کارت پستال‌های «مشروطه» در موزه عکسخانه شهر به بهانه صد و دوازدهمین سال صدور

نمایشگاه کارت پستال‌های «مشروطه» در موزه عکسخانه شهر

کارت پستال‌های «مشروطه» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه کارت پستال‌های «مشروطه» از روز یک‌شنبه ۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۷، ساعت ۱۶ به مناسبت یکصد و دوازدهمین سال صدور فرمان مشروطیت در موزه عکسخانه شهر افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه بخشی از آرشیو شخصی و گران‌بهای آقای ناصرالدین حسن‌زاده است که خود از نوادگان یکی از مشروطه‌خواهان تبریز می‌باشد. در نمایشگاه کارت پستال‌های «مشروطه» تعداد ۴۶ کارت پستال این دوران شامل عکس مجاهدین مشروطه تا جشن‌های سالگرد مشروطه به نمایش در آمده است.

انقلاب مشروطه یا جنبش مشروطه‌خواهی یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای سیاسی در تاریخ ایران جدید بود. جنبش مشروطه‌خواهی، انقلاب مشروطه یا جنبش مشروطه  مجموعه‌ی کوشش‌ها و رویدادهایی است که به امضا کردن فرمان مشروطه توسط مظفرالدین شاه قاجار در ۱۴ مرداد ۱۲۸۵ خورشیدی انجامید و تا دوره محمدعلی شاه قاجار برای تبدیل حکومت استبدادی به حکومت مشروطه ادامه یافت و منجر به تشکیل مجلس شورای ملی و تصویب نخستین قانون اساسی کشور ایران شد.

علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند تا روز دوشنبه ۱۲ شهریور ماه ۱۳۹۷ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ و پنج شنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ به موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۸۴۸۹۹۳ تماس بگیرند یا به نشانی اینترنتی موزهwww.iranphotomuseum.com  مراجعه کنند.

 

نویسنده