نمایشگاه نقاشی های نینا رستگار در گالری سیحون

بدون عنوان
همراه با ویدئوآرت و پرفورمنس
با موسیقی  فرهاد وزیری

نمایشگاه نقاشی های نینا رستگار با عنوان” بدون عنوان ” در روز جمعه ۱۲ مرداد ماه از ساعت ۴ تا ۸ شب در گالری سیحون افتتاح خواهد شد. خانم نینا رستگار متولد ۱۳۶۷ است و کارشناس گرافیک است.

تا کنون تعداد زیادی نمایشگاه نقاشی گروهی و مجسمه های پوشیدنی در پاریس و لندن و میلان و ونکور و تورنتو و استانبول و تهران داشته اند.کسب مقام سوم نقاشی اکرلیک در یورو اکسپو آرت- ۲۰۱۷ درایتالیا و برگزاری ورکشاپ آبرنگ – ۲۰۱۸ در کانادا ونیز چاپ دو اثر آبرنگ در کتاب گزیده آثار نقاشان آبرنگ ایران  (باغ ایرانی۱۳۹۶ – شهر هشتم ) از دیگر فعالیتهای او است.

در این نمایشگاه تعدادی از اثار نقاشی و مجسمه  هنرمند به همراه نمایش ویدئو آرت به نمایش گذاشته خواهد و همزمان با افتتاحیه اجرای موسیقی زنده متناسب با اثار هنرمند توسط فرهاد وزیری و نیز پرفورمنسی توسط پیمانه سیقلان  و نیوشا شهیدان اجرا خواهد شد.

نمایشگاه نینا رستگار گالری سیحون

در استیتمنت نمایشگاه که نیلوفر کرانی زاده درباره اثار هنرمند نوشته اند امده است :

بدون عنوان، عنوان نمایشگاهی است که به اندازه تمامی احساسات ناخوشایند حاصل از تبعیض و بی رحمی­های آدمی می­توان بر آن اسم گذاشت. این نمایشگاه بیان گله مندی هنرمند از نگاه­های چرکین و کلام کدری است که به درد، نادیده گرفته شدن، تبعیض و آزارهای جسمی و روانی می انجامد.

نینا رستگار سعی دارد در این نمایشگاه که آمیزه­ای از نقاشی، حجم و موسیقی – که به طور ویژه برای آثار او ساخته شده – یادآوری کند سهم تک تک ما را در سرنوشت پیچیده و ناخوشایندی که خودمان برای خود و هم- دیگر رقم می­زنیم. از دیدگاه هنرمند رنج ما و تبعیض از هر نوع، حاصل زخم­هایی است از افکار آلوده شده به کلماتی که آنها را ساده می­انگاریم.

من و تو نمی­دانیم چگونه بر خود و دیگری کلاممان که ساده ترین اما مهم­ترین ابزار ارتباطی ماست، ضربه می­زنیم. خوب نگاه کن! حاصل تمام احساسات آشفته­ای که نینا رستگار با ظرافت و صداقت به تصویرشان کشیده؛ جایی، در بخشی از وجود من و تو، و در لابه­لای خطوط صورتمان پیداست. اما شاید لازم باشد دیگری آئینه ما شود؛ آنچه می­بیند فریاد بزند تا بشنویم و ببینیم…

پس نگاه کن! کلام تو فکر توست؛ حواسمان باشد!  زخمی نزنیم که حاصل دردش خود ما باشیم…

نمایشگاه نینا رستگار گالری سیحون

این نمایشگاه تا روز چهارشنبه ۱۷ مرداد ماه ادامه دارد

بازدید  برا ی عموم رایگان و هر روز از ساعت ۱۱ صبح الی ۷ عصر

روزهای دوشنبه گالری تعطیل است

آدرس: خیابان وزرا ،کوچه چهارم پلاک ۱۱

 

نویسنده