تنظیمات بیشتری نیاز دارند بالابر‌ها مشغول کار هستند و متصدیان نصب آثار مدام جای آن‌ها را تغییر می‌دهند تا در بهترین و هماهنگ‏‌ترین حالت ممکن قرار گیرند.
اگر رمپ را به سمت پایین برویم و از پایین‌ترین‎ گالری آغاز کنیم می‌‏بینیم که فضای این گالری بزرگ به دو بخش تقسیم شده. همه چیز آماده است و لاله‌‏های سیاهرنگ پینه برای نمایش انتظار می‌کشند. بخش دیگر این گالری به سرامیک‏‌های پینه اختصاص دارد. این سرامیک‏‌ها یا به شکل رنگین‎کمان هستند یا اشکال آسمانی را برای بیننده تداعی می‌‏کنند و در همه آن‌ها از رنگ طلایی استفاده شده است.
در گالری‏‌های بعدی موزه آثار طراحی و نقاشی یا چیده‏ شده‎اند، یا جانمایی آن‌ها مشخص شده و در حال نصب روی دیوار هستند.
اتاق نور یکی از بخش‎های بسیار جذاب این نمایشگاه است که تقریبا آماده نمایش شده است یک اتاق کوچک که سوراخ‎های ریز بسیاری روی دیوار آن وجود دارد و با تابیدن نور از بیرون و از این سوراخ‏‌ها به درون اتاق فضایی کهکشانی مخاطب را در بر می‌‏گیرد. چنین فضایی به وسیله هفت ویدئو پروجکشن در تالار دیگری نیز ایجاد شده است تا مخاطبان حضور در دریایی از رنگ و نور را بیشتر تجربه کنند.
در کنار اتاق نور سه اثر بلورین از پینه با رنگ آبی فیروزه‌‏ای و برگرفته از رنگ کاشی‏‌های اصفهان قرار داده شده‎اند. این سه چراغ بلورین نور را به شکل مواج به اطاف پراکنده و در محیطی که به رنگ سفید درآمده، فضای دلپذیری را برای بینندگان ایجاد می‌کنند.
و بالاخره بالا‌ترین گالری موزه هنرهای معاصر نیز به تابلوهای رنگین‏ کمانی پینه اختصاص دارد تا عنصر اصلی این نمایشگاه به بهترین شکل در معرض دید قرار گیرد.
نمایشگاه آثار هنرمند آلمانی اتو پینه از ۵ اسفند ۹۳ تا ۲۸ فروردین ماه سال ۹۴ در موزه هنرهای معاصر تهران برپا خواهد شد.

نویسنده