گالري شيرين با “آغازی دیرهنگام”

هنرآنلاين:
[one_third]

امیرحسین حشمتی که نمایشگاهی از عکس‎های او اکنون در گالری شیرین برپا شده است درباره این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه “آغازی دیرهنگام” نام دارد و در آن عکس‌هایی از من که در هفت سال گذشته ثبت شده است به نمایش گذاشته می‌شود. البته از این مجموعه‎‌ها آثاری پیش از این در نمایشگاه‌های مختلف روی دیوار رفته است اما این بخش از آثار تاکنون در معرض نمایش قرار نگرفته است.
وی درباره آثاری که در این نمایشگاه وجود دارد نیز اظهار کرد: در میان آثاری که در این نمایشگاه روی دیوار رفته است ۲۰ عکس در ابعاد ۵در۵ سانتی متر به نمایش گذاشته شده است. همه این آثار منظره هستند و فضایی رئالیستی دارند.
این هنرمند با بیان اینکه در روز افتتاحیه ۴۷ اثر از آثار این نمایشگاه فروخته شده است درباره بخش‎های دیگر این آثار گفت: در این نمایشگاه یک مجموعه عکس سیاه و سفید در دو ابعاد مختلف و همچنین یک مجموعه از آثار آبستره من که با حرکت دوربین شکل گرفته‎اند و موضوع اصلی همه آن‌ها درختان هستند به نمایش گذاشته شده است.
حشمتی درباره اینکه چرا اندازه ۵ در ۵ سانتی‎متر را برای بعضی از آثار خود انتخاب کرده است نیز اظهار کرد: به نظر من عکسی که بتواند همه جزییات را به روشنی نشان دهد قابل توجه است به ویژه آنکه این عکس ابعاد کوچکی نیز داشته باشد. فکر می‌‎کنم حتی خوب یا بد بودن یک عکس را فراموش می‌‎کنند اما احساسی که آن عکس به آنان داده است را هیچ‌کس فراموش نمی‌‎کند و این اتفاق در عکسی با هر اندازه رخ می‌‎دهد.
از امیرحسین حشمتی در روز افتتاح این نمایشگاه یک کتاب عکس نیز ارائه شده است. او خود درباره این کتاب گفت: این کتاب نیز همانند نمایشگاه “آغازی دیرهنگام” نام دارد و باز همچون نمایشگاه، عکس‌های دیده نشده من در هفت سال گذشته را به تصویر می‌‎کشد. در این کتاب البته مطالبی نیز وجود دارد که از محتوای  جلسه نقد و بررسی با حضور دوستان هنرمند فریدون قیصری‌پور، نغمه قاسملو، شیرین معاصر و امید روحانی تهیه شده است.
این هنرمند عکاس ادامه داد: در این کتاب ۸۲ عکس سیاه و سفید و رنگی منتشر شده است که در بخش قابل توجهی ازآن تکنیک ویژه خودم که در آن با پائین آوردن سرعت شا‌تر و حرکت دوربین می‌‏توان به فرمی انتزاعی از اشیا رسید را استفاده کرده‌ام.
لازم به یادآوری است کتاب “آغازی دیرهنگام؛ هفت سال عکاسی امیرحسین حشمتی” را نشر صور منتشر کرده است.
نمایشگاه آثار امیر حسین حشمتی تا ۱۲ اسفند ماه در گالری شیرین به نشانی کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچهٔ سیزدهم، پلاک۵ برپا است.

نویسنده